Vraagjes over de 64bit amd Cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• lubbe5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo,

Ik kom ergens niet uit of ik kom er neit uit ik wil graag iets weten.
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben van plan om een amd 64 bit te kopen van amd.
Alleen iemand heeft tegen mij gezegt dat je dan een andere OS moet hebben.
Omdat stnd xp op 32 bit draait en dat ik niet alles kan draaie klopt dat????
En is die 64 bit echt zo snel als men zegt?Met wat is de amd 64 3400+ te vergelijken?Wat voor pentium 2,6 of 2,4 of what?
Als een boxed zou nemen heb al een beetje het forum gelezen maar ik twijfel nog.
Hij moet niet veel geluid maken raden jullie me dan een boxed aan?
Alvast bedankt Groetjes Stanley

Hulp van ervaren kan ik wel gebruiken zo leer je wat :D

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

De amd 64 processor kan 32 bits ook aan zoals een pentium dat aankan. Dus je hoeft geen andere windows. Wel is het zo dat de AMD 64 beter presteert op een Windows die 64 bits is, alleen die is nog niet officieel uit. Maar je kan altijd later nog overstappen.

Kwa spellen is de 3400+ te vergelijken met een pentium 4 3,4 ghz (volgens mij).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

AMD64 kan zowel 32 bit als 64 draaien dus je hoeft niet perse Windows XP 64 bit te hebben (of linux 64 bit).

Weinig geluid? -> Aparte koeler, een Zalman 7000CNPS is mooie stille koeler (en duur :P).
Wat betreft snelheid zou ik maar wat reviews opzoeken :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De AMD64 heeft toch nog de mogelijkheid om gewoon lekker 32bit software te draaien. Het loont natuurlijk om een 64bit OS uit te brengen maar het is niet per se nodig.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

Entity

9000rpm

Je kunt gewoon een 32bit OS gebruiken. Je maakt dan alleen geen gebruik van de 64bit mogelijkheden van de processor, dus kun je volgens mij net zo goed een Athlon XP nemen. Wil je echt optimaal gebruik maken van de 64bit mogelijkheden, dan zul je een 64bit OS moeten gebruiken.

/spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Entity op 01-03-2004 12:14 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

Dat ik dit ooit nog mag zeggen had ik nooit gedacht:
Gooi je tekst aub even door een tekst verwerker. Het is haast onleesbaar.

Over je vragen, je hebt geen ander os nodig alles werkt als een zonnetje en razend snel onder een 32 bits os.

Een 3200+ is ongeveer te vergelijken met een P4 3.2 ghz. Kijk anders even rond op tomshardware voor wat leuke revieuws.

offtopic:
omg heb er zo lang over gedaan om dit een beetje netjes neer te zetten dat er gewoon al 4 mensen mij voor zijn geweest.

damm you all

Ook nog welkom op het forum enzo. Aan je post heb je volgens mij de een beetje te snel door de [url=http://gathering.tweakers.net/forum/faq/5[/url] voor waarden geklikt ;). en ook de netiquetteis een must om even goed door te lezen.
4VAlien schreef op 01 maart 2004 @ 12:16:
Gezien je kennis en taalkundige capaciteiten raad ik je een Dell aan :X :X
aub kijk even goed in het post venster. daar staat een stukje:
* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
* Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
*Lees je eigen bericht even door voor je het post.

[ Voor 76% gewijzigd door Shunt op 01-03-2004 12:22 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Gezien je kennis en taalkundige capaciteiten raad ik je een Dell aan :X :X

• lubbe5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12-2023
Ja sorry voor de typ fouten :s
Maar je kan gewoon op 32 bit draaie en daarom koop je een 64bit :s
64 bit is niks dus.
:D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, een ander OS is niet per-se nodig, maar wel nuttig, omdat je anders niks aan een 64-bits CPU hebt. Met wat voor een P4 je hem kunt vergelijken, kun je gewoon op reviews terug vinden .. [google=athlon 64 vs pentium 4] :)

Alle antwoorden zijn gewoon op www.google.com, www.amd.com en deze discussietopic (die notabene nog in het topiclist actief is) hier in PMG te vinden: [rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]. Voortaan beter rondkijken eer je een topic opent. Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.