Als linux newbie ben ik zo gek geweest om Red Hat 9 op mijn Asus p4p800 te installeren. Aangezien ik een Seagate 120 gb sata schijf heb, werd deze niet ondersteund. Ik heb hem dus eerst in de compatible modus geinstalleerd, daarna de kernel geupgrade en hem weer op enhanced gezet. Nu vind hij mijn hd wel, maar kan hij niet opstarten, omdat hij verwijsd naar hda en de schijf nu hde heet. Waar kan/moet ik dat instellen?
Verwijderd
Je bootloader (grub waarschijnlijk) instellen dat ie opstart van hde ipv hda?
dat doe je door /boot/grub/grub.conf te editten
voor lilo zal het een ongeveer gelijk proces zijn.
dat doe je door /boot/grub/grub.conf te editten
voor lilo zal het een ongeveer gelijk proces zijn.
Bedankt, maar ik weet helaas niet precies wat er veranderd moet worden.
Er staat nu in mijn grub.conf:
title Red Hat Linux (2.4.20-30.9)
root (hd0,7)
kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-30.9 ro root=LABEL=/ hdc=ide-scsi
initrd /boot/initrd-2.4.20-30.9.img
(ik neem aan dat alle tekst achter # alleen maar commentaar is...)
Wat moet ik precies veranderen, want het lukt mij niet om hem werkende te krijgen. Ik heb overigens in de devices.map de verwijzing ook nog veranderd. Onder het opstarten blijft hij nu hangen met de melding:
hde: atteched ide-disk driver
Wie kan mij helpen?
Er staat nu in mijn grub.conf:
title Red Hat Linux (2.4.20-30.9)
root (hd0,7)
kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-30.9 ro root=LABEL=/ hdc=ide-scsi
initrd /boot/initrd-2.4.20-30.9.img
(ik neem aan dat alle tekst achter # alleen maar commentaar is...)
Wat moet ik precies veranderen, want het lukt mij niet om hem werkende te krijgen. Ik heb overigens in de devices.map de verwijzing ook nog veranderd. Onder het opstarten blijft hij nu hangen met de melding:
hde: atteched ide-disk driver
Wie kan mij helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 17:08 ]
Hallo DeatOn2Legs, welkom in Nos! Hier in Nos vragen we van je dat je zelf een beetje moeite doet om een oplossing te zoeken, dat kan a.d.h.v. Google en de Nos F.A.Q.. Als je op google zoekt op grub dan zou je er iig uit moeten komen
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
![]()