Toon posts:

speedtouch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bij mijn neefjes..
Ze hebben daar een speedtouch 510 modem met een 1024/383 ADSL standard van het net.
Er is ook nog een SMC wireless router met 3 pc geconnect..
Alles werkt prima
Alleen als ze een spelletje online willen spelen ( cs of call of duty ) dan krijg om de paar minuten connectie problemen en wordt je uit de game geknikkerd..
Is er mischien iets wat je speciaal moet instellen.
Ik heb het forum verder al onderzocht maar er stond nergens een antwoord ervoor.
Ik had gister ook kpn gebeld en op aanraden van hun heb ik de kabel vanaf de splitter naar modem vervangen door een kabel van 2 meter ( de oude was 7 meter en dat was te lang blijkbaar ( zo een platte witte kabel ))
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
ALvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te vertellen.
Er zit al de nieuwste firmware in.
www.speedtouch.nl

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 15:20
Van http://www.speedtouch.nl/hotitems.html:

NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

Standaard zorgt de NAPT (Network Adress & Port Translation) in de SpeedTouch 500 en 600 series router modems ervoor dat alle poorten van buitenaf (WAN-zijde=Internet-zijde) niet geopend zijn d.i. als een stevig slot op de deur naar het lokale netwerk.
Indien men in het lokale netwerk servers wil inrichten (zoals bijv. HTTP-, FTP- of VPN-server) of remote toegang tot PC's wil toestaan (bijv. PC-Anywere of Telnet) of bij On-line Gaming, dan dienen hiervoor poorten in de modem geopend en geforward te worden naar bepaalde computers in het lokale netwerk.
Hierbij geldt: steeds één poort naar één bepaalde computer.
Hiervoor is het Windows programma "NAT-manager" beschikbaar. Naast een aantal bekende standaard poorten kent dit programma ook de mogelijkheid iedere andere gewenste poort te laten openen en forwarden voor één bepaalde computer in het lokale netwerk. Per default wordt de NAT-entry op de router modem ingericht voor de PC waarop de NAT-manager actief is.
Download Windows NAT Manager
Opmerking 1: Voor een permanent juiste werking is het noodzakelijk om de betreffende computer van een vast IP-adres te voorzien binnen de gebruikte adres-range.
Opmerking 2: De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.

Meer informatie over NAT/NAPT, multi-NAT, transparent-NAT is te lezen in een Application Note.
++++++=

Wellicht lost dit het probleem op?

Verwijderd

Topicstarter
ok thx
Ik zal het vanavond als ik het haal of anders morgen proberen..
Ik laat nog wel weten of het gelukt is.
groetjes