Toon posts:

[js] Geen bevestiging na F5.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel topics gevonden die er op leken, maar natuurlijk is het bij mij anders ;).
Ik heb op een ander forum ook gelezen dat het niet mogelijk is, maar dat geloof ik niet. >:)

Ik heb 1 pagina ( index.php). Hier staat een formpje op. Middels een linkje wordt er van een hidden veldje de waarde veranderd en dan wordt het formpje gesubmit.
De actie van het formpje is index.php (dus zich zelf).

Stel iemand klikt op een link, en daarna op F5. Ik wil niet die melding van IE dat de gegevens weer opnieuw verzonden moeten worden. Kan dit????

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dan moet je een tussenpagina maken die de gegevens verwerkt en die stuur je dan weer door naar index.php.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Of een andere header mee sturen via php.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

CrashOne:
Of een andere header mee sturen via php.
Lekker duidelijk :+

De meest verborgen manier is het form submitten naar een hidden iframe (target="...") en de pagina die het verwerkt laten redirecten met ofwel een Location ofwel een Refresh header naar een andere (lege) pagina.

De andere iets minder verborgen manier is dezelfde truc gebruiken maar dan zonder iframe :Y) Je kunt dan het beste de Location header gebruiken; daarmee wordt namelijk geen history entry extra aangemaakt (en heb je het probleem met de back-button dus ook niet meer)

Zie ook header ()

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ipv submitten naar een hidden iframe is het misschien makkelijker formulieren naar zichzelf te laten submitten (kun je ook code/foutverwerking/formulier/etc netjes bij elkaar houden).

Hierna kun je middels PHP inderdaad met header ('Location: bla.php') redirecten. Zo komt de resultaatpagina niet in de history terecht en kun je ook niet met back er vervolgens weer op terecht komen.

Verwijderd

Of met javascript de variabelen als GET waarden meegeven.

document.location = 'index.php?variabele1=2&variabele2=3';

Zoiets.
Pagina: 1