Toon posts:

[Access] Rapport afdrukken naar meerdere papierlades HP 4100

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik heb een raar probleempje met Access 2003. Het is de bedoeling dat bepaalde rapporten afgedrukt worden naar een HP Laserjet 4100 DTN met 4 papierlades. Het bedrijf dat dit wil heeft bijvoorbeeld 2 soorten briefpapier, vervolgpapier en gewoon blanco papier.

Nu moet ik bij bijvoorbeeld de offertes uit de access database instellen dat het eerste blad uit lade 2 komt en de volgende uit lade 1. Op zich niet zo'n probleem zou je zeggen want normaal gesproken kan je in Access per rapport instellen welke lade er gebruikt wordt.

Als ik in de pagina-instellingen de eigenschappen van de HP zo in stel dat hij de eerste pagina naar lade 2 af moet drukken en de rest naar lade 3, dan 'vergeet' die dit weer. De paginainstellingen voor de eerste pagina schieten dan weer op 'auto-select', terwijl de overige pagina's wel naar de goede la afgedrukt worden.

De Laseret 4100 is opgenomen in de AD van een Windows 2000 server, ik heb mezelf de Administrator rechten gegeven en ik kan probleemloos alle lade wijzigen etc. het lijkt mij dus dat het probleem niet in rechten of beveiliging zit.

Met de search ben ik dit probleem niet tegengekomen, ik hoop dat iemand me een tippkan geven zodat ik weer op weg kan hier.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, ik ben niet de enige die het niet weet. Ik heb wel wat onderzoek nog gedaan en nu heb ik op dit forum gelezen dat je vanuit VBA ook de instellingen van een printer kan defineren.

Ik denk dat ik hier wat mee ga proberen. Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

Verwijderd

ik denk dat ik weet waar je probleem zit
je gebruikt 2 verschillende soorten brief papier de printer snapt daarom niet waarom hij het vervolg papier uit een andere lade moet pakken omdat daar volgens zijn info er het zelfde papier geladen is
maak echt duidelijk verschil tussen de verschillende papier soorten maak kies bijvoorbeeld bij 1 van de 2 lades waar briefpapier in is geladen en ander soort papier bv. "kleur" stel dit ook zo in op je server herstart je werkstation en de instelling van je server worden over genomen.
de reden daat jouw instellingen op he werkstation terug schieten is omdat als je een instelling in de applicatie weg zet worden die na het verwerken van de print opdracht terug naar default gezet.
mocht je verder vragen hebben moet je even hp bellen zij kunnen je waarschijnlijk een heel eind verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad dit is de oplossing. Was er zelf al achter gekomen. Maar toch nog bedankt!