[FreeBSD 4.9] inn, hoe gewoon een lokaal servertje te bouwen

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik ben al een paar dagen bezig met googlen over hoe ik nou inn moet configgen zodat ik gewoon een simpele newsserver in mijn eigen netwerk heb.

Alle handleidingen die ik tegenkom gaan over grote implementaties die feeds bij andere newsservers vandaan moeten hebben maar dat hoef ik helemaal niet..
Ik wil gewoon een text only newsservertje hebben met wat groepen er in.

Volgens mij is het me al wel gelukt om de newsserver op te zetten en open te zetten voor mijn netwerk, maar ik kan nergens vinden waar ik de groepen moet/kan configureren. Een telnetje naar poort 119 kon in iedergeval wel, maar het commando list kon ie niet eens :?

Ik kan ook geen enkele duidelijke handleiding vinden hier voor..
alleen maar ladingen manuals over veel grotere implementaties... en die hoef ik niet :(

Is er iemand die wel een linkje heeft naar een goeie simpele opzet voor inn? of een tipje links of rechts.....

[ Voor 7% gewijzigd door xzenor op 01-03-2004 15:41 ]

• KingSal814
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04-2004
InterNetNews is wel gelijk een van de meest uitgebreide servers die je maar kunt hebben, dus vandaar. Ik heb hem ooit eens geïnstalleerd onder FreeBSD 4.7 met dat zelfde doel, maar slurpte ontzettend veel geheugen (relatief gezien aan 32 MB dan). Ik heb nooit meer de tijd en zin gehad er nog eens in te duiken dat wat te tweaken. Om te bereiken wat je wil, moet je volgens mij in ieder geval de volgende dingen doen:
  • ./etc/storage.conf aanpassen (zet hier bijvoorbeeld
    code:
    1
    2
    3
    4

method timehash {
            newsgroups: *
            class: 0
    }
    in);
  • ./etc/readers.conf aanpassen t.b.v. wie wat mag doen;
  • nieuwgroepen aanmaken met een tooltje in ./bin (./bin/control/newgroup misschien?).
Hoe alles precies moet kan ik je helaas niet meer vertellen, dus je zult het, als er echt niets bruikbaars is te vinden, vooral moeten hebben van de man-pages.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Hm, die storage.conf kon ik wel wat mee.. de readers.conf had ik al gehad en met ctlinnd heb ik de groep ook al aangemaakt..

Ik blijf hangen op het punt dat ik gewoon geen enkel commando kan geven als ik telnet (of netcat) naar poortje 119 op de newsserver..
Hij blijft bij alles aangeven dat het een onbekend commando is..
terwijl 'list' toch wel moet werken lijkt me..

Overigens schijnt diablo nog uitgebreider te zijn.....

[ Voor 9% gewijzigd door xzenor op 02-03-2004 12:11 ]

• KingSal814
Misschien moet je voor je LIST kan gebruiken, jezelf eerst kenbaar maken? Weet je overigens zeker dat poort 119 niet door iets anders in gebruik is genomen? Ik krijg mijn inn nu na een jaar stilgelegen te hebben geen eens meer gestart, dus ík kan je er helaas niet zoveel verder mee helpen.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
zou kunnen....
Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan bij die readers.conf :?
Ik heb opgegeven dat vanaf mijn lokale netwerk alles er gewoon bij mag..
maar ook gewoon vanaf de localhost krijg ik exact hetzelfde.
Die 119 is nog niet in gebruik verder, ik krijg mooi een banner van inn als ik via netcat op 119 ga zitten..

gtfr waarom is er niet gewoon ergens een werkende config te vinden om van te starten :(

[ Voor 16% gewijzigd door xzenor op 02-03-2004 17:14 ]

• KingSal814
Ben je http://www.freebsddiary.org/inn.php al eens tegengekomen?

• xzenor

xzenor

Topicstarter
was ik niet tegengekomen nee..
maar ik heb'm doorgenomen en het hielp niet..
Ik heb wel de oorzaak gevonden overigens..

wat blijkt nou, netcat werkt niet met inn
je moet telnet gebruiken om een normale response te krijgen als je naar poortje 119 connect. netcat werkt dus niet, dan krijg je bij elk commando een fout dat ie dat command niet kent |:( |:(
Damn dan kan je ERG lang zoeken hoor............ |:( |:(
Pagina: 1