P4 2.8 Ghz stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Aloha,

Ik heb gisteren mijn P4 laten stuiteren op de tafel. Het was een val van een halve meter.

Ik het ding inspecteren , merk ik dat 1 pootje krom was, nu ik denk dat valt nog wel mee. Ik voorzichtig dat pootje weer recht buigen. Maar nu vertouw ik het ppotje niet meer. Ik wil hem niet in mijn moederbord doen en dan met die hendel dichtdrukken. Ik ben bang dat het pennetje in mijn mb blijft steken.

Nu is mijn vraag, heef iemand wel vaker eens een pootje van een P4 pro. terug gebogen en werkt jullie Processor nu npg..

Of is het pootje brak.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
jeps, zelfs eens een stuk of 30 pootjes kunnen buigen, geen prob. Zelfs een hoekpootje afgebroken en de cpu draaide nog perfect :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nu is mijn vraag, heef iemand wel vaker eens een pootje van een P4 pro. terug gebogen en werkt jullie Processor nu npg..
Ja, is me regelmatig overkomen (door die k*&^( Intel Boxed verpakking van tegenwoordig). Gewoon pootje VOORZICHTIG rechtbuigen en in de socket verder uitrichten. Nog nooit problemen mee gehad.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ik vond alleen het pootje wel erg gemakkelijk terug gaan en ben bang dat er een breuk in zit

Het is een hoekpootje en volgens de intel sheets kan het de volgende pootjes zijn.

a26 VSS Power Other
AF1 VSS Power Other
AF26 SKTOCC#

Was jouw processor ook een p4. EN idd die intel verpakkingen, daar viel hij mij dus ook uit ndat ik de cooler er uitwilden halen.

Grr

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17

BoAC

Memento mori

Heb ook es een paar pootjes recht moeten buigen, was wel niet erg krom dus viel mee. Ik gebruikte er mijn bankpas voor. Deze paste precies tussen de pootjes door dus...
Uiteraard eigen risico... ;)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik vond alleen het pootje wel erg gemakkelijk terug gaan en ben bang dat er een breuk in zit
Ze buigen gewoon heel makkelijk; het zijn immers zeer dunne pootjes. Dit is volstrekt normaal. Een breuk in een massief gouden pootje hoef je niet zo bang voor te zijn; dan valt het hele pootje er namelijk gewoon af.
Was jouw processor ook een p4.
Ik heb het met verschillende generaties Intel's gehad, ongeveer sinds de 386, maar ook wel eens met een P4.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb zojuit een overschot aan vraagtekentjes uit de titel moeten slopen. Controleer eens of het vraagteken-toets van je toetsenbord niet vast zit :)

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Geeft niet echt, ding kan wel onstabiel worden maar komt niet vaak voor, dat komt vaak voor als er meerdere zijn afgebroken.
Test gewoon of hij het doet, hij explodeert niet hoor met een pootje minder =]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Pfieww , Dank jullie wel.

Pak van mijn hard dat er nog mensen zijn die helpen. Ik ga vanavond gelijk de processor weer proberen.

Thanks All

PS ? toets hing niet, maar ben net nieuw hier, moet de forum regels nog een beetje begrijpen. ;)

Maar goed ieder begin is moeilijk

Heb al enekele goede tips van je gehad BalusC Thanks

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik zou zeggen gewoon er in drukken en kijken wat er gebeurd
er zit weinig anders op imho....

1) weet je dan of hij nog werkt.
2) je maakt er niks anders mee kapot :)
3) als het pinnetje in je mobo blijft hendel weer omhoog mobo op de kop houden :)

edit:

Overigens vaak genoeg een intell uit de verpakking gehaald nooit een lanceer probleem gehad :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-03-2004 12:42 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
aaaaa, ik hou echt trouwma's over aan die gare intel verpakkingen. je moet echt opletten dat je je proc niet door de kamer lanceert :D

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
sharkzor schreef op 01 maart 2004 @ 12:26:
aaaaa, ik hou echt trouwma's over aan die gare intel verpakkingen. je moet echt opletten dat je je proc niet door de kamer lanceert :D
Ja inderdaad, eergisteren een nieuwe P4 gehaald, ding zit zo gesealed dat je echt met een mes er tussen moet kutte. ding vloog van me burea kon hem nog net vangen.

Verwijderd

Voor alle mensen met gebogen pootjes: Probeer eens een leeg vulpotlood .5mm. In de "uitgang" waar normaal gesproken de stift uitkomt past een pootje van een proc. Kan je hem heel subtiel weer recht maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:40 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Of gewoon voorzichtig openmaken? Meerdere malen gedaan, nog nooit problemen mee gehad qua lanceren of iets in die trant ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je een intel-boxed verpakking openmaakt dan houd je de proccesor tussen duim en wijsvinger en dan breek je de verpakking open met een mes. Op die manier kan nooit je proccesor door je kamer vliegen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

sorry maar als ik die verhalen zo hoor, vind ik jullie gewoon rond uit lomp.

als je een proc doosjeopen makt doe je dat boven een tafel en voorzichtig, als hij dan vals valt hij hooguit 5 cm, ipv 1,5 meter.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

En ik krijg trauma's van jouw spelling... ;)

TS: dat van die CPU overkomt vrijwel iedereen die veel met CPU's werkt wel eens, hoe voorzichtig je ook bent. Mij tenminste ook, alhoewel ik nog nooit een CPU echt gemold heb. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:45:
sorry maar als ik die verhalen zo hoor, vind ik jullie gewoon rond uit lomp.

als je een proc doosjeopen makt doe je dat boven een tafel en voorzichtig, als hij dan vals valt hij hooguit 5 cm, ipv 1,5 meter.
5 cm is nog steeds voldoende voor het verbuigen van een stel pootjes. Ik spreek uit ervaring :X

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
koraks schreef op 01 maart 2004 @ 12:10:
[...]

Ja, is me regelmatig overkomen (door die k*&^( Intel Boxed verpakking van tegenwoordig).
Mee eens, die verpakking is erg lastig om 'normaal' open te krijgen...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ik bouw tussen de 10 a 15 p4/celly systemen in de week en tis mij pas een keer gebeurt dat de cpu vliegles heeft gehad. toen waren de pootjes krom even met mesje recht gebogen en de cpu draaide weer perfect.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

ZeRoC00L schreef op 01 maart 2004 @ 16:22:
[...]

Mee eens, die verpakking is erg lastig om 'normaal' open te krijgen...
nee hoor ;)..

zit 'm in de pols..

je kunt die dingen makkelijk opmaken zonder een mes of wat dan ook te gebruiken..

de truuk is om een van die flapjes omhoog te duwen, maar niet verder (anders moet je wel met een mes erbij).

met de vinger van achteren naar voren bewegen in de ruimte die je gemaakt hebt m.b.v. het flapje omhoog duwen..

*krak* *krak* daar gaan de 2 laspuntjes aan de kant waar je je vingen bewogen hebt en je trekt zo de "deksel" eraf en je procje heeft nog niets eens millimeter bewogen..

geduld is wel een vereiste.

ik bouw veel P4 based PC's inelkaar op het werk.. soms maak ik wel 7 proc doosjes per dag open.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik zie het al ik ben niet de enige met dit probleem.

Maar goed , ik heb de processor getest en hij doet et nog.

Nog even een vraagje. Wat kun je het beste gebruiken om de processor en koeler schoon te maken, er zit alle rotzooi op en de standard koel membraam is al stuk . Nu wil ik koelpasta gebruiken en die restanten er af poetsen.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Mystic Spirit schreef op 01 maart 2004 @ 12:24:
Ik zou zeggen gewoon er in drukken en kijken wat er gebeurd
er zit weinig anders op imho....

1) weet je dan of hij nog werkt.
2) je maakt er niks anders mee kapot :)
3) als het pinnetje in je mobo blijft hendel weer omhoog mobo op de kop houden :)
ik moet het toch ff zeggen, want ik ben het niet echt met je eens.

1) klopt
2) ben ik het totaal niet mee eens, want hoevaak heeft 1 defect onderdeel geen gevolgen voor de rest? als je een proc heel ver overklokt kan je ook je mobo tegelijk mee opblazen om maar een voorbeeld te noemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stronkie schreef op 02 maart 2004 @ 08:55:
Maar goed , ik heb de processor getest en hij doet et nog.
Nice :)
Nog even een vraagje. Wat kun je het beste gebruiken om de processor en koeler schoon te maken, er zit alle rotzooi op en de standard koel membraam is al stuk . Nu wil ik koelpasta gebruiken en die restanten er af poetsen.
Dit is best wel uitgekauwd. Kijk eens met de GoT-Search:
[search=waarmee koelpasta verwijderen]
[search=hoe processor schoonmaken]
[search=waarmee cpu schoonpoetsen]
etc.. :)

Zelf gebruik ik gewoon Page Plus WC-papier om de CPU schoon te vegen :Y)

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Hehe, Ok Searchen effe vergeten . Sorry. Ik zal gelijk effe kijken

Verwijderd

had het ook.. standaar koelstikker was zoo sterk dat de cpu aan de koeler vast kleefde.. dat kon ik pas zien toen ik hem er met veel gedonder uit had :\

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Na een complete was beurt en poets beurt van mijn koeler en processor. Heb ik het zooitje met twee druppels (ten groote van een erwt) koelpasta er tussen vast gedrukt. Tevens mijn kast stsofvrij gemaakt. IDE kabels vervangen door mooie ronde. Een extra fan geplaatst. Voor dus twee Intake. Achter in Twee outtake, Voeding outake , HD koelers outtake. en een koeler aan de zijkant van mijn kast intake.

Heb ik het zooitje mooe aan hte draaien. Alleen de volgende dag lag het spul allemaal op de grond. Mijn computer hoverde gewoon van het buro af ;)

Nou grapje hoor. Met al die fans heb ik toch mijn processor en kast mooi snel en koel gekregen.

Van mij mag ook deze topic dicht.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Zeer fijn dat het werkt, maar in principe hoeven goed opgeloste topics niet dicht te gaan. Dus laat maar rustig wegzakken.

{signature}

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ok. Is goed, By the way. Die avatar is tof.

Maar dat is offtopic. Dus ok.
Pagina: 1