Ik roep een functie aan (onmouseover) die ik argumenten mee kan geven. Dit werkt perfect.
Nu zit er een argument in dat true of false kan zijn. en deze laat wel of geen timer lopen.
Maar als de timer niet loopt dan moet er een met de mousout een functie aangeroepen worden tenminste die functie moet altijd aangeroepen worden maar moet wel of niet gaan lopen aan de hand van de true or false in de voorgaande functie.
OnMouseOver functie
OnMouseOut functie
en de aanroep wordt gedaan door middel van
Oja jullie hoeven niet aan te komen zetten met van je geeft teveel parameters mee want dit klopt allemaal. ik weet dat ik er maar 2 uitlees maar oEvt kan er 2 bevatten daar zit het probleem dus niet.
Het gaat mij er echt om dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik ActDoToolTip op false staat dan moet de sethide tip uitgevoerd worden en zo niet dan niet
Maar dan is er eigenlijk meteen nog een probleem ik kan zo zeggen dat als hij false is voer hem dan maar niet uit maar dan doet hij het later in de functie ActDoToolTip ook niet meer want daar wordt deze aangeroepen door middel van een setTimeout zoals jullie kunnen zien.
Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft dan hoor ik dat graag?
Nu zit er een argument in dat true of false kan zijn. en deze laat wel of geen timer lopen.
Maar als de timer niet loopt dan moet er een met de mousout een functie aangeroepen worden tenminste die functie moet altijd aangeroepen worden maar moet wel of niet gaan lopen aan de hand van de true or false in de voorgaande functie.
OnMouseOver functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| function ActDoToolTip(bTim,oEvt)
{
if (nMoX==0&&nMoY==0)
{
nMoX = (oNs4||oNs5)? oEvt.pageX: window.event.clientX + document.body.scrollLeft;
nMoY = (oNs4||oNs5)? oEvt.pageY: window.event.clientY + document.body.scrollTop;
}
if (!oTip)
return;
if (oT01)
clearTimeout(oT01);
if (oT02)
clearTimeout(oT02);
bTon = true;
if (!bTipFolMou)
ActPositionTip(oEvt);
else
{
ActPositionTip(oEvt);
oCss.visibility='visible';
}
if (bTim)
{
clearTimeout(nTID);
nTID =(setTimeout('SetHideTip()',2000));
}
} |
OnMouseOut functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
| function SetHideTip()
{
if (!oTip)
return;
oCss.visibility='hidden';
bTOn = false;
} |
en de aanroep wordt gedaan door middel van
code:
1
| <a href="blaat" onmouseover="ActDoToolTip(true,event,0)" onmouseout="SetHideTip" >blaat</a> |
Oja jullie hoeven niet aan te komen zetten met van je geeft teveel parameters mee want dit klopt allemaal. ik weet dat ik er maar 2 uitlees maar oEvt kan er 2 bevatten daar zit het probleem dus niet.
Het gaat mij er echt om dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik ActDoToolTip op false staat dan moet de sethide tip uitgevoerd worden en zo niet dan niet
Maar dan is er eigenlijk meteen nog een probleem ik kan zo zeggen dat als hij false is voer hem dan maar niet uit maar dan doet hij het later in de functie ActDoToolTip ook niet meer want daar wordt deze aangeroepen door middel van een setTimeout zoals jullie kunnen zien.
Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft dan hoor ik dat graag?