Toetsenbord instelling vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo

Ik moet op een oude PC waar momenteel Windows 95 op staat, de toetsenbord instellingen wijzigen van Nederlands naar Belgisch. Wanneer ik dat gisteren wou doen, vroeg Windows me echter naar de Windows 95 CD. Die heb ik jammer genoeg niet.

Kan ik op dat ogenblik de Windows 98 SE CD erin steken en daarvan toetsenbord drivers halen? Of moeten die echt specifiek van de Windows 95 CD afkomstig zijn?

Ik kan het nu onmiddellijk niet proberen aangezien de PC bij een familielid staat en ik er straks pas toegang toe heb. Ik vraag het hier al zodat ik weet of het nuttig is om m'n Windows 98 SE CD mee te nemen of niet, of dat ik beter blijf zoeken naar een Windows 95 CD.

Iemand enig idee?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je de W95 CD nodig hebt.

Zelf heb ik voor de lol eens geprobeerd een netwerkkaart te installen op een W98SE machine met een W98(first edition) CD.
liep echt helemaal in puin.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Tja, aan de andere kant: drivers zijn drivers, en zeker zoiets spannends als een toetsenbord (:+.) zal toch wel niet al te veel veranderen? Ik zou het gewoon proberen, met een gezonde dosis verstand zie je snel genoeg of het fout zal lopen of niet.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Nee, dat werkt niet, want hij zoekt een bepaald .cab bestand op die Win95 cd. Die drivers staan wel op de Win98SE cd, maar die zitten in een heel ander bestand. Je kunt een Win98SE en een gewone Win98 cd al niet door elkaar gebruiken, dus het lijkt me vreemd als je die wel voor Win95 kan gebruiken.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Mijn ervaring is bij pc's, geef ze precies waar ze om vragen! In dit geval echt de '95 cd.
Gaat altijd fout.
Is die pc echt zo oud dat ie alleen w95 aan kan? probeer anders gelijk W98 SE.

Dan heb ik gelijk ook een vraagje; waar stel je in dat je quote-jes pas ziet za het intoetsen van een volgende toets. zegmaar zonder ctrl een streepje op de e kan krijgen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 19:02 ]

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb het geprobeerd en het lukt inderdaad dus jammer genoeg niet.

Het benodigde bestand (kbdbe.kbd of zoiets) zit in de CAB-file WIN95_07.CAB en die is uiteraard niet terug te vinden op de Windows 98 CD. Ik heb ook in de CAB files op de Windows 98 CD gekeken, maar het benodigde bestand was daar niet te vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door Brynnie op 02-06-2011 22:57 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:58:
Dan heb ik gelijk ook een vraagje; waar stel je in dat je quote-jes pas ziet za het intoetsen van een volgende toets. zegmaar zonder ctrl een streepje op de e kan krijgen
Onder Win98SE of hoger, je toetsenbord instellen op VS/Internationaal. Dan werkt dat.

Het werkt het beste om VS en VS/Internationaal allebei te installeren, dan kun je op je taakbalk (of bij Win98SE in je systeemvakje) van toetsenbord wisselen. Ik heb dat i.i.g. wel zo gedaan: als je ene hoop code aan het typen bent, dan wil je die automatische aanhalingstekens en accenten juist niet hebben.

Punctuality is the politeness of kings

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
dreamscape schreef op 02 maart 2004 @ 14:48:
[...]

Onder Win98SE of hoger, je toetsenbord instellen op VS/Internationaal. Dan werkt dat.

Het werkt het beste om VS en VS/Internationaal allebei te installeren, dan kun je op je taakbalk (of bij Win98SE in je systeemvakje) van toetsenbord wisselen. Ik heb dat i.i.g. wel zo gedaan: als je ene hoop code aan het typen bent, dan wil je die automatische aanhalingstekens en accenten juist niet hebben.
Gewoon op spatie drukken na zo'n teken te hebben getypt. ;)
Ik ben het iig wel gewend en wissel nooit van toetsenbordinstelling. :9

Verwijderd

Bedankt voor de tip mensen. Ik heb der nooit bij stil gestaan, altijd en overal deed ie het gewoon, met nieuwe pc ineens niet. Thankz! :) hij doet ut weer
Pagina: 1