A7N8X (rev 2.0) probleem met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Ik heb echt een TE VAAG probleem met mijn systeem.

Specs:

A7N8X (rev 2.0) nieuwste BIOS
AMD XP 2500@3200
2 x 512 DDR PC400
ATI Radeon 9700 128MB NonPro

2 verschillende geluidskaarten;

- Sweex geluidskaart 4 kanalen (VETTE MEUKER, maar doet(deed) wat ie moet :) )
- zeer oude Creative SB Live! kaart (heeft altijd goed gewerkt in het systeem waar hij uit komt)

De PC heeft eerst bij iemand anders gestaan (ex vriendin :'( ) in de volgende opstelling:

A7N8X (rev 2.0) nieuwste BIOS
AMD XP 2500@3200
2 x 512 DDR PC400
ATI Radeon 9700 128MB NonPro
Sweex geluidskaart 4 kanalen

Dit alles in een Antec kast met een 350W voeding
Altijd zonder problemen gedraaid.

Nu heb ik deze PC dus bij mij thuis staan, met een paar kleine wijzigingen;

Ik heb een andere STILLERE voeding in de kast gezet (Enermax 353W voeding)
en ik had de Sweex vervangen door mijn eigen Creative SB Live!

Toen alles (volgens mij) goed geinstalleerd was (met de laatste drivers) ging ik DXDIAG draaien. Nu staat bij het lijstje:

DirecDraw acceleration; ingeschakeld
Direct3D acceleration; ingeschakeld
AGP Texture acceleration; ingeschakeld

Ik druk eens op de knop "Test direct draw" en toen kwam hij door de eerste paar tests wel heen maar de laatste niet :(
Ik druk op knop "test direct3D" en hij komt GVD door geen 1 test heen.

BEELD wordt zwart (TFT monitor geeft melding "connection lost" oid) en ff later komt het beeld weer terug.

Dus ik sluit alles af, trek SB Live uit de PC, start opnieuw op en vervolgens worden alle test met succes afgerond.

Dus ik denk, dan trap ik die SWEEX meuker er wel weer in en dan gaan we daar wel mee verder, WIL DE PC DIE SWEEX NIET MEER GOED INSTALLEREN |:(
hij blijft tijdens de installatie hangen, en komt bij een reboot Windows XP niet meer in.

Dus SWEEX eruit PC weer normaal booten.

Ik snap er echt geen aars meer van, kan iemand me misschien vertellen wat ik verkeerd doe ?

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

denk dat het komt door een driver prob. probeer eens alle geluids driver te verwijderen en daarna opnieuw te proberen. vaak blijven er kleine delen van drivers achter of als je driver over driver installeerd dat het niet werkt vooral bij 2 verschillende merken. weet het nie zker ben geen echte computer expert maar heb op got wel vaker over zulke prob's

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

probeer eens een ander pci slot.
een verse windows instal. (domme vraag maar waarom gebruik je niet de onboard meuk ? de nforce geluids kaart is te vergelijken met een augie ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Supershiva
Ik heb al een ander PCI slot geprobeerd.
Ik gebruik de onboard sound niet omdat ik een 4.1 analoog speakerset heb met 2 aansluitstekkertjes volgens mij gaat dat niet werken met de onboard geluidskaart.

Als dit wel gaat werken dan hoor ik het graag.

• Shunt

Shunt

Boe

waarom zou dat niet werken ?
je kan zelfs een 5.1 setje aan sluiten :D

Game PC

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Shunt schreef op 01 maart 2004 @ 12:06:
probeer eens een ander pci slot.
een verse windows instal. (domme vraag maar waarom gebruik je niet de onboard meuk ? de nforce geluids kaart is te vergelijken met een augie ;)
Alleen als je hem digitaal aansluit, en dat kan alleen bij de deluxe versie.
Anders is het gewoon een standaard geluidskaartje (vergelijkbaar met de sweex).

Maar staat de onboard geluidskaart wel uit in de bios? Dat gaat namelijk bijten als dat niet zo is.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Supershiva
Onboard geluidskaart staat idd uit.
Maar als ik die onboard geluidskaart check, dan heb ik maar 3 gaatjes om een pluggie in te stoppen, en als ik die sweex zie, dan heb ik er 4.

Nu staat op die Sweex duidelijk aangegeven welke voor de Front line is (Groen) en voor de Back line (Zwart)

Als ik nou die onboard geluidskaart wil gebruiken, waar moet ik dan die 2 pluggies (groen en zwart) instoppen. (dit is volgens mij een vette NOOB vraag, op zich weet ik best veel van PC's en hardware, maar nou net EXTREEM weinig over geluidskaarten :P )

• Shunt

Shunt

Boe

nhimf schreef op 01 maart 2004 @ 12:41:
[...]

Alleen als je hem digitaal aansluit, en dat kan alleen bij de deluxe versie.
Anders is het gewoon een standaard geluidskaartje (vergelijkbaar met de sweex).

Maar staat de onboard geluidskaart wel uit in de bios? Dat gaat namelijk bijten als dat niet zo is.
onzin
ik draai hier met 3 geluids kaartjes.
een standaard onboard ding een creativ voor mijn mp3 op me koptelefoon. en een standaard sweeks kaartje om een 2e gamecontroller te gerbuiken :P
de onboad gebruik ik de spdif van (digtale aan sluiting naar mijn logitech z-680)
Supershiva schreef op 01 maart 2004 @ 12:49:
Onboard geluidskaart staat idd uit.
Maar als ik die onboard geluidskaart check, dan heb ik maar 3 gaatjes om een pluggie in te stoppen, en als ik die sweex zie, dan heb ik er 4.

Nu staat op die Sweex duidelijk aangegeven welke voor de Front line is (Groen) en voor de Back line (Zwart)

Als ik nou die onboard geluidskaart wil gebruiken, waar moet ik dan die 2 pluggies (groen en zwart) instoppen. (dit is volgens mij een vette NOOB vraag, op zich weet ik best veel van PC's en hardware, maar nou net EXTREEM weinig over geluidskaarten :P )
ik zou zeggen duik eens je manuel in daar staat het vast aan gegeven :D uit mijn hoofd weet ik het ook niet. maar ik denk dat de zwarte voor de rear is en de roze voor de sub en center in een 5.1 setup

[ Voor 40% gewijzigd door Shunt op 01-03-2004 12:54 ]

Game PC

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Als je netjes alles hebt geinstalleerd, dan heb je zo'n nvidia ding rechtsonderin (naast je klok)
En daar kan je dan van alles instellen en ook waar wat in moet. Je gebruikt dan de line-in en de mic aansluitingen voor de andere speakers (dan de 2 front/recht&links).
Ik heb zelf de deluxe en daar heb ik een aparte analoge center/sub en rear aansluitingen. Ik weet dus niet hoe het op de non deluxe zit.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Supershiva
nhimf schreef op 01 maart 2004 @ 12:55:
Als je netjes alles hebt geinstalleerd, dan heb je zo'n nvidia ding rechtsonderin (naast je klok)
En daar kan je dan van alles instellen en ook waar wat in moet. Je gebruikt dan de line-in en de mic aansluitingen voor de andere speakers (dan de 2 front/recht&links).
Ik heb zelf de deluxe en daar heb ik een aparte analoge center/sub en rear aansluitingen. Ik weet dus niet hoe het op de non deluxe zit.
HET IS ME GELUKT ! ik maak nu gebruik van de onboard geluidskaart en moet zeggen dat er prima geluid uit komt.

Het was helaas niet zo makkelijk als NHIMF hierboven zegt, waarschijnlijk zit het verschil hem in zijn deluxe versie (SOUNDSTORM chip) en de NON-Deluxe.

Ik heb ff moeten spitten in de geluidsinstellingen in Windows en heb hier ergens een vinkje aan moeten zetten, zodat de 2 achterste speakers worden aangestuurd door de line-in en ik heb de hardware acceleratie volledig uit moeten zetten want ik had last van CHIPMUNK voices 8)7 in Vietcong.

Maar alles werkt nu naar behoren.
Pagina: 1