Toon posts:

Thomson 510 - Wlan Linksys - Portmapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Sinds een week heb ik een nieuw thomson modem, gekoppeld aan een Linksys Wlan om zo continue wireless online te zijn.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar de poorten juist door te linken.
Mn modem heeft intern adres 10.0.0.138
Mn Wlan heeft zowel adres 10.0.0.151 als 192.168.1.1
Mn pc's hebben 192.168.1.*

Als ik poorten wil mappen vanaf mn modem naar 192.168.1.* range dan komen ze niet aan. Vervolgens heb ik geprobeerd van mijn modem naar mijn linksys en vervolgens naar pc's te mappen, ook dit ging niet. Dat had ik overigens wel verwacht.

Is het mogelijk de poorten vanaf mn modem door te linken of zal ik de linksys pptp in laten bellen via de thomson en dan vanaf de linksys poorten mappen? Indien dat laatste de beste oplossing is, ik heb weer geen idee hoe ik die thomson configureer zoals mijn oude alcatel speedtouch. (die overigens na 2jr is gekapt).

Hoor het graag..

Steven

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond heb ik geprobeerd via IP routing het een en ander aan de praat te krijgen, schijnt alleen niet de oplossing te zijn.

Een vriend kwam langs en vertelde dat ik een koppeling moet maken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk dat je ze eerst naar je AP moet mappen, en van daaruit weer verder doormappen.
MAar het zou veel makkelijker zijn als je alles gewoon in 1 subnet gooit.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 02 maart 2004 @ 09:23:
Ik denk dat je ze eerst naar je AP moet mappen, en van daaruit weer verder doormappen.
MAar het zou veel makkelijker zijn als je alles gewoon in 1 subnet gooit.
Eerst naar AP mappen en dan naar pc's heb ik al geprobeerd, daar 'trapt' ie niet in. Denk dat het een inderdaad een goed plan is alles in 1 subnet te gooien. Dan ben ik genoodzaakt om alles in de 10.0.0.* range te gooien omdat mijn modem altijd in die range moet zitten om te kunnen connecten naar mn ISP?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee hoor, je modem kun je ook een 192.168.1.x geven

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Toch even een samenvatting voordat ik eraan ga beginnen;

Als ik mn modem in de range van mijn AP en pc's gooi dan kan ik vanaf mijn modem rechtstreeks mappen naar de pc's?

Als dat zo is dan ga ik de handleiding van mn thomson eens doorspitten!

Uiteraard bedankt

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52
zet bij de thomson DMZ aan die linkt naar de linksys router ->> 10.0.0.151 ... en dan moet je via de linksys router de poorten forwarden.. omdat ik dit zo thuis ook heb :) suc6

[ Voor 9% gewijzigd door Pascal op 02-03-2004 14:14 ]

Pagina: 1