Recente games (FPS) crashen, oudere niet...

Pagina: 1
Acties:

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 11:53
Hier weer een leuke:

Ik heb zo'n maand terug mijn systeem grondig venieuwd. Maar sindsdien crashen de nieuwere games (met name FPS) na een 10-20 minuten spelen. Ik wordt dan terug geworpen naar de desktop van XP. Maar het stomme is, CounterStrike... kan uren aanstaan, maar die crasht niet! En andere oude spellen (UT, Q3) ook niet. Maar FarCry-demo, Painkiller-demo, Mafia, Silent Storm crashen geheid!

Info:
Systeem:
P4 3,0 ghz @ 10% OC...
ASUS P4P800 Deluxe
1024 TwinMos RAM
GF4 FX5900xt
300Watt ATX-voeding...
-
WinXP Pro incl SP1
recentste (official) ForceWare-drivers...

Wat ik zelf denk, ik denk dat mijn voeding niet toereikend is... is 'maar' 300w. Waarom? Vanwege het feit dat de game crasht bij nieuwe spellen = 3d-kaart belasting... en als die het niet aankan, crasht de game.
Dus kan het zijn dat de voeding te weinig stroom levert aan de videokaart (zit ook een 12v-voeding-stekkertje op) en daardoor de recentere games ermee kappen? Of zou bij een voeding-probleem de computer waarschijnlijk helemaal niet opstarten?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Wat voor merk is je voeding?
Kijk eens met mobo progjes of je voltage constant is.
Het zou ook een warmte probleem kunnen zijn! dus ook hiervoor moboprogs! voor het uitlezen de gegevens!

edit:
Bij je asus mobo zit asus-probe hiermee kan je een heel eind komen!

Of haal je OC er af misschien wordt het daar te instabiel van!

[ Voor 30% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-03-2004 10:41 ]

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 11:53
Mystic Spirit schreef op 01 maart 2004 @ 10:39:
Wat voor merk is je voeding?
Kijk eens met mobo progjes of je voltage constant is.
Merk = PRO-V (Persoonlijk nooit van gehoord :? )

En de voltages zijn stabiel,
12v = 11.8v
5v = 5.1v
3.3v = 3.4v
Vcore = 1.584v
Deze waardes lijken mij in orde.

Over de warmte, op de proccessor zit een stock-P4-cooler... maar die draait volgens Probe 'maar' op 2500 toeren, terwijl de Probe zelf 6000 voorstelt?
Hoe en waar kan ik mijn fan-speed instellen? Want dan wil ik wel even de ideale snelheid ongeveer benaderen (zonder teveel herrie)...