Toon posts:

newbie mbt moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een totale newbie mbt de moderatie van reakties. Maar ik vond de
moderatie weer zo frapant dat ik er iets van moet zeggen. Laat ik beginnen te
zeggen dat ik tegen het monopolie van MS ben, dit zeg ik omdat dat mijn
uitgangspunt is in mijn posting. Dat zeggende ben ik niet van plan flamewars
te beginnen of gewoon simpele anti-ms postings te doen. Ik heb argumenten
voor mijn mening en die post ik dan ook.

Nu heb ik al meerdere keren gemerkt dat mijn postings weggemodereerd worden,
terwijl het naar mijn mening gewoon goede, nette postings zijn die volledig
beargumenteerd zijn. Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is wel
degelijk een onderbouwde mening.

Uiteraard is mijn vermoeden dat dit gebeurd door MS fan boys die er niet
tegenkunnen dat er een onderbouwde anti-MS mening bestaat.

De reaktie waar ik het nu over heb is :
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=977434
En dan bedoel ik natuurlijk die 'overbodig'.

Maar het gaat mij meer om de trend, ik heb in het verleden postings van
mijzelf weggemodereerd zien worden en dat is gewoon vervelend, ik probeer
iets duidelijk te maken met argumenten en dan is het wel heel irritant om
weggemod te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sjaa, iedereen mag modereren zodat indien je een pipo tegenkomt dan ben je de sjaak.

Maar aan de andere kant, indien je een tijdje wacht dan zijn er meerdere pipo's langsgeweest en wordt het gemiddelde wel redelijk betrouwbaar voor de betreffende post. Je post is net een 1 uur oud, meestal beweegt de score in het begin nog vrij snel. Geef het 12 uur en als het dan nog fout is, kan je je post zo op TMF neerzetten.

Dus, indien je een problem hebt en enige tijd hebt afgewacht, ben je volstrekt welkom op TMF en krijg je gewoon antwoord.
Overigens hebben we ook andere moderatoren rondlopen die echt oude postingen nakijken op onregelmatigheden en ik denk dat deze post dan iig wel omhoog geholpen zou zijn/worden.

* Delerium geeft en duwtje omhoog.

Indien de argumenten iig steekhoudend zijn en het betoog ondersteunen in de conclusie, moet het wel raar lopen om een verdiende lage score te krijgen. Tegendraads is lastig, maar 'we' zullen dat wel objectievere wegen (denk/hoop ik)

[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 01-03-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik als frequent FP-bezoeker en reactor (reageerder? :P) ff iets mag toevoegen : get used to it ;)
Het is idd. vervelend om tegen te komen, maar ik bezie het anders, voor alle zinnige posts die onterecht naar beneden gemod worden, zijn er evenveel onzinnige posts van mijn hand die onterecht naar boven gemod worden, zo bijvoorbeeld die reply over Prescott's + warmte + Zanussi vrieskisten, die staat op +3, terwijl ik hem zelf met moeite +1 waard vind, snappie? :)

Alles bij elkaar is er best wel een degelijk evenwicht wat betreft moderaties hoor, als karma je motivatie is tenminste :) (niet dat dat bij mij het geval is, maar is natuurlijk altijd wel leuk dat cijfertje te zien stijgen eh :))

Staat op +2 inzichtvol nu trouwens, mooi toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:56:
Als ik als frequent FP-bezoeker en reactor (reageerder? :P) ff iets mag toevoegen : get used to it ;)
Het is idd. vervelend om tegen te komen, maar ik bezie het anders, voor alle zinnige posts die onterecht naar beneden gemod worden, zijn er evenveel onzinnige posts van mijn hand die onterecht naar boven gemod worden, zo bijvoorbeeld die reply over Prescott's + warmte + Zanussi vrieskisten, die staat op +3, terwijl ik hem zelf met moeite +1 waard vind, snappie? :)

Alles bij elkaar is er best wel een degelijk evenwicht wat betreft moderaties hoor, als karma je motivatie is tenminste :) (niet dat dat bij mij het geval is, maar is natuurlijk altijd wel leuk dat cijfertje te zien stijgen eh :))

Staat op +2 inzichtvol nu trouwens, mooi toch? :)
je hebt idd wel gelijk, daarom moet iedereen ook gewoon gaan modereren, dan worden de rotte appels vanzelf door de vele moderaties opgeheven, en komen de goede reacties weer naar boven.

/me heeft hem op +3 gezet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik zou hem willen modereren, maar ik vond het leuker om een reactie te plaatsen. Dus ik mag niet meer modden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mwoah, ikzelf vind het echt geen +3 waard. Je zegt
Er zullen aan aantal maatregelen tegen MS plaats moeten vinden om ze terug te brengen tot een markt aandeel van 50-60%, pas dan begint er eerlijke concurrentie mogelijk te worden.
Nou, wat is dat nou voor loze opmerking? Pas als je er een plan bijdoet hóe je dat wilt, is het nuttig. Wil je een maximum aantal windowsen dat ze mogen verkopen per jaar ofzo? Het is toch gewoon níet te doen om specifiek maatregelen te nemen tegen een bedrijf? Als dat gebeurt ben ik snel weg uit dit land.

KPN is een héél ander verhaal, dat is begonnen als staatsbedrijf, met een écht monopolie, niet zo'n aangepraat monopolie van Microsoft. Natuurlijk moest er bij KPN ingegrepen worden, anders kan er niemand anders tussen komen, KPN had immers alle lijnen. Maar dit is een heel ander verhaal.

En ook het "ze verkopen niet vanwege hun goede software" begint wel erg afgezaagd te worden. Ik ben behalve MacOS nog geen serieus alternatief tegengekomen voor de desktop, alhoewel hier linux wel draait, maar ik ben dan ook geen normale gebruiker he... En MacOS draait op Macs, dus dat is niet te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op 01 maart 2004 @ 18:54:
Nou, wat is dat nou voor loze opmerking? Pas als je er een plan bijdoet hóe je dat wilt, is het nuttig.
praktische haalbaarheid staat los van ideeen en strategieen om de marktwerking te verbeteren. Dus zeker geen loze opmerking.
KPN is een héél ander verhaal, dat is begonnen als staatsbedrijf, met een écht monopolie,
KPN heeft vergeleken met microsoft een klein monopolie en mede dankzij de betere nederlandse regelgeving niet in staat om op grote schaal machtsmisbruik te begaan.

/me wil overigens bij deze (ook) MELDING geven dat Zemanova afgelopen maand meerdere malen op -1 troll is gezet bij het noemen van *argumenten* om Microsoft aan te pakken.
Ik heb het even aangezien. Ik wou geen topic ervoor openen en even kijken of de MS-ers vanzelf ophielden, maar het was wel onterecht en ongewenst omdat het de suggestie voedt dat microsoft hier haar monopolie aan het uitbreiden is in plaats van dat dit een vrije en onafhankelijke nieuwssite blijft

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:36:

* Superdeboer wil overigens bij deze (ook) MELDING geven dat Zemanova afgelopen maand meerdere malen op -1 troll is gezet bij het noemen van *argumenten* om Microsoft aan te pakken.
Dat is jammer, zeker omdat je als oudgediende de weg naar dit subforum wel zou moeten weten te vinden voor zulke gevallen. ;)
Ik heb het even aangezien. Ik wou geen topic ervoor openen en even kijken of de MS-ers vanzelf ophielden, maar het was wel onterecht en ongewenst omdat het de suggestie voedt dat microsoft hier haar monopolie aan het uitbreiden is in plaats van dat dit een vrije en onafhankelijke nieuwssite blijft
offtopic:
Ik ben blij dat je 't zelf als suggestie kwalificeert. Wat ik jammer vind, is dat het er erg de schijn van heeft dat het je eigen suggestie is. Ik werp deze verre van mij en ik hoop dat je hem terugneemt. Het mag jou welbekend zijn dat de moderatie, die voor het overgrote deel door users gebeurt, volstrekt los staat van het journalistieke gedeelte: de inhoudelijke kant van de site zelf. Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Je zult het hopelijk niet kwaad bedoelen, maar ik vat het als een stekende opmerking op. Ik denk namelijk dat het percentage van ervaring met Linux onder de mensen die zich in het zweet werken om deze site van inhoud te voorzien, vele malen hoger ligt dan over alle users gemeten. Ik heb het daarbij niet over een fanatieke gebruikersgroep, maar over mensen die open-minded genoeg zijn om onbevooroordeeld naar bepaalde software te kijken.

Om juist *die* mensen, waar ik zelf ook bijhoor, dan met zo'n suggestie in de hoek te zetten, dat valt niet helemaal goed bij mij. Dat het modereren niet altijd van een leien dakje gaat, dat ben ik ogenblikkelijk met je eens. Nogmaals, de weg naar TMF is een bekende weg voor je; hopelijk geen platgetreden pad. ;)
Maar om naar aanleiding van zulke moderaties de integriteit van de FP-crew in twijfel te trekken, dat gaat me echt een beetje te ver. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdeboer schreef op 02 maart 2004 @ 21:01:
Dat is jammer, zeker omdat je als oudgediende de weg naar dit subforum wel zou moeten weten te vinden voor zulke gevallen. ;)
mja,... ik doe het liever nog ff rustig aan

Ik kan trouwens niet meer standaard op +2 posten heb ik gemerkt. Heeft dat met lage beoordelingen te maken of is het een policy-change?
Ik ben blij dat je 't zelf als suggestie kwalificeert.
Nog zelfs minder dan dat: enkel dat het de suggestie voedt. De suggestie is er bij mij niet, maar zou kunnen ontstaan bij anderen die T.net niet zo goed kennen (en vervolgens daarom wegblijven). Dat zou jammer zijn. T.net is met recht 1 v/d best sites van nl, wil graag dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:15:
[...]

Ik kan trouwens niet meer standaard op +2 posten heb ik gemerkt. Heeft dat met lage beoordelingen te maken of is het een policy-change?
Volgens mij is er niks veranderd de laatste tijd, maar ik denk dat het bij jou hierdoor komt:
De beginscore kun je verhogen door karma punten in te zetten die je in de afgelopen 2 weken nieuw hebt verkregen.
Als jij de laatste 2 weken geen of amper (goede) replies hebt gedaan dan heb je ook de mogelijkheid niet meer om op +2 te posten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:15:
[...]

mja,... ik doe het liever nog ff rustig aan

Ik denk dat dat afhankelijk is van het karma dat je dan in de afgelopen weken verzameld hebt. Dat zal dan wel wat laag zijn. Hoe lager je karma-aanwas, hoe lager je beginscoremogelijkheid. 't Is geen policy-change AFAIK. ;)
Je zult merken dat als je een paar keer een +3 ofzo scoort, dat je dan weer op +2 kunt inzetten als je reageert. :)
Nog zelfs minder dan dat: enkel dat het de suggestie voedt. De suggestie is er bij mij niet, maar zou kunnen ontstaan bij anderen die T.net niet zo goed kennen (en vervolgens daarom wegblijven). Dat zou jammer zijn. T.net is met recht 1 v/d best sites van nl, wil graag dat dat zo blijft.
Gelukkig; is dat uit de wereld. Dan neem ik dat allemaal snel terug. Kon het me ook eigenlijk niet voorstellen van jou. :)
Houden we het op een voortdurende aansporing om goed te blijven modden. :Y) ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 17:23
Om nog maar even door te gaan in deze thread (tja ik liep net TMF weer'es binnen en heb wat zitten lezen, sue me!) - ik zou de genoemde reactie misschien ook kwalificeren als overbodig.

Reden: voor zover ik weet is de stelling dat 50/60% marktaandeel goed/eerlijk/juist voor MS of wie dan ook is en het doel zou moeten zijn nogal erg subjectief. Vooral ook dat MS zijn positie heeft gekregen door illegale bezigheden of onderhandse acties zijn ook behoorlijk suggestief.

Nu zal ik niet gaan claimen dat dat soort dingen helemaal niet aan de orde zijn of dat het heel goed is voor de industrie als er een groot monopolie is. Maar als reactie is het niet meer dan een opsomming van: "Ik heb ook'es nagedacht en kwam tot een aantal semi-random getallen die mijn wel ok lijken" (die 50/60) en een klein stukje flamebait richting MS. Niet echt een post die ik op 2+ zou willen zien. Maar ik zou hem als'ie op 1 zou staan niet omlaag halen.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenB op 04-03-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenB schreef op 04 maart 2004 @ 14:56:
Reden: voor zover ik weet is de stelling dat 50/60% marktaandeel goed/eerlijk/juist voor MS of wie dan ook is en het doel zou moeten zijn nogal erg subjectief.
Sorry, maar ik denk dat je de post gewoon inhoudelijk niet goed kunt volgen. Het is niet subjectief maar gewoon een economisch feit. Het kapitalistisch systeem dat ons welvaart brengt werkt niet wanneer er sprake is van een onevenredige machtsverhouding. Met spreekt zelfs van marktfalen inzake de monopolistische positie van MS.

Het maakt niet uit of de poster de verhoudingsgetallen aan de hand van een college algemene economie op een universiteit heeft opgesteld of dat hij ze zelf heeft ingeschat. Het BEGINSEL klopt, en daar struikelt 90% van de techneuten over. Met het resultaat een onterecht lage beoordeling.

Er zijn nog meer factoren van invloed, maar in beginsel kun je stellen dat de consument of de markt als geheel, het meest gebaad is bij meerdere aanbieders.

Voorbeeld: 20% microsoft, 20% redhat, 20% suse, 20% mandrake, 20% overige,
zou beter zijn voor de economie dan de huidige situatie. De 95% microsoft is dodelijk voor het innovatieve vermogen van de industrie. Maar dat beginsel is zoals ik zelf heb ondervonden vrijwel volledig onbegrijpelijk voor het merendeel van de tweakers. Het is te abstract en te weinig technisch volgens mij.

De post vind ik een van de betere die je ooit in een draad over MS tegen komt, dus zeker +4 waard. Dat 50% van de techneuten het niet snapt, doet imho niet af aan de kwaliteit van de post.

Er is een bepaalde grens waarbij je het beste scoort voor inzichtvolle posts. Een licht bovengemiddelde post scoort vaak +4 inzichtvol, een ruim bovengemiddelde inzichtvolle post scoort vaak lager omdat hij niet volledig begrepen wordt. Affijn. Ik heb daar jarenlang mee geworsteld. Voor ander tag's zoals informatief geldt dat niet.

/me moest het even van z'n hart. Het is soms vreselijk om bovengemiddeld inzichtvolle posts, bijvoorbeeld inzake algemene economische beginselen, laag beoordeeld te zien. Die mensen worden gestraft met lage scores, zelfs troll, alleen omdat ze meer begaafd zijn op zulke gebieden dan de meerderheid en daarmee een filosofie dragen die niet begrijpbaar is voor eenieder jan met de pet of jan techneut. Jan techneut snapt het principe van concepten of beginselen al evenmin, met vooral techneuten hier op T.net ondervindt de economisch strateeg een vorm van terreur van de meerderheid.

Goed, terug op de topic: MS heeft teveel, veel en veel teveel marktaandeel om te kunnen spreken van een gezonde markt. Dat is de boodschap van de post, en lijkt mij duidelijk onderbouwd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Of we te maken hebben met marktfalen, wat de implicaties zijn van dit soort monopolies, e.d. is het onderwerp van veel wetenschappelijke discussie, waar op dit moment absoluut geen eenduidige conclusie voor te vinden is. Mits je subjectief door onderzoeken loopt, iets dat je je gezien je sig misschien eens moet afvragen :)

Wat je opmerking over het functioneren van het moderatiesysteem mbt zogenaamde "bovengemiddeld inzichtvolle" posts betreft denk ik dat dat simpel verklaarbaar is: de verpakking van een bericht heeft grote invloed op zijn ontvangbaarheid. Dat is al zo sinds (sub)intelligente wezens met elkaar communiceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:41:
* Renegade moest het even van z'n hart. Het is soms vreselijk om bovengemiddeld inzichtvolle posts, bijvoorbeeld inzake algemene economische beginselen, laag beoordeeld te zien. Die mensen worden gestraft met lage scores, zelfs troll, alleen omdat ze meer begaafd zijn op zulke gebieden dan de meerderheid en daarmee een filosofie dragen die niet begrijpbaar is voor eenieder jan met de pet of jan techneut. Jan techneut snapt het principe van concepten of beginselen al evenmin, met vooral techneuten hier op T.net ondervindt de economisch strateeg een vorm van terreur van de meerderheid.
* Renegade is nog steeds van mening dat het gebrek aan het duidelijk overbrengen van een boodschap naar jan met de pet niet ligt aan diezelfde jan maar eerder aan de brenger van de boodschap. Naar mijn mening moet ook een leraar van de universiteit ertoe in staat zijn om een stelling zo te poneren dat iemand van een lager technisch onderwijs het nog zou snappen. Waarschijnlijk zul je dan wel bepaalde fijnheden niet compleet kunnen overbrengen, maar vaak zijn zulke details toch niet dermate interessant voor de essentie van het verhaal.

Kortom, minder geneuzel eromheen en meer duidelijkheid. :)

-=edit=-
Ik heb trouwens zo'n buurman, die dan in een verhaal van een half uur op verantwoorde wijze probeert te vertellen dat ie het vuilnis heeft buitengezet en waarom ie dat op een bepaald tijdstip heeft gedaan. Zou ie zeggen dat ie 's avonds het vuilnis buiten had gezet zodat ie 's ochtends langer kan blijven pitten dan snapt iedere boeren*** waarom ie dat deed en heeft ie zichzelf vijfentwintig minuten bespaard.

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade op 05-03-2004 15:02 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan me het DOS-tijdperk nog goed herinneren. Ieder OS zijn eigen drivers enz enz. Krijg je Tandy-geluid of neem SoundBlaster. MS-DOS, PC-DOS, Caldera-DOS en laten windows, OS/2 en wat een gedoe.

Anyway, de verdelingen van 20% enz is naief, zo'n evenwicht valt vanzelf om. Zelfs een marktaandeel van 50% is niet te handhaven, zie 3Dfx.
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:41:
[...]
* Delerium moest het even van z'n hart. Het is soms vreselijk om bovengemiddeld inzichtvolle posts, bijvoorbeeld inzake algemene economische beginselen, laag beoordeeld te zien. Die mensen worden gestraft met lage scores, zelfs troll, alleen omdat ze meer begaafd zijn op zulke gebieden dan de meerderheid en daarmee een filosofie dragen die niet begrijpbaar is voor eenieder jan met de pet of jan techneut. Jan techneut snapt het principe van concepten of beginselen al evenmin, met vooral techneuten hier op T.net ondervindt de economisch strateeg een vorm van terreur van de meerderheid.
Iemand die op basis van een mening zichzelf begaafd noemt, verdient geen reply. 't jammer voor alle info die begaafde mensen herbergen, maar op hun zwakke terreinen ook dominant gelijk eisen..... het devalueert hun waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade schreef op 05 maart 2004 @ 14:59:
[...]

* Renegade is nog steeds van mening dat het gebrek aan het duidelijk overbrengen van een boodschap naar jan met de pet niet ligt aan diezelfde jan maar eerder aan de brenger van de boodschap.
Vergeet het maar. In jip en janneke taal is echt niet alles uit te leggen. Los daarvan: als bepaalde groep mensen liever geen gehoor wil geven aan bepaalde boodschappen hangen ze er toch flame of troll aan, maakt soms geen bal meer uit hoe goed iets verwoord is. Bovendien wordt er gezocht naar flames/ en trolls. Elke post zou je van 0 weer moeten beginnen, en hele zulke kleine stapjes moeten nemen dat de post veel te lang wordt.

Niet alle onderwerpen overigens, maar je hoeft hier op T.net niet inhoudelijk uit te leggen waarom het slecht is wat microsoft bijvoorbeeld doet. Het beste wat je kunt doen is een paar simpele voorbeelden geven, maximaal een paar zinnetjes, en vooral er bij zetten dat het je mening is, zelfs als het wetmatigheden betreft.

De relatie tussen SCO en Microsoft bijvoorbeeld: Ik heb al meerdere malen troll gekregen voor het toelichten van verbanden tussen die twee. Voor mij is het zonneklaar, anderen vinden het speculatief en al snel trollen. Of waterdicht bewijs ooit te zien is weet ik niet, maar SCO handelt in opdracht van de monopolist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Het is inderdaad waar dat niet alles in Jip en Janneke taal valt te bakken, maar dat is heel wat anders dan bij een meningsverschil de discussiepartner te vertellen dat hij onvoldoende niveau heeft om jouw boodschap te doorgronden als hij het niet volledig met je eens is. Ik ben persoonlijk van mening dat jij neigt om die houding aan te nemen. Dat is wat mij betreft de verkeerde weg, ondanks het feit dat sommige dingen voor jou heel duidelijk zijn en het je waarschijnlijk frustreert dat anderen dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 13:00:
De relatie tussen SCO en Microsoft bijvoorbeeld: Ik heb al meerdere malen troll gekregen voor het toelichten van verbanden tussen die twee. Voor mij is het zonneklaar, anderen vinden het speculatief en al snel trollen. Of waterdicht bewijs ooit te zien is weet ik niet, maar SCO handelt in opdracht van de monopolist.
Misschien ben jij het die alle nuances mist en daarom denkt dat alles zonneklaar is terwijl de realiteit een stuk complexer in elkaar steekt? >:)
Pagina: 1