MSI K8T Master2 Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 15:48
Ik heb twee vraagjes over de dual Opteron MSI K8T:

Volgens de specs moet er PC2700 ECC Registered DDR op het bord, maar kan ik er ook niet gewoon PC3200 opzetten? Zal dit uitmaken voor de prestaties?

Weet iemand of er twee Zalman CNPS7000 koelers op het bord naast elkaar passen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft jouw eerste vraag: met "gewoon" PC3200 bedoel je zeker non-registered non-ECC geheugen? Zo ja: nee, dan gaat 't niet werken. Ze vermelden echt niet voor de lol op hun site en in de handleiding dat het mobo registered ECC geheugen vereist 8)7 Wat betreft PC2700 vs PC3200: je zal niks aan de snelheidswinst PC3200 hebben, het zit 'em in de CPU architectuur :)

Vraag2: geen idee. Maar kijk eens op de Zalman site, ze hebben handige mobocompatibiliteitstabellen voor elke koeler die ze aanbieden B)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 01-03-2004 11:10 ]

• Zippy2000
Op de Zalman site staat inderdaad netjes of de koelers compatible zijn met de socket, maar vervolgens staat er niet of er twee naast elkaar passen op een K8T Master2
Heeft iemand enige ervaring met dit moederbord?

[ Voor 13% gewijzigd door Zippy2000 op 01-03-2004 17:03 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 12:58

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GamePC heeft een review van de MSI K8T Master2, ik zou daar eens naar gaan kijken.

http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=dualduel&page=1

De ruimte tussen de sockets lijkt me te krap voor een CNPS7000. Misschien past een CNPS6500 (de K8T Master2 heeft Socket 478 heatsinks nodig) wel.

PC3200 zal iets sneller zijn dan PC2700. Registered geheugen is verplicht, ECC mag. PC3200 Registerd is in Nederland nog nauwelijks verkrijgbaar. Als je het toch wil hebben is Crucial een goede oplossing (moch je over een credit-card beschikken).

[ Voor 21% gewijzigd door Femme op 02-03-2004 01:16 ]

• Zippy2000
Wat raar! Ik heb ff een kijkje gnomen op die GamePC review van het MSI moederbord, maar daar zeggen ze dat de bijgeleverde Opteron coolers niet op de mounting bracket van het bord passen!!!! Wel zeggen ze dat je normale P4 coolers erop kan zetten! Wat is dat voor iets belachelijks!!!
Ik moet nu dus snel ff extra coolers kopen, anders kan ik mn nieuwe pc (die volgende week ongevver met de post moet komen) niet eens gebruiken.
Heeft iemand een tip voor me welke ik het beste kan aanschaffen? Ze moeten natuurlijk wel naast elkaar passen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Ik zou zeggen, check 2CPU.com eens, daar loopt een aparte thread voor het betreffende moederbord. Daar heb ik volgens mij wat gelezen over de koelers voor op de Master. ( Als je het mij vraagt is dit echt weer zo'n wazige actie van MSI. Of ze willen de users pesten, of ze weten niet wat moederborddesignen is )
PC3200 geheugen is trouwens vrij makkelijk te krijgen in NL. Gewoon even de leverancierlijsten van Kingston e.d. in de NL langsgaan of natuurlijk zoals Femme zegt direct bij crucial bestellen.

Trouwens, als je CPUs van de C0 revisie zijn ondersteunen ze zelfs PC3200 dus dan moet je zeker deze modules gebruiken. (Lijkt me overigens van wel, aangezien je CPUs net besteld zijn als ik het goed begrijp)

[ Voor 18% gewijzigd door Delta2 op 05-03-2004 15:29 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1