Toon posts:

[win2000] installatie norton antivirus 2004 pro = crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus mijn systeem : intel pentium 4 - 2,8 Ghz - 512 Mb ram - win 2000 pro
ik heb net een installatie gedaan van norton antivirus 2004 pro, maar op het einde van de installatie is de pc geblokkeerd (dus hij was bezig met installeren, dan heb je zo dat balkje met blokjes en hij was al op het einde van dat balkje toen de installatie vastliep)
ik heb dan de pc opnieuw gestart en hij startte niet meer op (bleef hangen bij "persoonlijke instellingen...")
dan opgestart via veilige modus, dat ging wel
in de veilige modus heb ik de mappen "norton antivirus" en "symantec" verplaatst van de map C:\program files naar de d-schijf
en dan opnieuw (normaal) opgestart
nu start hij wel normaal op maar hij geeft 2 norton-meldingen dat er iets fout is, één van norton en één van symantec (cfr. de 2 verplaatste mappen)
als ik ga naar "Start" - "Programma's", dan staat norton wel in de lijst
maar als ik ga naar "Configuratiescherm" - "Software", dan staat norton niet in de lijst; ik vermoed dat dat komt doordat de installatie niet volledig beëindigd is
dus ik kan norton nu ook niet uninstallen

en da's nu net wat ik wil: ik wil die volledige norton-troep uit m'n pc!
maar ik weet niet hoe; ik durf niet gewoon die mappen verwijderen want ik heb schrik dat de pc dan vastloop
waarschijnlijk heeft norton in windows instellingen aangebracht/gewijzigd?? en ook in het register?
hoe krijg ik norton volledig uit m'n pc en dit op een veilige manier?
in de search vind ik veel over norton 2004, maar niets over dit specifiek probleem

DANK!
PS: bestaat er een echt goed gratis antivirus-programma (dat regelmatig en snel updates van de virussen aanbiedt)?
en een goede gratis firewall?
dank!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo

kan niemand mij helpen?
ik wil echt graag het probleem oplossen vooraleer mijn baas ontdekt dat ik aan m'n pc zitten klooien heb :(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Je kunt kijken of er een uninstall-log is. Norton Antivirus 2004 Pro gebruikt volgens mij een Windows Installer installatie, dus je kunt kijken of je via command parameters mee kunt geven aan het .msi bestand voor verwijderen. Als dat niet lukt, heb je "dikke pech" en zijn er twee andere mogelijkheden:

• Norton proberen opnieuw te installeren en daarna te verwijderen
• Alles handmatig verwijderen

Die twee foutmeldingen aan het begin kun je misschien weghalen als je in het register gaat zoeken op die bestandsnamen. Daar staat ws. ergens een verwijzing dat die bestanden bij het opstarten moeten worden aangeroepen.

Verwijderd

Alleen norton verwijderen is natuurlijk niet voldoende. Hij heeft al wat dingen in het register geschreven denk ik.
Ik kan je nu ff uit leggen hoe je van die meldingen af komt, maar norton is dan nog niet goed van je computer af.

start->uitvoeren->"msconfig"
Dan krijg je een venster met wat Windows allemaal start, daar zal iets staan van norton, dat kun je weg vinken.

Dan kun je proberen om Norton opnieuw te installeren.
Als je dat doet kun je dat het beste doen met de software-instalatie wizard van windows:
start->configuratie scherm->software-> en daar moet ergens iets staan over installeren van software.

Als je het zo doet accepteerd Windows 2000 het beter.

Succes.

Verwijderd

Het opstarten staat in het register:
HKEY (current user of local machine) / software / microsoft / windows / current version / Run
Maar pas op met het register.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 09:59:
start->uitvoeren->"msconfig"
Dan krijg je een venster met wat Windows allemaal start, daar zal iets staan van norton, dat kun je weg vinken.
Succes.
bedankt
maar dit pad bestaat niet, zegt windows

en ik wil geen herinstallatie; ik wil alle sporen wissen

Verwijderd

Kijk dan in het register (vorige bericht).
Daar staat alles in maar verwacht niet dat je alles weg krijgt, daar ben je een dag mee bezig. Als je het echt wil gaan doen, dan moet je opzoek gaan naar in instal-log. Die kan in de dir staan waar hij aan het instaleren was, maar mogelijk heeft hij hem nog niet gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:02:
Het opstarten staat in het register:
HKEY (current user of local machine) / software / microsoft / windows / current version / Run
Maar pas op met het register.
bedankt voor de tip
nu krijg ik, na het verwijderen van 3 sleutels uit het register, die foutmeldingen niet meer

nu nog alle troep eraf krijgen
norton staat nog in de lijst bij Start-Programma's
als ik nu gewoon alle norton mappen verwijder, wordt norton dan ook uit die lijst verwijderd?
ddc schreef op 02 maart 2004 @ 09:54:
Je kunt kijken of er een uninstall-log is. Norton Antivirus 2004 Pro gebruikt volgens mij een Windows Installer installatie, dus je kunt kijken of je via command parameters mee kunt geven aan het .msi bestand voor verwijderen.
hoe doe ik dit allemaal precies?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 10:20 ]

Verwijderd

Ja uninstallen is er niet meer bij, alle mappen die je kan vinden van norton gewoon verwijderen ook uit het start menu.
Je kunt kijken in c:\program files\norton c:\program files\common files\norton
Dat soort dirs.
Dan staan er nog wel dingen in je register, daar kun je nog zoeken naar norton.
Dan heb je het meeste weg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:49:
Ja uninstallen is er niet meer bij, alle mappen die je kan vinden van norton gewoon verwijderen ook uit het start menu.
Je kunt kijken in c:\program files\norton c:\program files\common files\norton
Dat soort dirs.
Dan staan er nog wel dingen in je register, daar kun je nog zoeken naar norton.
Dan heb je het meeste weg.
ah zo
thanx!

zeg, wat betreft die common files: is die map echt wel nodig? (deze vraag betreft mijn thuis-pc waar ik schijfruimte tekort heb)
m.a.w. als ik die map volledig leegmaak, wat zijn dan de gevolgen?

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 18:09
> PS: bestaat er een echt goed gratis antivirus-programma (dat regelmatig en snel
> updates van de virussen aanbiedt)? en een goede gratis firewall? dank!!!

Gratis virus scanner: AVast Home
Gratis firewall: Sygate Personal firewall

[ Voor 4% gewijzigd door MOmax op 02-03-2004 11:18 ]

Verwijderd

Die is nodig ja, maar als daar een submap norton in staat kan hij weg.
Als je common verwijderd (als je dat mag) dan krijg je veel fouten en ga je uiteindelijk windows opnieuw installeren.
Als je nog wat wil verwijderen moet je eens in de windows map kijken daar staan bestanden van updates, die mappen kunnen weg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:23:
Als je nog wat wil verwijderen moet je eens in de windows map kijken daar staan bestanden van updates, die mappen kunnen weg.
welke map is dat precies aub?
en als je die map(pen) verwijdert, verlies je dan niet de updates?
MOmax schreef op 02 maart 2004 @ 11:18:
> PS: bestaat er een echt goed gratis antivirus-programma (dat regelmatig en snel
> updates van de virussen aanbiedt)? en een goede gratis firewall? dank!!!

Gratis virus scanner: AVast Home
Gratis firewall: Sygate Personal firewall
zijn dat goede programmas? gebuiksvriendelijk?
is Sygate P.F. beter/gebruiksvriendelijker dan Zone Alarm free?

PS: ik heb nog een probleem: de vuilnisbak is door norton veranderd in een "Norton protected recycle bin" => hoe krijg ik dit weg?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 11:47 ]

Verwijderd

Ik weet zo ook niet hoe ze precies heten. (heb ze hier niet meer op staan)

Je kunt ze herkennen doordat ze allemaal ongeveer hetzelfde heten en ze hebben ook iets van update in de naam als het goed is.

Als je niet zeker weet dat je de goede mappen hebt moet je het natuurlijk niet doen.

En nee je raakt niet de updates kwijt maar de mogelijkheid om de updates terug te draaien of opnieuw uit te voeren.

Verwijderd

Het icoontje kun je veranderen en de naam kun je veranderen, maar hoe ver was de installatie?

Probeerd hij een wizard te starten als je er op klikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:52:
Het icoontje kun je veranderen en de naam kun je veranderen, maar hoe ver was de installatie?

Probeerd hij een wizard te starten als je er op klikt?
ja hij heeft de wizard gedraaid en begonnen met de installatie tot het hele balkje vol met blikjes was & daar is hij ineens vastgelopen
maar stond nooit in de lijst met software onder configuratiescherm

hoe kun je icoontje veranderen

en die update mappen, staan die onder C:\windows?
mag ik bijvoorbeeld de map "Servicepackfiles" leegmaken? want die is 214 Mb groot
de map Windows Update setup-bestanden is maar 11Mb groot (mag die leeggemaakt worden?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 12:10 ]

Verwijderd

map servicepackfiles kan weg ja, hoe je icoontje veranderd weet ik niet in win2000 moet je ff rond zoeken in help.
Pagina: 1