Toon posts:

Long distance geschifte UTP-actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Geen probleem hoor, officieel kan je tot 100 meter gaan met een utp-kabeltje. Heb er zelf eentje liggen van ongeveer 130 en het werkt nog steeds prima. Veel succes !!

Verwijderd

Dit is te wreed, heb er idd ook over nagedacht dit soort dingen te doen, enige optie was daarentegen die overbleef, vast tapen in de lucht aan lantaarnpalen (8>

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Ik heb met cat5e 185 meter gehaald zonder problemen maar is wel kantje boord en de kans op data transmissie fouten stijgt met factor 1000000000 (HEHEHEHE) maar het werkt wel

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Topicstarter
Ha, da's mooi om te horen dat het wil! We gaan eerst eens een touw(tje) leggen om te kijken hoe lang het zou moeten worden.

Stap 2 is elke nacht een stuk of wat tegeltjes los te maken en er weer los in te leggen (het is een drukke straat :P) om op een gegeven moment alles in 1 keer te doen >:)

We zullen er een hele fotogallerij van maken voor jullie vermaak :P

Verwijderd

heheehe, te koel gewoon. .. maak je ook foto's van je nachtelijk werk dan?

:) zuuk-6!

Verwijderd

Ik zou wel STP nemen als ik jou was scheelt waarschijnlijk toch een hoop data loss. ;)

Verwijderd

Topicstarter
TUURLIJK foto's van 's nachts! Alle foto's! :) Maken we gewoon een mooie peetsj van!

Heu, wat is STP?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Er zijn drie varianten: UTP, onafgeschermde draaipaartjes, FTP, met folie, en STP, shielded. De laatste is het beste afgeschermd wat betreft overspraak.
Extra is hier een metalen mantel om de paren heen, zodat externe overspraak (interferentie) een stuk minder wordt. Hierdoor kan deze soort kabel beter tegen lectromagnetische velden (speakers, monitoren, maar ook, en belangrijker, stroomkabels).
Als een kabel dus langs een krachtstroomkabel loopt, dan kun je het beste STP nemen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Shielded Twisted Pair, betere afscherming dan UNshielded Twisted Pair......
Hmmmmmm en ik vond 30 meter al ver, tussen mijn 'schuinboven buurjongen' en mijn kamer.....(buitenlangs een flat) Succes :)

{edit}
te laat zie ik alweer.......
{/edit}

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

HAHA, ben benieuwd wat mensen zullen denken als je daar snachts een beetje de straat open staat te breken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

test het anders even. laat het op de rol zitten. hang er een PC aan werkt het dan moet het lukken werkt het niet dan heb je pech. Of neem STP.

Verwijderd

Ethernet kan tot iets van 380 meter. Fast ethernet (100 mbit dus) 100 meter.

Let bij STP in vredesnaam op dat je de mantel goed bij de (STP-)stekkertjes aansluit (dus NIET met een UTP tang en UTP stekkertjes).... anders fungeert de mantel als antenne en wordt het alleen maar veel erger.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Het is wel aan te raden Cat5 stpkabel te gebruiken als je hem over de straat sleurt.

(is wel shielded)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 15 december 2000 10:40 schreef ronaz het volgende:
Het is wel aan te raden Cat5 stpkabel te gebruiken als je hem over de straat sleurt.

(is wel shielded)
Oeps....loop weer achter de feiten aan zie ik.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op vrijdag 15 december 2000 10:41 schreef ronaz het volgende:

[..]
Oeps....loop weer achter de feiten aan zie ik.
Daar hebben ze de edit-knop voor uitgevonden hoor :P

deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif >:)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 15 december 2000 10:50 schreef GraasGast het volgende:

[..]
Daar hebben ze de edit-knop voor uitgevonden hoor :P

deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif >:)
Ja Ja, sorry ik heb gefaald, Sla mij!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Koop gewoon dynalink draad loos netwerk setje.
Als er geen hoge gebouwen tussen A en B staat dan kan je max 400 meter halen.

http://www.dynalink.com/nederlands/wireless.html

Je heb dan 1x dit nodig:
http://www.dynalink.com/nederlands/producten/dynl11ap.html

En 1x dit:
http://www.dynalink.com/nederlands/producten/dynl11h.html

Thy will see the light...

Verwijderd

10Mbps ethernet mag 1km lang worden.

100Mbps mag maar 100m worden (zo lang doet het kleinste pakket erover om van A naar B te komen).

Maar... Als je UTP gebruikt met een crosslink, dan is die beperking er eigenlijk niet, want je kunt geen collisions krijgen op een crosskabel.

Mocht je toch problemen hebben met signaalsterkte, gewoon dikkere kabel nemen. Een audiozaak ofzo kan je die wel leveren (luidsprekerkabel desnoods!).

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Op vrijdag 15 december 2000 10:53 schreef ronaz het volgende:

[..]
Ja Ja, sorry ik heb gefaald, Sla mij!
ROTFLOL :D
* GraasGast slaat ronaz met een zweep >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 15 december 2000 11:06 schreef Belgarion het volgende:
Mocht je toch problemen hebben met signaalsterkte, gewoon dikkere kabel nemen. Een audiozaak ofzo kan je die wel leveren (luidsprekerkabel desnoods!).
Alleen als het COAX is, betekent wel 10Mbps gelijk, en BNC op je kaart.

Bovendien wil hij UTP/STP doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heel tof!

Alleen die boete die je krijgt als de gemeente er vroeg of laat achter kom (tegels gaan vaak zat los)....dan is het minder tof ;(.

Verwijderd

Topicstarter
Uhmz.. Ja, straat openbreken is inderdaad wat lomp, maar ach, it is for a good cause! :) Maar weet iemand ook wat de boetes kunnen zijn?

Nog iets (beetje lui om te zoeken).. Wat zou de prijsindicatie zijn van dat 100-120 meter UTP (cat5)?

• MauBro
  • Laatst online: 31-07 10:03
zal toch aardig wat geluidsoverlast veroorzaken niet dan? >:)
burengerucht en nachtrustverstoring fl 150,- :r
groen beschadigen (indien je een stukkie gras van de gemeente gaat omspitten) fl 60,- :r
en reken er maar op dat eventuele kosten voor het opnieuw leggen van die tegels ook voor jou rekening komt te staan als ze erachter komen en natuurlijk een aardig stukkie utp kabel
UTP kabel per rol van 100 mtr. 87.56

valt te doen niet dan :P

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Toch zou ik voor coax gaan.
Max lengte volgens spec. is dan 185 meter.

Indien UTP dan wel op Full Duplex draaien, is 150 meter met een goede UTP CAT5 kabel ook geen probleem.

Oude BICC (nu 3Com) kaarten (als je daar toevallig nog aan kan komen )hebben trouwens een hoger signaal niveau.

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 01:21 schreef OverFlow het volgende:
Ethernet kan tot iets van 380 meter. Fast ethernet (100 mbit dus) 100 meter.

Let bij STP in vredesnaam op dat je de mantel goed bij de (STP-)stekkertjes aansluit (dus NIET met een UTP tang en UTP stekkertjes).... anders fungeert de mantel als antenne en wordt het alleen maar veel erger.

100Mbps mag maar 100m worden (zo lang doet het kleinste pakket erover om van A naar B te komen).
Dan mogen jullie mij toch eens vertellen wat voor futuristische bekabeling en protcollen jullie gebruiken. De specs voor 10BaseT en 100BaseT4 en 100BaseTX is toch echt maar 100m. Voor 100BaseTX moet je cat5 UTP kabel gebruiken.
10Base2 (coax) kan tot 185meter.
Maar... Als je UTP gebruikt met een crosslink, dan is die beperking er eigenlijk niet, want je kunt geen collisions krijgen op een crosskabel.
Dit heeft niks met collisions te maken. De lengte van de kabel wordt niet bepaald door collisions.

Verwijderd

nope.. het gaat om het verzwakken van het signaal door de hogere weerstand van een (TE)lange kabel :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb laatst 300 meter cat5 gezien voor 150 gulden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Is dat niet de tijd die het grootste pakket erover doet om van A naar B te komen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 14:16 schreef BOFH het volgende:
nope.. het gaat om het verzwakken van het signaal door de hogere weerstand van een (TE)lange kabel :)
Volgens mij zijn er toch ook regels die met colissions te maken hebben hoor.
De verzender moet de colission kunnen detecteren voordat het pakket helemaal verzonden is dacht ik.

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 14:16 schreef BOFH het volgende:
Het is niet afhankelijk van het signaal van de kabel. zie hieronder. (scheelt mij weer typen.)
Op donderdag 07 december 2000 22:21 schreef Macros het volgende:

De lengte van de kabels is niet gelimiteerd door de kwaliteit van het signaal! Signaal blijft makkelijk 1 km lang goed. Verschil tussen UTP en STP is dus helemaal NIETS kwa lengte. Waarschijnlijk zal je 100mbt op 150 meter ook vaak blijven doen, omdat ze nogal grove veiligheids marge hebben ingebouwd, je hebt wel kans dat je 100m de max is als je al 3 hubs in serie hebt staan.
Die 100m komt van de latency, Ethernet packetje mag maar een paar ns op de lijn zijn, als de kabel te lang is dan is hij langer op de kabel omdat 75% van de lichtsnelheid nog steeds niet oneindig snel is. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een paar ns?
Uitgaande van een pakketje van 1 kbyte dat 5 ns lang onderweg is, dan heb je toch iets van 200 gbyte/s bandbreedte (of is mijn hoofdrekenen fout gegaan?).

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 14:29 schreef OlafvdSpek het volgende:
Een paar ns?
Uitgaande van een pakketje van 1 kbyte dat 5 ns lang onderweg is, dan heb je toch iets van 200 gbyte/s bandbreedte (of is mijn hoofdrekenen fout gegaan?).
Jij rekent het nu uit alsof 5kb in 1x aankomt. Als je een pakketje van 10kb verstuurd is het zeker 400gb/s en bij een pakketje van 20 kb is het zeker 800kb/s.

Die pakketjes zijn toch weer onderverdeeld in bits?? En die worden toch 1 voor 1 over de lijn verstuurd en dus net acheter elkaar verstuurd. Als ik grote bestanden verzend dan duurt het wel lang om te verzenden, maar het eerste bitje is al lang ontvangen voordat het geheel klaar is met kopieren.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb ooit eens in de krant gelezen dat 2 overburen de straat opgebroken hadden om een netwerkje aan te leggen. De afstand is atuurlijk veel korter, maar hier kwam de politie ook ff langs om te kijken. De politie vond het zelf wel grappig, niks geen bekeuring. Maar als je pech hebt...

Je kan natuurlijk ook ff naar het gemeentehuis gaan en het netjes vragen :7

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, wat grappig! De politie die erom kan lachen! ;) Maar naar het gemeentehuis gaan lijkt mij nou niet een bepaald goed idee, dan moet je weer 1000en vergunningen aanvragen, en misschien kan iemand zich nog herinneren wat er in de algemene voorwaarden van @home staat: Er mogen geen interne netwerkjes gemaakt worden! Niet dat dit nou echt een INTERN netwerkje is... :P Maar het lijkt me toch niet zo'n goed idee om het aan te gaan vragen..

Maar niemand weet wat het precies zou kunnen gaan opleveren aan boetes etc?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kruising? Brug? Klinkt wel erg als openbaar terrein. Als je tussen jouw en je overburen een kabeltje legt zullen ze misschien niet zo moeilijk doen, maar over zo'n afstand zullen 'ze' het misschien minder kunnen waarderen.

Wel stoer als je het gaat doen :) We verwachten natuurlijk een uitgebreid verslag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon op een boot. Aan de voorkant v/d boot zit er 10 meter tot de brug, dat kan prima langs de kade. Onder de bruk door zit een mooie riggel, dan omhoog, door wat bosjes heen... Dan dus die kruising (zware kinderkopjes), en daarna een stoep (30-50 meter) tot zijn voordeur.. En dán moet ie nog 2 verdiepingen omhoog :P

Ik weet inderdaad ook niet of ze dat wel zo leuk vinden! Maar de echte concequenties, die vraag ik mij af!

• MauBro
  • Laatst online: 31-07 10:03
dat stukje heb ik ook eens gelezen. ze gingen s'avonds dus een kabel leggen door het bos met allemaal schijnwerpers, alsof dat niet opvalt >:)

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 00:58 schreef pnieuwkamp het volgende:
Er zijn drie varianten: UTP, onafgeschermde draaipaartjes, FTP, met folie, en STP, shielded. De laatste is het beste afgeschermd wat betreft overspraak.
helaas, het is Foiled twisted pair dat de wedstrijd wint.

Met STP heb je altijd "lekken" in je afscherming (waar de draden elkaar kruisen), dit heb je met FTP niet.

Qua sterkte zou ik wel voor STP gaan omdat losse draden mechanisch sterker zijn de folie

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Boete wordt waarschijnlijk taakstraf. Maar ik zou idd coax nemen omdat dat gewoon langer mag zijn.

Post t ff aub als je die foto's gaat publiceren :) En stuur me ff een mailtje ;)

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Oja.. zie ICQ-msg: hulp nodig met kabels trekken? Ik stel voor dat meer tweakers een handje komen helpen, dan is t zo gebeurd :)

Bloed, zweet & koffie

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
UTP Cat 5 per strekkend metertje Fl. 1,50, misschien krijg je nog wel grootvebruikkers korting B-)

My weblog

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 14:35 schreef mozeskriebels het volgende:

[..]
Jij rekent het nu uit alsof 5kb in 1x aankomt. Als je een pakketje van 10kb verstuurd is het zeker 400gb/s en bij een pakketje van 20 kb is het zeker 800kb/s.

Die pakketjes zijn toch weer onderverdeeld in bits?? En die worden toch 1 voor 1 over de lijn verstuurd en dus net acheter elkaar verstuurd. Als ik grote bestanden verzend dan duurt het wel lang om te verzenden, maar het eerste bitje is al lang ontvangen voordat het geheel klaar is met kopieren.
Hij zegt dat een pakketje maar een paar ns op de kabel mag zijn. Nou, dan is het dus na die paar ns weer van de kabel af en dan is het dus verzonden. Natuurlijk wordt dat pakketje serieel (bit voor bit) over de kabel verzonden, maar dat maakt niks uit.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op vrijdag 15 december 2000 10:57 schreef 7th het volgende:
Koop gewoon dynalink draad loos netwerk setje.
Als er geen hoge gebouwen tussen A en B staat dan kan je max 400 meter halen.

http://www.dynalink.com/nederlands/wireless.html

Je heb dan 1x dit nodig:
http://www.dynalink.com/nederlands/producten/dynl11ap.html

En 1x dit:
http://www.dynalink.com/nederlands/producten/dynl11h.html
Het is nog makkelijker, met 2 compu's heb je geen Access Point nodig. Twee van die draadloze kaartjes is genoeg :9

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14
Op zondag 17 december 2000 10:30 schreef Vilenin het volgende:
Boete wordt waarschijnlijk taakstraf.
Ja, laten ze je al die losse tegels herbestraten ofzo :P

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Maar weet iemand ook wat de boetes kunnen zijn?
Is een afweging waard tegen de abonnementskosten en kosten voor de aanleg die je uitspaart natuurlijk ;)
(80 m UTP kabel kost ook wel wat denk ik zo)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Maar dan: doe je het 's nachts, dan valt het wel op natuurlijk. Doe het zo: ga met 4 man, trek een overall aan en zet een KPN-tentje neer. Verschuif het geleidelijk. Het zal niemand opvallen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik ken wel iemand die per meter UTP kabel, 1 gulden rekent, en 1,50 voor de stekkertjes. Maar ik betwijfel of hij ook kabels met een mantel levert.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb ook zoiets gedaan, maar gewoon overdag :)

\o/

Verwijderd

Doe het gewoon niet !!!!

Neem gewoon allebij internet via de kabel dan ben je overal vanaf.

Verwijderd

Je moet gewoon COAX nemen RG-58 is ook goed shielded, kan goed tegen de buitenlucht en tegen trekken (is er voor ontworpen). En is supergoedkoop 20 cent per meter. En de kaartjes kosten ook bijna niets. (koop dan van die kaartjes met ingebouwde terminator).

Je hoeft niet 100 megabit te gebruiken voor Kabel-internet want dat is toch niet zo snel. :)

Succes met het aanleggen!

Verwijderd

Meeen, ik wil de fotoreportage ook zien. Leipe actie :D

Verwijderd

haha, dit is echt koel....DAMN.
Lijkt me heel tof om zoiets te doen. Ik heb maar 25 meter... :-(((
Als dit lukt willen we foto's zien!!

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Valt nog mee dat niemand aangeboden heeft om te helpen. :) Maar als je dit lukt zou het wel een superactie zijn.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
T is wel cool maar ik denk dat het wel opvalt hoor en stel het is niet opgevallen en de gemeente moet wat kabels leggen ofzo en ze zien die kabel van jullie dan zullen ze ook wel denken of ze knippen hem door ofzo doei netwerkje is het dan.

Verwijderd

Ik wil je wel voor een prijsje UTP kabel verkopen . Is Gigaspeed Cat5 (haalt Cat6 kwaliteit) . Plugjes wel zelf te monteren !

Verwijderd

En als je een bonusje geeft wil ek wel komen helpen . kwoon wel in België , tegen Brussel .

Verwijderd

Waar moet dit alles gaan gebeuren. Ik wil ook wel lol hebben, haha lachen man, potje bier erbij :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, wel kewl al die hulp! Maareeh, ik weet niet of ook iemand zin heeft om naar Groningen te komen? :P

We moeten eerst nog eens kijken hoe lang het wordt, door met touw te gaan meten (POPE KOOP DIE SH*T NOU EENS!) en kijken of het verder nog überhaupt haalbaar is. Die tegels zitten namelijk allemaal precies gepast enzo in elkaar.. W8! Ik ga gewoon even foto's maken! :) BRB enzo

edit:
Het spijt me, maar het is alweer veel te donker om een beetje fatsoenlijke foto's buiten te maken. Dat zal moeten wachten tot woensdagmiddag, de enige dag in de week dat ik voor half zes vrij ben van school ;(

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 18:00 schreef Naplion het volgende:
Hahaha, wel kewl al die hulp! Maareeh, ik weet niet of ook iemand zin heeft om naar Groningen te komen? :P

...
hehehe, ik woon wel in groningen *D dus als je nog hulp nodig hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! :) Mensen die willen helpen: stuur maar een berichtje over ICQ! ;)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Geen hulp aangeboden? Geen hulp aangeboden?!

Eerst lezen, dan reageren hoor!

Bloed, zweet & koffie

• 4POX
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Wat nou coax of UTP. Neem een gigabit verbieding met glasvezel. Die mag 30 KM lang zijn... Okeeh, De kosten liggen wat hoger. Maar je hebt dan wel een verbinding die sneller is dan je harddisk kan bijbenen

AKA Rinkel weblog

• imdos
  • Laatst online: 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het gaat er toch niet om of het goedkoper is om 2x kabel te nemen etc. Zoiezo is het leuk om een netwerkje met je overbuurman te hebben en het is toch een kickass actie :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:17

Metten

ik hou het graag simpel

nou ga uit van zo'n 2-3 gulden per meter in het gunstigste geval dus 260 piek...

Verwijderd

utp cat 5 is ongeveer 0.65 cent de meter

Verwijderd

Ach ik heb dit zelf al een keertje gedaan.
Effe zien dit stond indeweg.
-Weg
-hertenwei
-gestoorde beheerder van hertenwei

Oke effe een rol utp ingekocht 500 meter 30 cent per meter :). Schop pakken en een zaklamp en. Spitten maar in de hertenwei.
Tralala spit spit spit. 3 uur later. Ja hij ligt door de hertenwei. Nu de boom nog hmmm , we zijn nurds we pakken geen trap. :)
Ouwe at voeding kabeltje vastknopen en gooien maar :) . Na paar keer gooien [ja wij gooien enorm mis] Hing hij in de boom nu effe naar de slaapkamer aan de overkant kabeltje naarbinnen. Utp kabeltje sterkkertje eropzetten en testen maar.
Hiephoi ging het meteen 100mbit fullduplex over ruim 130 meter. Zonder geen storing.
Maja gestoorde beheerder merkte het op en ik zag hoe hij zijn schop in onze utp kabel steekte. WAHAAA FLIKKER. Dus einde verhaal we hadden er maar 1 week plezier van :(

• me1299
  • Laatst online: 13:20

me1299

$ondertitel

Worstenbrood>

Hoeveel meter was dat dan?

Kon je niet om het weilandje heen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

en kon je ook niet met die gestoorde beheerder overleggen dat het gewoon mag, tegen een financiele vergoeding of een kratje bier ofzo?? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, da's dus over iemand anders terrein (grotendeels). Hierzo is het midden in de stad, dus alleen maar openbare weg! Ik zal het jullie woensdag laten zien, als ik tijd heb om foto's te maken ;)

Verwijderd

Heheh koel verhaal
Als je het een keer in de vakantie doet wil /me ook wel helpen met graven :) :) :)

Verwijderd

Ach, Groningen is ook wel te overbruggen met de trein. Diezelfde avond ook nog vreed yuitgaan, mooi man

• valkenier
  • Laatst online: 20-08 15:11
Denk aan de treinstakingen e.d.

Vriend van mij heeft eens in een door kabelbedrijf gegraven geul 's nachts een UTP kabeltje gemikt, beetje zand ervover en hopen dat die graafgasten de volgende dag hun eigen kabeltje trekken en de boel netjes dichtsmijten. Helaas haaden die graafgasten iets meer iq dan normaal gesproken. Kabeltje ontdekt en verwijderd. Was ook in Groningen trouwens. Waar gaat dit plaatsvinden? Hoendiep? Diepenring? Je gaat toch niet de fameuze gele steentjes in het centrum deruit breken he? Keep us posted!

• killercow
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

waar moet dat alles gebeuren?
ik wil nog wel ff trainen voor een kabel lusje van 800 door tuinen etc lijkt me tof

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 19:14 schreef Worstenbrood het volgende:
Hiephoi ging het meteen 100mbit fullduplex over ruim 130 meter. Zonder geen storing.
Maja gestoorde beheerder merkte het op en ik zag hoe hij zijn schop in onze utp kabel steekte. WAHAAA FLIKKER. Dus einde verhaal we hadden er maar 1 week plezier van :(
Je moet het positief bekijken. Nu heb je 2x 65m UTP

Verwijderd

ff een kleine vraag:
Kan die brug open? :D

Verwijderd

Maar, waar in Groningen, als je dat zo wilt melden? Ik ben wel benieuwd waar ik binnenkort kan gaan zitten bierdrinken en dit klusje kan gaan aanschouwen.

edit:

Ik woon nl. in Baflo, stud. in Enschede

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Some things are better left unsaid in this forum... email lijkt mij een geschikt medium voor bepaalde onderwerpen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Update! :)

Pope en ik hebben vandaag even met touw gemeten hoe lang het zou moeten worden. De foto van het bosje touw staat hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/login147/img/crazyutp/touw.jpg
Dat zijn dus 9 bosjes van 15 meter, en het laatste bosje van 8 meter. 142 meter totaal dus. Wij weten niet echt meer of het te overbruggen valt!

Het is het proberen waard, dat zeker. Maar nu we weten dat het zo'n grote afstand is, tot aan zijn voordeur 142 meter, dan nog 2 verdiepingen omhoog, weten wij niet meer of we zoiets definitief onder de grond willen leggen!
Het UTP kopen is op zich niet zo'n probleem: Pope werkt bij een electronicabedrijf en kan RETE-goedkoop aan UTP komen (nee, hij verkoopt het niet door nee :P), maar hij gaat over een paar maanden naar Utrecht verhuizen. Het zou wel leuk zijn om die tussentijd een netwerk tussen ons bijden te hebben, maar als het waarschijnlijk toch niet gaat werken, hebben we niet echt veel zin om geld aan UTP uit te gaan geven èn die hele straat 's nachts open te gaan bikken, met het risico dat ze erachter komen!

Het tweede plan van ons dus: Naar de gemeente toe gaan en vragen of we tijdelijk (1 dag ofzo) voor een experient voor school deze actie mogen doen. Kijken of het überhaupt werkt. Dát gaan we wel doen, en dáár gaan we dan ook weer foto's van maken en díé zullen we ook weer op internet posten! :)

Voor zover, groeten iedereen! Bedankt voor alle support, and we'll keep yurz posted! :)

• Mr_Chiel
  • Laatst online: 09-06-2019
Niet bang dat er wat te donderen en bliksemen valt in die brug waar je kabeltje aan vast zit?

Verwijderd

Topicstarter
Die brug is het probleem niet, trust me! :) Daar zouden we onderdoor kunnen, dus onder het bruggehoofd. Daar zit een erg mooi riggeltje, en we hebben een klein bootje dat we kunnen gebruiken.. :)

Verwijderd

Topicstarter
We gaan sowiezo kerst en oud en nieuw afwachten, voordat we nieuwe acties gaan ondernemen.

Misschien een saai idee: een draadloos netwerk. Saai omdat er dan niet meer in de straat gespit gaat worden en de uitdaging er een beetje vanaf is, maar toch wel een stuk reëeler. Ik woon dus op een boot. Zou dat wel werken dan, draadloos? Een dwarsdoorsnede zou een ijzeren U zijn, met daar een houten dak ^ op: Û. Zou dat draadloos werken?

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Net opgezocht in de Boetebase op internet.
Bestrating openbreken zonder vergunning binnen de bebouwde kom tbv. prive bekabeling:

1 tot 10 meter: 750 gulden
10 tot 25 meter: 1250 gulden
25 meter of meer: 2500 gulden

(buiten bebouwde kom gelden aangepaste bedragen, informeer bij de politie)
(8>

Verwijderd

Topicstarter
ThePriest: Mogen wij jou bron weten? Ik geloof mijn oren niet namelijk! Echt te vaag... :?

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

ThePriest: Boetebase? Heb je daar een linkje van?

• WoutF
  • Laatst online: 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
ik heb hier een kabel van 100 meter over de daken lopen, met aan allebei de kanten nog 5 meter naar de pc's toe, werkt prima hoor, normale utp

• Slein
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Over welke brug hebben we het in Stad?

Verwijderd

Topicstarter
EEN brug in de stad Groningen (een beetje anoniemiteit mag toch wel? :P)

Leuk die boetes! Ik heb ervan geleerd dat mensen aan de overkant mij niet mogen bespieden met een verrekijker, omdat ik op een boot woon :? Naja, gaat weer nergens over :P net zoals die post dat het 2500 piek zou kunnen kosten (ik heb echt alles bekeken, maar heb het niet kunnen vinden)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

mischien hoef je die 255 piek ook wel niet te betalen, omdat je op een boot woont! :P

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 00:40 schreef Naplion het volgende:
EEN brug in de stad Groningen (een beetje anoniemiteit mag toch wel? :P)
???
Je wil anoniem blijven maar je wil wel een foto reportage op i.net zetten? En trouwens een brug verraad je anoniemiteit niet hoor. Tenzij het een kleintje is :?

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 18:06 schreef ThePriest het volgende:
Net opgezocht in de Boetebase op internet.
Bestrating openbreken zonder vergunning binnen de bebouwde kom tbv. prive bekabeling:

1 tot 10 meter: 750 gulden
10 tot 25 meter: 1250 gulden
25 meter of meer: 2500 gulden
Nou, is dan toch niet duur voor 140+ meter!! >:)
17 pietermannen per meter. DOEN!!

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Hoe zit het met deze actie btw>???
Het zou jammer zijn als we hier niks meer van horen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Slein
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Meer! Meer!

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Na het ziet van die boetes is 'ie afgehaakt. ;)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 13:34 schreef mozeskriebels het volgende:
Doe het gewoon niet !!!!

Neem gewoon allebij internet via de kabel dan ben je overal vanaf.
Ze hebben eindelijk naar mijn wijze woorden geluisterd :? :? :? :?

Verwijderd

Ze zijn naar de winkel om die kabel te kopen ja !

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bliksem in de boom, de brug de kade of het water, en je kan je netwerkkaartjes, je mobo en als je geluk hebt nog meer weggooien.. Beetje jammer...
Of je moet UPS hebben die ook Netwerk power surges opvangt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• wcduck
  • Niet online
Hoe is dit nou afgelopen? Ik dit binnenkort namelijk ook doen, alleen dan met BNC kabel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

hehe, ik dacht al dat het topic me bekend voor kwam, watheb ik genoten van dit topic een half jaar geleden :o

• wcduck
  • Niet online
Besta je nog wel Naplion?!?!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1 2 Laatste