We willen met de gegevens uit een access database een menu maken.
Dit moet er zo uit komen te zien:
Nu moeten we uit de database Fabrikant, Soort en Type halen wat allemaal in dezelfde tabel (tabelnaam: modellen)staat.
Wat we geprobeerd heben is het volgende:
We hebben een tabel weggehaald, anders wordt het zoveel code.
Maar dit werkt dus niet.
We hebben het idee dat hij blijft doorgaan.
Iemand een tip hoe we verder kunnen gaan, of waarom dit niet werkt?
We hoeven geen kant en klare oplossing, maar we komen gewoon niet verder.
Ik hoop dat het genoeg info is, anders hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Dit moet er zo uit komen te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Fabrikant Soort - Type - Type - Type Fabrikant Soort - Type - Type - Type Fabrikant Soort - Type - Type - Type |
Nu moeten we uit de database Fabrikant, Soort en Type halen wat allemaal in dezelfde tabel (tabelnaam: modellen)staat.
Wat we geprobeerd heben is het volgende:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <% Session.lcid = 1043 set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection") conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" conn.Open(Server.Mappath("database/intertechno.mdb")) set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset") set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.recordset") switch = True sql = "SELECT modellen.fabrikant, modellen.Soort FROM modellen WHERE (((modellen.fabrikant)='Atlas' Or (modellen.fabrikant)='Bobcat')) GROUP BY modellen.fabrikant, modellen.Soort" sql2 = "SELECT modellen.type FROM modellen WHERE (((modellen.fabrikant)='Atlas' Or (modellen.fabrikant)='Bobcat')) GROUP BY modellen.fabrikant, modellen.Soort, modellen.type" rs.Open sql, conn rs2.Open sql2, conn Do While not RS.EOF RS.movefirst response.Write("<tr>") response.Write("<td height=18 >"+rs.fields("fabrikant") + " " + rs.fields("soort")+"</td>") response.Write("</tr>") While not RS.EOF RS2.MoveFirst response.Write("<tr>") response.Write("<td height=18>"+rs2.fields("type")+ "</td>") response.Write("</tr>") RS2.movenext wend rs.movenext Loop %> |
We hebben een tabel weggehaald, anders wordt het zoveel code.
Maar dit werkt dus niet.
We hebben het idee dat hij blijft doorgaan.
Iemand een tip hoe we verder kunnen gaan, of waarom dit niet werkt?
We hoeven geen kant en klare oplossing, maar we komen gewoon niet verder.
Ik hoop dat het genoeg info is, anders hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
[ Voor 11% gewijzigd door MADG0BLIN op 01-03-2004 12:47 ]