Checken of code een virus is

Pagina: 1
Acties:

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:43
Ik ben op zoek naar het volgende:

een service waar bij je de programma code van een (mogelijk)virus(bijvoorbeeld uit de source van een email) in een formuliertje kan plakken, en dat de pagina dan zegt welke virus het is?
of is daar een programmatje voor?
bvbd

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Een virusscanner zal als het goed is direct de melding geven dat er een virus is en zal ook aangeven welke. Dus gewoon het mailtje scannen.

Ik heb de broncode van I-Love-You wel eens op mijn schijf gehad, direct mijn virusscanner helemaal over de zeik.

[ Voor 41% gewijzigd door André op 01-03-2004 10:38 ]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

[serieus]
Uhm... een virus scanner?

-Pwn the day-

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Indien het virus een script is krijg je de programmacode mee in het emailtje, maar tegenwoordig zijn veel virussen weer gecompileerde code.

Je hebt dan niet programmacode van het virus.

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 01-03-2004 10:42 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Met een beetje zoeken op de juiste keywords (subject, naam van attachment, etc.) kom je al een heel eind. Zoiets vind je bij alle grote virusbestrijders!

offtopic:
@Andre: ook wel eens gehad, zowel in een zipje als uitgepakt. Norton sloeg de .txt netjes over als zijnde 'veilig', maar de zip waarin zich de txt bevond, vond hij wel gevaarlijk ;). Totdat je natuurlijk de .txt opent, maar dat spreekt voor zich... Viel me een beetje tegen!

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:43
naam van de bijlage is 'dag opa.pif' dus daar heb je nix aan:( .

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

jpwaag schreef op 01 maart 2004 @ 15:02:
naam van de bijlage is 'dag opa.pif' dus daar heb je nix aan:( .
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html

ben zelf ook zoiets aan het maken op basis van trend micro antivirus (maar das nog niet af :+)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

ik ben eigenlijk heel bang voor virussen en heb er weleens vaker over gedroomd. echte virusdromen, heel angstwekkend hoor.

nu heeft mijn provider een anti-virusfilter op de server en ik geloof dat er geen enkele virus meer doorkomt naar mijn inbox. of dit waar is weet ik niet, maar elke dag krijg ik berichten dat een virus eruit gemept is door de serverfilter van mijn provider. echt handig.

ik ga wel norton antivirus installeren deze week voor alle zekerheid, want ik wil geen nachtmerries meer krijgen over virussen.

veel succes allemaal,

dewanand

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Check sig :) En nieuw (beter) praksel op dat adres is in de maak :)
Ik geloof dat RAV ook zoiets aanbiedt online trouwens.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Jotti schreef op 02 maart 2004 @ 12:22:
Check sig :) En nieuw (beter) praksel op dat adres is in de maak :)
Ik geloof dat RAV ook zoiets aanbiedt online trouwens.
Vertel vertel vertel. :P

RAV biedt idd ook single file scan optie @ site aan ja.
Pagina: 1