Toon posts:

[Win Xp Home] Verdwenen tabbladen bij beeldscherminstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik rechtsklik op het bureaublad en ik kies eigenschappen, dan mis ik enkele tabbladen. Onder andere die waarbij je de schermresolutie kan veranderen.

Ik heb gekeken welke bestanden configuratie scherm onderdelen kan oproepen. Dat blijken *.cpl bestanden te zijn. Het bestand desktop.cpl is wel aanwezig. Ik hoopte dat tabbladen ook zo werkten. Om die dan te vergelijken met een computer waarbij de tabbladen gewoon verschijnen. Maar helaas.

Ik heb ook wel eens onder W2K een controle uitgevoerd: ergens zat een optie waardoor het systeem al zijn systeembestanden nagaat en desnoods ontbrekende van de W2K cd afhaalt. Deze optie kan ik in WinXp niet vinden.

Klopt het dat deze tabbladen ook met losse bestanden te voorschijn zijn te halen?
Of kan ik anders met een originele CD het systeem zichzelf laten controleren, net als met W2K?
Zijn er desnoods alternatieve manieren om schermresolutie in te stellen?

Ik heb een programma dat absoluut niet wil doorstarten zonder een hogere resolutie.
Thnx

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
Al geprobeerd Configuratiescherm-->Beeldscherm? Je kan dan bij instellingen als het goed is gewoon de resolutie instellen

Verwijderd

Je moet ook eerst nog op de toets "Geavanceerd" op het tabblad "Instellingen" klikken om die tabbladen te zien ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu net het probleem!
Beide tips zijn de standaard manieren om die tabbladen te bereiken.
Maar die staan er dan niet.

Vandaar mijn alternatieve manier om configuratiescherm onderdelen op te starten.
En geavanceerd kun je moeilijk op klikken als het hele tabblad er niet is...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 09:18:
Dat is nu net het probleem!
Beide tips zijn de standaard manieren om die tabbladen te bereiken.
Maar die staan er dan niet.

Vandaar mijn alternatieve manier om configuratiescherm onderdelen op te starten.
En geavanceerd kun je moeilijk op klikken als het hele tabblad er niet is...
Zo te zien lijkt het erop dat dmv group policies jou de rechten zijn ontnomen om bij die tabbladen te komen. Voer ff 'gpedit.msc' als administrator (of iemand met dezelfde rechten) om te kijken of de toegang jou ontzegd wordt :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
O ja, dat heb ik vergeten te vermelden.
GPEdit heb ik bekeken,
maar er staat onderin bij beheersjablonen overal "niet geconfigureerd".

Moet ik vermelden dat het om een pc van een kennis gaat, die waarschijnlijk zaken gewist heeft zonder te weten. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 09:24:
O ja, dat heb ik vergeten te vermelden.
GPEdit heb ik bekeken,
maar er staat onderin bij beheersjablonen overal "niet geconfigureerd".

Moet ik vermelden dat het om een pc van een kennis gaat, die waarschijnlijk zaken gewist heeft zonder te weten. :?
Het bestand, dat hiervoor gebruikt wordt is "desk.cpl".
Hieruit kan niks verwijderd worden. De enige mogelijkheid is een policy, die een en ander verbiedt

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
met "TWEAK UI" en andere van die progjes, kan je ook tabbladen uit en aan zetten, mischien kan je het daarmee herstellen.
In windows XP zit wel een controle programma waarmee je alle bestanden af kan gaan ik weet alleen niet hoe het heet. Maar standaard zijn je systeem bestanden al goed beveiligd gooi maar eens dat .cpl bestand weg, dan verschijnt hij vanzelf weer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 02-03-2004 12:10 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:18:
Ik heb ook wel eens onder W2K een controle uitgevoerd: ergens zat een optie waardoor het systeem al zijn systeembestanden nagaat en desnoods ontbrekende van de W2K cd afhaalt. Deze optie kan ik in WinXp niet vinden.
code:
1
sfc /scannow

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reatie,
ik zal sfc /scannow gebruiken als ik weer ter plekke ben,
op mijn werk getest en dat is inderdaad de mogelijkheid om systeembestanden langs te lopen. Ik kan het nu opstarten, maareh... zit dit in een of ander menu-tje?
Pagina: 1