Toon posts:

[asp.net] fouten verzamelen en weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje met een website, en in de code behind ben ik nu de error handling wat aan het bijslijpen (is nogal een zooitje geworden), nu heb ik eigenlijk het hele exception gedeelte wel klaar, ik weet niet hoe ik dit nog ga weergeven.

Maar nu wil ik ook warnings, errors vanuit mijn code gaan weergeven op de huidige pagina, maar aangezien dit er wel meerdere kunnen zijn dacht ik aan een Stack waar ik alle errors opgooi en dan uitlees op mijn aspx'je. Nu gaat het echter om meerdere functies, dus ik dacht, dan gooi ik een object in een sessie variabele, sla daar de fouten in op, en leeg die dan.

Is dit een goede manier, of weten jullie een andere manier om alle fouten te verzamelen?

Dan ook nog de vraag hoe jullie exceptions afwerken in je asp.net pagina's. Ik los het nu op door een aparte class, die wat debug info neergooit op de pagina zoals de request header, sql queries, parameters etc... maar dat is allemaal response.write werk. Uiteindelijk gooi ik dus elke exception die optreedt naar een functie die wat info ophaalt en uitschrijft naar de huidige pagina, nu weet ik dat hier wel een betere manier in moet zijn voor .NET, die heb ik enkelt nog niet gevonden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In je global.Asax het OnError event afvangen en daar de handelingen uitvoeren, exceptions afvangen, etc?

Debugging informatie gooi je in je Trace en lees je uit via /applicationfolder/trace.axd

* gorgi_19 ziet geen probleem?

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 01-03-2004 12:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

TeeDee

CQB 241

In het .Net Magazine (de laatste afaik) stond een mooi artikel over error catching en en exception handling.

Zal even kijken of het ook online te vinden is.

Je kan je gratis inschrijven. Ik weet niet of je issue 4 dan krijgt. Volgens de site wel.

[ Voor 37% gewijzigd door TeeDee op 01-03-2004 12:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

http://msdn.microsoft.com...bda/html/exceptdotnet.asp is ook een goede bron van informatie

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Je kan -zoals gorgi_19 al beschrijft- met Tracing werken.
Als je tracing enabled in je web.config, dan krijg je al het resultaat dat je nu ook bekomt, zij het dan automatisch.
Je kan er ook voor kiezen om de tracing info naar een aparte page te schrijven (trace.axd).

Je kan ook excepties ed naar de eventlog schrijven door gebruik te maken van Tracing. Je moet dan wel ff een nieuwe tracelistener toevoegen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de magazine, en daar heb ik ook het artikel gelezen, maar was even aan de slag gegaan zonder het te lezen, en dacht zelf een manier te implementeren, de routine van global.asax ken ik maar die wil ik juist niet gebruiken want ik was dus een eigen fout meldings pagina aan het ontwikkelen voor exceptions in mijn code, ik vang ze allemaal op, dus zou die onError niet hoeven te gebruiken.

Die andere was een stack voor meldingen zoals bv. Email Adres bestaat niet, key aangemaakt etc... maar aangezien er 5 meldingen per request kunnen ontstaan dacht ik aan een object die ze verzameld door de request heen, en ze uiteindelijk weer geeft.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:17:
ik heb de magazine, en daar heb ik ook het artikel gelezen, maar was even aan de slag gegaan zonder het te lezen, en dacht zelf een manier te implementeren, de routine van global.asax ken ik maar die wil ik juist niet gebruiken want ik was dus een eigen fout meldings pagina aan het ontwikkelen voor exceptions in mijn code, ik vang ze allemaal op, dus zou die onError niet hoeven te gebruiken.
Dan kan je toch nog steeds een foutmeldingspagina maken als je OnError gebruikt?
Die andere was een stack voor meldingen zoals bv. Email Adres bestaat niet, key aangemaakt etc... maar aangezien er 5 meldingen per request kunnen ontstaan dacht ik aan een object die ze verzameld door de request heen, en ze uiteindelijk weer geeft.
Wat denk je dat Trace doet?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:17:

Die OnError kan je toch gebruiken voor excepties die toch door de mazen van het net glippen?

Ik denk dat je voor die dingen zoals 'E-mail adres bestaat niet' ed, misschien eens moet kijken naar CustomValidators.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 01 maart 2004 @ 12:19:
[...]

Dan kan je toch nog steeds een foutmeldingspagina maken als je OnError gebruikt?

[...]

Wat denk je dat Trace doet?
trace doet precies dat, maar het gaat erom dat de gebruiker bepaalde meldingen ziet en niet ik, maar ik ga even verder kijken, en het artikel maar weer eens even lezen. bedankt alvast.

• whoami
TraceSwitches. \o/

Pagina: 1