Toon posts:

Werkt nForce2 niet goed met Windows 98?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde een MSI K7N2-delta L met nForce2 chipset aan de praat krijgen met Win98.
De CDrom-setup doet het niet onder Win98 - hij vereist Win98SE of 'hoger'. (Ik kan wel de bestanden op de CDrom benaderen).

1) Ik krijg het geluid niet werkend onder Win98: ik krijg een foutmelding dat het OS niet ondersteund wordt. (Geluid werkt wel met Knoppix).

2) Ik krijg de onboard LAN niet werkend: hij staat in de apparaatbeheer met een uitroepteken dat de NDIS.VXD en NTKERN.VXD de drivers niet kunnen laden. Dus alleen voor NT/2K/XP? Ik kan ook geen alternatieve drivers vinden (wat zit er in 98SE dat niet in 98 zit?) (Knoppix ziet de onboard LAN ook niet - lampjes branden wel).

Het vreemde is dat ik dit - geen Windows98 ondersteuning voor nForce LAN en geluid-funkties - nergens gelezen heb. Het staat op de doos, noch op de website.
Gebruikt dan werkelijk iedereen SE/ME/2K/XP, dat dit nooit vermeld wordt?
Er draaien miljoenen computers met Win98 - een nForce moederbord vereist dus meteen ook een OS-upgrade.
Of geldt dit alleen voor MSI?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Miljoenen valt wel mee, het overgrote deel draait toch echt wel 98SE.
Voor zover ik weet geeft dat allemaal geen problemen, alleen de USB 2.0 doet het dan vaak niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:52:
Of geldt dit alleen voor MSI?
Nope .. Check nvidia.com » support » drivers. Allemaal vereisen ze minimaal 98SE.

Verwijderd

Topicstarter
nVidia is dus niet bereid om Win98-drivers te schrijven. :'(
Wat ik dus niet begrijp is dat dit niet expliciet gemeld wordt - zelfs niet op de doos ("Needs Win98SE or higher" of zo).

Is Win98SE dan méér dan een bugvrije Win98?
Zou je met een extra geluid- en LAN-driver het probleem al niet kunnen verhelpen? (Iets wat Microsoft dus niet levert - je moet voor 25 euro upgraden naar SE).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij mij (abit nf7-S rev2.0) staat volgens mij echt dat je Win98SE moet hebben, minimaal... Waarom dat is weet ik eigenlijk ook niet...

Voor USB2.0 zijn bij mij drivers bijgeleverd... :)
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:10:
Wat ik dus niet begrijp is dat dit niet expliciet gemeld wordt - zelfs niet op de doos ("Needs Win98SE or higher" of zo).

Zou je met een extra geluid- en LAN-driver het probleem al niet kunnen verhelpen? (Iets wat Microsoft dus niet levert - je moet voor 25 euro upgraden naar SE).
Bugvrij lijkt me erg stug, want dan zou de code voor WIn98SE de perfecte code zijn, en die bestaat niet...

Misschien dat er op: http://www.driverguide.com Win98 drivers staan... Maar denk niet dat je suc6 zal hebben

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2004 15:22 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
98se is voor zover ik weet de eerste windows versie die wdm drivers ondersteund. Alle win9x gebruiken in principe vxd drivers. Om naar een unified driver model te gaan wilde M$ overstappen naar wdm. Waarom in win98se dit model voor het eerst gebruikt werd weet ik ook niet. Zal gewoon aan de tijdspanne met de ontwikkeling van nt5 te maken hebben gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door Bas! op 02-03-2004 10:57 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

why the hell wil je op een modern systeem nog windows 98 se draaien ? of uberhoubt een windows van de 9x series :S
je kan altijd beter een NT based os (2000 of XP) op een nieuwe pc gooien. buiten het fijt dat windows 98 bijna end of life is en het gewoon een sorrie dat ik het zeg maar brak os is. werkt windows 2000 of xp gewoon stukken stabieler.

mijn tip laat windows 98 achter en probeer een windows xp school licensie te bemachtigen voor 19 euro ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:10:

Het zou misschien handig zijn als het om verschillende versies Win98 gaat om explicitet Win98FE (First Edition) te vermelden. Ik vermoed dat je dit bedoelt.

Win98SE is namelijk ook Win98, maar de driver problemen die jij meldt hebben betrekking op Win98FE. Het is dus onjuist om te zeggen dat er geen drivers zijn voor Win98 als Win98SE wel ondersteund wordt. Wel mag je zeggen dat er geen drivers zijn voor Win98FE :z

Oslik blyat! Oslik!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Maar jah, waarschijnlijk weet alleen jij dan wat ie bedoelt. :X
Het zou ook een typo kunnen zijn dan he?

[ Voor 26% gewijzigd door _Droopy op 02-03-2004 12:51 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
Quote:
------------------------------
mijn tip laat windows 98 achter en probeer een windows xp school licensie te bemachtigen voor 19 euro ;)

Offtopic:
Omg school heeft me opgelicht met me 23 euro's voor Win XP Pro

Ontopic: Hij kan natuurlijk hebben gekozen voor Win 98 omdat het iets sneller boot en je niet met al die ellende zit dat oudere software niet Win XP compatible is, maarja nu krijg je hetzelfde verhaal omgedraaid :) :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door NoepZor op 02-03-2004 14:41 . Reden: Quote doet gaar ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1