Het ' Newbie ' Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hallo,

Ik weet niet of dit de gepaste locatie is om dit Topic te posten, maar ik doe het toch maar :).

Sinds een jaar of 7,8 maak ik regelmatig gebruik van computers. Toen, ' back in the days ' waren Computers nog zo eenvoudig te begrijpen. Hoe meer Hertz, hoe sneller die was. Videokaarten hadden doorgaans 2 mb en deden er niet zo toe. Tegenwoordig is alles veranderd en daardoor ook een stuk ingewikkelder geworden. Het kennisniveau van de gemiddelde Kenner is een stuk hoger geworden en sommige arme mensen zoals ik blijven daarbij achter. Daarom wilde ik dit draadje openen om vragen te kunnen stellen over allerlei computer technische zaken. Ik hoop dat jullie tweakers me daarbij kunnen helpen en geen antwoorden geven in 'computertaal', ik ben immers maar een amateurtje.

Ik heb een aantal vragen zoals:

Hoe kan het dat een bijvoorbeeld een 2.2 ghz amd 64 3200 sneller is dan een processor met hogere clocksnelheid (zoals een pentium 3.2 ghz) ?
Hoe werkt een processor uberhaupt ? - Ik weet dat hij in principe berekeningen moet maken, maar dan zou je denken dan een processor met hogere clocksnelheid sneller berekening kan maken?
Wat zijn yields bij de processoren?
Wat is precies de ' Northbridge'
Hoe werkt een videokaart in principe?
Wat is het verschil tussen alle verschillende soorten geheugen, qua werking?
Wat staat RAID voor en wat doet het?

Goed, dit lijkt me genoeg om mee te beginnen, als iemand hier mij een duidelijk antwoord op kan geven, zou ik zeer blij zijn ! :P :D

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Misschien een stom antwoord, maar dat staat allemaal in de Faq. :)

Maar ik kan wel proberen antwoord te geven :P

De snelheid van een CPU hangt niet alleen af van kloksnelheid, ook FSB, mermory performance e.d. het is allemaal 1 geheel.