Toon posts:

Irritante (onjuiste?) muiscursor in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een nieuwe computer aangeschaft met WinXP. Het probleem is echter dat naast de muiscursor (standaard-pijl) met enige regelmaat een icoontje knippert van een cdrom. Hoe langer de computer aanstaat, hoe vaker het icoontje verschijnt. Na een tijdje knippert het zelfs iedere seconde!!! Heel irritant.

Hoe iemand enig idee waarom dat icoontje verschijnt?? De windows-cursors staan op standaard; ik geen geen cd's in mijn dvd/rom en cd-rw zitten (beide merk aopen).

Computer: Intel Pentium 2,8 gh, 1024 mb dual ddr 400mhz; gf fx 5900xt; winxp home

Alvast bedankt!

Joost

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 12:42

momania

iPhone 30! Bam!

Dit komt waarschijnlijk gewoon omdat er ergens een stukje software steeds je cd-rom aan spreekt.

Heb je al eens gekeken of je misschien spyware of een virus op je pc hebt?
Zie ook [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

En welkom op GoT btw ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

denoorman,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal richtlijnen opgesteld waaraan een topic moet voldoen, zoals je die in Registratievoorwaarden en faq kan doorlezen. Kort samengevat zijn dit de 3 belangrijkste:
  • Toon zelf initiatief - hiermee bedoelen we niet dat we denken dat je er niets aan hebt willen doen, maar het is op een forum nogal moeilijk om te zien. Neem dus in je topicstart altijd even op wat je al geprobeerd hebt, waar je al op gezocht hebt, en dergelijke.
  • Kies een juiste topic titel - de door jou gemaakte topic titel is goed :)
  • Beschrijf je probleem helder en duidelijk - ook dat is in orde :)
Volgens mij beschrijft dit topic: knipperende cd, maar geen cd in cd-speler? - je probleem redelijk goed - ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Beveiliging & Virussen :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik neem aan dat je met deze PC wel in aanraking bent geweest met internet?

Dan heb je waarschijnlijk te maken met spyware :r Spyware is een vorm van programmaatjes die meestal ongevraagd of verborgen worden geïnstalleerd met de hulp van bijvoorbeeld beveiliginsfouten in IE of andere browsers.

Hoe voorkom je spyware?
Nou, door niet te veel op rare sites te browsen en op te letten op waar je op "ja" drukt :) Dit kun je ook allemaal vinden in de FAQ waar hierboven naar gelinkt word.

Draai als eerste probeersel eens AdAware en update die voordat je gaat scannen. Ik kan je aan raden om via de custom scan ook in archives te laten scannen. Duurt lang maar vind dan in ieder geval al een groot gedeelte van de SpyWare.

Mocht je na deze actie nog steeds last hebben van dit soort irritante programmaatjes dan kun moet je toch eens een blik in die FAQ gaan werpen :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb je heel toevallig een Aopen DVD speler?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
[KICK]

Bij mij op stage kampen we ook met dit probleem, gemiddeld maken we iedere dag zo'n 10 systemen met allemaal een Aopen DVDspeler aan boord.

Deze hebben allemaal last van dat knipperend icoontje.

Het is dus GEEN Spyware. Want PC is alleen in aanraking geweest met Windows Update. Ok, stel dan heb je nog spyware via die site gekregen. Ad-Aware heeft NIETS kunnen vinden.

Op internet is het een onbekend probleem, maar nu wij zoveel systemen afleveren met dit probleem zouden we wel graag willen weten waar dit aan zou kunnen liggen.

Zou het kunnen liggen aan de A-Open DVDspeler?

Alvast bedankt!!!

w00t

• jejeh
  • Laatst online: 15:15
het ligt aan je aopen dvd.
ik heb het ook gehad.

download de firmware versie 1.05b
en het probleem is opgelost.
ben er wel zeker van dat je onderstaand type dvd hebt :

DVD-1648/AAP

download firmware

http://usuarios.vtr.net/~under-t/Hosted/Fix.zip

succes

Verwijderd

WAA!

daar zoek ik dus al weken naar!

Het betrefd inderdaad een A-open.

bedankt, weer een vraag opgelost :)

• FireStarter
bedankt jejeh!

Ik ga het uittesten dadelijk op een systeem waar het probleem zich voordoet!.

:*)

w00t

• FireStarter
Het probleem is opgelost. _/-\o_ .

Alleen waar komt die formware vandaan? Want op de A-Open site staat er niks over :?

w00t

• jejeh
nou ik kwam op die site en er was een forum.
daar stond die link.

http://club.aopen.com.tw/...orumID=21&MessageID=57593

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb ik de dah-1648D. Kan ik die firmware hier ook op knallen?

Verwijderd

Dit lijkt me inmiddels meer wat voor Opslagmedia & I/O Controllers :)
BV --> OM

offtopic:
M'n eerste deelname aan topictennis \o/

• jejeh
ik zou het niet doen.

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Gelukkig... ik heb deze drive (AOpen DVD1648AAP) ook gekocht en liep dus ook tegen dit probleem aan! Firmware 1.05b erover... en: OPGELOST!

Bedankt! _/-\o_

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Pagina: 1