9500/9700 Series vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Ik heb vandaag een tweedehands videokaartje binnen gekregen, alleen ik mis een power connecter, deze moet je aan je videokaart > mobo > hdd aansluiten.
Deze heb ik er dus niet bij gekregen maar heb hem dus wel nodig om uberhaupt te booten anders krijg ik een error bij het opstraten en wordt ik verwezen naar me mobo handboekje.

Mijn vraag : Heeft iemand enig idee of ik deze connector nog ergens kan krijgen of of er een andere manier is, of is er maybe nog iemand die zijn 9500/9500pro/9700/9700pro niet mee gebruikt.

Alvast bedankt, blix

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
kun je niet de connector pakken van een diskette-drive?

[ Voor 2% gewijzigd door Daspeed op 01-03-2004 14:25 . Reden: typo ]

Verwijderd

Heeft je voeding misschien niet nog een extra floppy connector?
Anders gebruik je toch degene die nu in je floppydrive zit

• blix
Nee, het is echt een speciaal kabeltje, dus ze zitten allemaal aan elkaar (zo staat het in boekje)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:26:
Heeft je voeding misschien niet nog een extra floppy connector?
Anders gebruik je toch degene die nu in je floppydrive zit
Dooh... drClearbottom was me voor

• blix
Ja maar dat is het dus niet jongens. en durf het niet uit te proberen, weet niet of dat kan.

Verwijderd

blix schreef op 01 maart 2004 @ 14:27:
Nee, het is echt een speciaal kabeltje, dus ze zitten allemaal aan elkaar (zo staat het in boekje)
nee hoor heb zelf ook een 9500pro en een 9700pro gewoon floppyconnector

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
er zit normaal idd altijd zo'n kabeltje bij(voor als je die andere die bij je voeding zitten al in gebruik hebt, dan kun je dat ding aansluiten en heb je een extra voedingsconnector voor o.a. floppy)
Alleen kun je ook gewoon direct zo'n floppy connector gebruiken aangezien het gewoon precies dezelfde aansluiting is.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Je kan gewoon de molex van een floppydrive gebruiken hoor,. :) Np.

Misschien kan je hem zelfs zelf maken. Beetje solderen en voila. koekie.

offtopic:
Ik lees in je sig dat je een 9500pro hebt geflashed naar een 9700pro maar kon dat niet alleen maar met een 9500np ? Is je kaart er idd sneller van dan? ben nl redelijk geintresseerd hierin omdat er naar mijn weten geen flashes/upgrades zijn voor een 9500PRO

• blix
Alleen die dus? want er staat ook nog iets in dat je hem met HDD moet connecten ?!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:30:
[...]

nee hoor heb zelf ook een 9500pro en een 9700pro gewoon floppyconnector
Ik heb zelf ook een 9700 en heb ook gewoon de floppyconnector gebruikt. Ze zijn hetzelfde.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

"je mist een power connector" - wat bedoel je hier precies mee? Dat witte dingetje die op de hoek van je kaart zit? Wat zit er dan nog wel op, de draadjes of iets anders?

• blix
De connector zit er, je moet een speciaal kabeltje hebben ofzo
Zelfde als floppydrive connector, maar dan nog met een aansluiting voor hdd?

Nouja ik ga ff proberen of het werkt, iig bedankt.

wish me luck! =]

[ Voor 5% gewijzigd door blix op 01-03-2004 14:33 ]

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
blix schreef op 01 maart 2004 @ 14:32:
De connector zit er, je moet een speciaal kabeltje hebben ofzo
Zelfde als floppydrive connector, maar dan nog met een aansluiting voor hdd?

Nouja ik ga ff proberen of het werkt, iig bedankt.
Er wordt een verloopstekkertje bijgeleverd dat je op een standaard molex (die prik kabel die je ook op je HD prikt) moet prikken. Alleen zit er op het einde van het verloopkabeltje een floppyconnector..... Dus gewoon je floppy connector gebruiken.... Komt op hetzelfde neer.

[ Voor 4% gewijzigd door Eindhoven657 op 01-03-2004 14:35 ]

• whitebunny
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ze hebben er gewoon een doorlus-kabeltje bijzitten voor het geval je alleen nog de grote HD-molex powerstekkertjes overhebt, en geen kleine floppy-powerconnector meer.

Maar je kunt echt gewoon een floppy-powerconnectortje aansluiten hoor.

AuthenticAMD

• Pakjebakmeel
Ik lees in je sig dat je een 9500pro hebt geflashed naar een 9700pro maar kon dat niet alleen maar met een 9500np ? Is je kaart er idd sneller van dan? ben nl redelijk geintresseerd hierin omdat er naar mijn weten geen flashes/upgrades zijn voor een 9500PRO
?

• blix
Werkt jongens, hartelijk bedankt, nu alleen geen floppydrive meer, wordt dus xp installen met pci kaartje 8)7

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
blix schreef op 01 maart 2004 @ 14:43:
Werkt jongens, hartelijk bedankt, nu alleen geen floppydrive meer, wordt dus xp installen met pci kaartje 8)7
Je hebt voor de install van xp met een radeon toch je floppy drive niet nodig 8)7

• Pakjebakmeel
ik had het tegen jou hoor blix :P

@johnnyv.nl : wel voor sata raid adapters etc. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-03-2004 14:53 ]

Verwijderd

XP CD is toch bootable? Ik zie het nut niet écht van een floppydrive. Of bedoel je SATA drivers? Slipstreamen =)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

blix schreef op 01 maart 2004 @ 14:31:
Alleen die dus? want er staat ook nog iets in dat je hem met HDD moet connecten ?!
Dat raadt ik dus af, het liefst op een PSU bosje ( een lange lijn met molexes ) met alleen fans eraan ofzo!

Ik heb het zo.

Bosje 1: Fans + GPU
Bosje 2: harde Schijven
Bosje 3: CD-roms/DVD-brander/DVD-rom enzovoort + CPU

:-)

Zo blijft alles gescheiden!

There is no place like ::1

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je kan bij je lokale computerboer wel een molexsplitter halen, welke de stekker naar een gewone molexstekker en naar een van de floppy splitst. Zal hooguit iets van 5 euro moeten kosten. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:53:
XP CD is toch bootable? Ik zie het nut niet écht van een floppydrive. Of bedoel je SATA drivers? Slipstreamen =)
Idd , hdd controller drivers. Stom dat ie die niet van een cd wil hebben. Slipstreamen is idd een optie :)

@swampy : Is die pc in je sig de pc waar je het over hebt? Die kast is wel mooi maar geordend is absoluut anders. Vind het niet echt netjes en gescheiden in je kast ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-03-2004 15:02 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

swampy schreef op 01 maart 2004 @ 14:59:
[...]

Dat raadt ik dus af, het liefst op een PSU bosje ( een lange lijn met molexes ) met alleen fans eraan ofzo!

Ik heb het zo.

Bosje 1: Fans + GPU
Bosje 2: harde Schijven
Bosje 3: CD-roms/DVD-brander/DVD-rom enzovoort + CPU

:-)

Zo blijft alles gescheiden!
En dat boeit niet echt :P
Alle punten komen toch weer op 1 punt de voeidng binnen :) Alleen de kabels kunnen smelten als er een te hoge stroom doorheen gaat :P Maar dat gebeurt nooit. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• blix
Pakjebakmeel schreef op 01 maart 2004 @ 14:52:
[...]

ik had het tegen jou hoor blix :P

@johnnyv.nl : wel voor sata raid adapters etc. :)
Ik weet niet man sorry, ik heb hem van een kennis overgenomen, hij wordt gewoon herkend als een 9700Pro..

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Atlas schreef op 01 maart 2004 @ 15:01:
[...]

En dat boeit niet echt :P
Alle punten komen toch weer op 1 punt de voeidng binnen :) Alleen de kabels kunnen smelten als er een te hoge stroom doorheen gaat :P Maar dat gebeurt nooit. :)
Het scheelt wel, niet mega veel maar toch wat, de fans en de GPU zullen ongeveer dezelfde hoeveelheid stroom blijven zuipen

De HD's daartegen zullen variabel stroom zuipen.....

There is no place like ::1

Verwijderd

kortom, een extra stroomkabeltje erbij halen om je diskette-drive weer in werking te stellen.
Pagina: 1