Toon posts:

diskdruiid heeft partition table verknalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde gister fedora installeren en had daar 2 partities voor aangemaakt: 1 4gb en een 570mb voor de swap via pqmagic.

Ik diskruiid aan het werk gezet om de 4gb naar ext3 om te zetten en de 570 naar de swap. Alles wel, ik alles aangevinkt wat ik wilde installeren klik op de "leef je uit knop" en krijg meteen een dikke error en moest rebooten.

Na de reboot gaf diskdruiid direct aan dat er allemaal fouten in mijn partition table zaten en pqmagic geeft error #108 partition table fucked (zoiets)

Ik kan nog wel in windows booten gelukkig, hoe kan ik dit fixen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welke 'dikke error' kreeg je ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03

Flydude

Mighty pirate

Met Fdisk.

Windowspartitie laten bestaan en dan twee nieuwe partitities aanmaken (van 4gig en van 570Mb). Daar verder niets mee doen en in Fedora aangeven dat je bestaande partitities wil gebruiken en aangeven welke mountpoints op welke partititie komen.

Zou moeten werken.

Zo niet, vraag fdisk om de partititietabel en post wat fdisk dan zegt.

I am rubber, you are glue

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer je partitietabel eens te unfucken met http://www.ranish.com/part/

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet de exacte error niet meer alleen dat het nummer #108 is en dat het erop neer komt dat hij geen geldige partitietabel kan vinden.

ik ben nu op mijn werk en kan niet bij mijn pc thuis :(

ik zal dat ranish ook proberen als ik thuis ben, is die beter dan pqmagic?

Verwijderd

Topicstarter
ranish rulez! :)
heb met ranish de overige partities weg gehaald en de partitiontable opgeslagen, daarna pqmagic erop los gelaten en het werkt allemaal weer als een zonnetje

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:28:
ik weet de exacte error niet meer alleen dat het nummer #108 is en dat het erop neer komt dat hij geen geldige partitietabel kan vinden.
Dat klopt, maar het getal wat ervoor staat is juist van belang om erachter te komen waarom hij de partitietabel niet kan vinden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
er stond geen getal voor verder?!
er stond in de gele balk error: #108 partition table not found. (wederom niet exact..)
Pagina: 1