Toon posts:

ipcop problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen.... ten eerste ben ik een n00b dus je moet me niet zo veel kwaad nemen..

De bedoeling is om die ipcop te kunnen presenteren zonder dat ik internet heb.

::status::

Ik heb dus ipcop geinstalleerd, alleen met een green interface, nou heb ik dus aan de andere kant een win2000 server hangen die gekoppeld is aan me ipcop box.
ik weet zeker dat mijn ipcop goed geinstalleerd staat.

ipcop's ipnr: 192.168.0.1
win2000 ipnr: 192.168.0.3

op me windows box geeft hij aan dat hij geen kabeltje erin zit... maar er zit tog echt een crosscable in.

wie kan mij helpen met het probleem na de installatie voor alleen green interface, zodat ik tog ipcop kan presenteren.

ik heb al heel veel gezocht over het internet maar mijn probleem heb ik niet kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand me kan helpen...

moet ik juist geen windows2000 server hebben maar een workstation
?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Als ipcop fungeert als een router ( ik weet niet wat het is) dan heb je waarschijnlijk een straight cable nodig ipv crossover..

http://www.NUiPhone.nl/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Diaboluzzz schreef op 01 maart 2004 @ 10:17:
Als ipcop fungeert als een router ( ik weet niet wat het is) dan heb je waarschijnlijk een straight cable nodig ipv crossover..
dit is echt b*llshit :/
ipcop is toch gewoon software op een pc? Je moet echt wel een crossover kabel gebruiken om 2 pc's te verbinden zonder hub of switch

heb je al eens een ander kabel geprobeerd enzo?
Ik ken zelf niiks van IPcop, maar dat is toch linux-gebaseerd? Misschien moet je dan een driver voor je netwerkkaart ergens plaatsen ofzo???

[ Voor 42% gewijzigd door the_stickie op 01-03-2004 10:31 ]

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

The_Stickie schreef op 01 maart 2004 @ 10:27:
[...]

dit is echt b*llshit :/
ipcop is toch gewoon software op een pc? Je moet echt wel een crossover kabel gebruiken om 2 pc's te verbinden zonder hub of switch

heb je al eens een ander kabel geprobeerd enzo?
Ik ken zelf niiks van IPcop, maar dat is toch linux-gebaseerd? Misschien moet je dan een driver voor je netwerkkaart ergens plaatsen ofzo???
|:( ik zeg toch dat ik niet weet wat ipcop is :S kon toch best een hardware router zijn ofzo :S

http://www.NUiPhone.nl/

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zou eens op http://www.minddigger.com gaan kijken als ik jou was. Speciaal forum voor dit soort zaken en het is in het nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
jaah heb al geprobeert met een utp kabeltje.... maar tevergeefs hij kan die ook niet vinden..

ik gebruik ook geen hub of een ander toestand.....

je moet tog wel gewoon ipcop aan de praat kunnen krijgen, zonder internet)
moet ik hiervoor alsnog een gateway instellen om erbij te kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff kijken bedankt alvast voor jullie reactie.... ik ben een egte linux n00b :( bah!!!

ik hoop dat ik dit een beetje snel aan de praat krijg :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik gebruik zelf freesco (linux router op een floppy), en ik kan dat ding echt wel bereiken zonder dat de WAN interface up is.

Ik vrees echter dat er toch wat mis is met de hardwarekant (of dedrivers van), aangezien je in windows de melding krijgt dta je kable niet eens is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
kijk het zit zo ik moet van me stagebegeleider dus ipcop kunnen presenteren...
ik zelf heb echter nooit gewerkt met linux....
ik heb ipcop ook geinstalleerd naar de handleiding.
Alleen weet ik dus niet waar ik het fout doe na de installatie..

Als eerste weet ik niet of ik internet nodig heb om op die webinterface te komen, in dat geval weet ik dat ik een rode nic nodig heb voor internet gebruik,

ik zit topics voor topics af te zoeken of dit een bekend probleem is... maar dit heb ik nog niet eerder gezien vandaar mijn geopende topic.

Bij mijn ipcop bak staat alles goed ingesteld incl. me driver voor de groene nic... ook staat deze kaart op de compatible list voor nic's

het probleem begint dus al dat ik niet kan pingen vanuit me windows systeem omdat hij de utp/crosscable niet ziet. heb ook al de lan verbinding gedisabled en daarna ge-enablebled... maar het werkt niet :(...

ik weet ook niet of ik commando's bij linux moet inschakelen om die netwerk actief te maken?

alvast bedankt voor de hulp..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op die site gekeken http://www.minddigger.com maar daar staat mijn probleem ook niet in :S.... ik wil eerst ff wat weten maakt het wat uit als ik windows server of client aan die ipcop bak hang? zoja wat maakt het uit ??

En anders zal ik dus een nieuwe windows installatie erop zetten.... denken jullie dat het beter is als ik een windows xp bak ervan maak?

mvg

manuel

Verwijderd

Topicstarter
nog iets ik kan tog nooit op een webinterface van ipcop komen als ik geen internet erop aansluit?

• TigZ
  • Laatst online: 30-11 23:23

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:14:
nog iets ik kan tog nooit op een webinterface van ipcop komen als ik geen internet erop aansluit?
Dat het een webinterface heeft wil natuurlijk niet zeggen dat je er internet voor nodig hebt. Sterker nog, bij Ipcop moet je het apart instellen als je wilt dat de webinterface via het internet te benaderen is.

De webinterface is bedoelt omvanuit je lokale netwerk de machine te configureren en beheren, als je hem dus lokaal al niet kan pingen zul je er ook niet opkomen.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat snap ik.... als je niet kan pingen van je ipcop bak naar windows of andersom zal die webinterface ook niet werken..... maar webinterface is net zoiets als je bijv een router gaat configureren...

ik snap uberhaupt niet wrom die me kabel niet herkent (unplugged) ik word hier egt ziek van ik ga xp installeren misschien dat het anders gaat reageren.. :)

misschien nog een n00bvraagje maar hangt het er ook vanaf welke bak je eerst opstart ik start ze allebei tegelijk namelijk..

• TigZ

TigZ

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:25:
ik snap uberhaupt niet wrom die me kabel niet herkent (unplugged) ik word hier egt ziek van ik ga xp installeren misschien dat het anders gaat reageren.. :)

misschien nog een n00bvraagje maar hangt het er ook vanaf welke bak je eerst opstart ik start ze allebei tegelijk namelijk..
Het maakt niet uit welke pc het eerst opgestart is.

- Heb je het al geprobeerd met een hub/switch er tussen zodat je een straight kabel kan aansluiten?
- stekker niet toevallig in de netwerk kaart voor de red interface gestoken?
- ifconfig op je ipcop machine ingetoetst en daar de instellingen van eth0 gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk mijn opdracht is om ipcop zo kaal mogelijk te installeren zonder hub/switch whatever dan ook....

het is de bedoeling om dus vanaf ipcop bak rechtstreeks naar windows te kunnen pingen en andersom, zonder dat daar een hub etc tussen zit... ik heb dus een green interface daarvoor geinstalleerd (incl driver) en een cross er tussen geknikkerd ( ook al geprobeerd met een utp) maar hij kan me kabel niet herkennen zolang hij dit niet doet zal ik nooit kunnen pingen....

naar mijn id hoeft er geen gateway geinstalleerd worden, of ik moet dit fout hebben. ( zal zo wel ff kijken)

ik heb net de netwerk adapter eraf geknikkerd bij windows en weer opnieuw geinstalleerd en nu vind hij hem nog niet

Verwijderd

Topicstarter
die windows bak heeft normaal een utptje naar het netwerk toe en dan werkt hij gewoon...

mvg

mani

Verwijderd

Topicstarter
met internet..... sorry vergeten erbij te zetten ^^

• TigZ

TigZ

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:36:
met internet..... sorry vergeten erbij te zetten ^^
- Daar heb je en edit knop voor })
- Heb je nu al ifconfig op de ipcop machine gedaan?
- Staat line speed & duplex op auto bij je windows machine?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu ff aan het spieken wat ik op me linux bak kan...
ik ben het aan het checken moet het overtypen dus als je 10 min hebt :p

eth0 link encap: ethernet hwaddr 00:20:AF:C9:C3:30
inet addr: 192.168.0.1 bcast 192.168.0.255 mask:255.255.255.0
up bcast running multicast mtu:1500 metric:1
Rx packet:0 error:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
Tx packet:0 error:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
RX bytes:0 (0.0 b) TX bytes:0 (0.0 b)
interrupt 10 base address:0x300

lo link encap: local loopback
inet addr: 127.0.0.1 mask:255.0.0.0
up loopback running mtu:16436 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:0

goed dit staat dus op me linux bak die ipnr 127.0.0.1 heeft windows zelf aangemaakt als dns adress en dat ziet hij blijkbaar wel...
ik gaat weer ff pingen vanaf me linux bak :P

hoop weer bericht te krijgen

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mani86 - als je de laatste poster bent zou je dan je laatste bericht ook willen bewerken in plaats van steeds een nieuwe reactie te plaatsen?

Verder - dat je een 'n00b' zou zijn is niet zo interessant - op Gathering of Tweakers is het echter wel belangrijk dat je zelf inzet toont, en dat je moeite doet. Ik geloof best dat je moeite doet om je probleem op te lossen - het komt echter niet echt over door de manier waarop je je posts presenteert :)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:12
Weet je ook 100 % zeker dat je niet het lokale netwerk in de 'red' netwerkkaart hebt gestopt? Dan kan je namelijk niet pingen nog op de webinterface komen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Topicstarter
sorry elevator dit is de eerste x dat ik got gebruik... zal eraan denken ;) en doe idd me best om het zelf op te lossen maar ik ben nog niet zo'n goede it'r
en ik heb maar 1 adapter erin zitten 3com etherlink III daar zit het kabeltje in...

ben ff bezig nog met ifconfig over te typen... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:32 ]

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Inderdaad. Kijk eens goed naar de kabel en de inface settings op beide PCs.

Feit is dat je geen 'LINK' hebt. IPCOP blijft hier dus volledig buiten. Je hebt problemen op laag 1-2 en bent nu aan het troubleshooten op laag 3-7. Om alleen de webinterface van IPCOP te gebruiken heb je niet eens 2 netwerkkaarten nodig, laat staan internet op een van beide NICs.

Als je de crosscable eraan hangt, is the IPCOP PC interface dan wel 'UP' ?(gok namelijk ook van niet).

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
ik zou zeggen kijk ff terug(niet lullig bedoeld) ik heb maar 1 nic eraan hangen *green interface* en
dat ik die webinterface krijg is bijzaak eerst moet ik natuurlijk kunnen pingen :)

hij vind wel me dns ip van me windows bak als ik vanaf me linux bak ifconfig tik... dit is egt heel raar
wie kan me nog verder helpen... suggestions?!??!?!?

maakt het uit of ik een crosscable gebruik of een utp tussen deze 2 verbindingen?
ik heb ff getroubleshoot en het maakt nix uit... vanuit me ipcop bak en me windows bak... :(

fresh ;)

dit is dus vanuit me linux bak

eth0 link encap: ethernet hwaddr 00:20:AF:C9:C3:30
inet addr: 192.168.0.1 bcast 192.168.0.255 mask:255.255.255.0
up bcast running multicast mtu:1500 metric:1
collisions:0 txqueuelen:100
interrupt 10 base address:0x300

lo link encap: local loopback
inet addr: 127.0.0.1 mask:255.0.0.0
up loopback running mtu:16436 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:0

en dit is vanuit me windows bak

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : bgnet-ee2af626a
Primary DNS Suffix . . . . . . . : intern.bas.net
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : intern.bas.net
bas.net

Ethernet adapter Local Area Connection:

Media State . . . . . . . . . . . : Cable Disconnected
Description . . . . . . . . . . . : 3Com OfficeConnect
terface Card (3CSOHO100B-TX)

die 127.0.0.1 heeft hij zelf aangemaakt in windows...
hoop dat dit iemand wijzer maakt :)

ff voor de grote n00bs zoals me stagedocent :@ geeft hij me een UTP KABELTJE IPV een cross... je moet ze tog wel kunnen vetrouwen zeg dat je dan ook een cross in je handen gedrukt krijgt!!!

ik ben dus nu op die webinterface en ga dus ff kijken hoe dat zit... als ik problemen heb post ik weer een topic :) ik hoop dat deze topic nog voor mensen wat kan betekenen

iedereen alvast bedankt voor alles/meedenken :)

im going on ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:42 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

(jarig!)
het was dus gewoon de kabel???
is dat niet gewoon logisch dan ?

de netwerkkaart zij dat er geen kabel geconnect is
dan ga je daar toch EERST naar kijken voordat je aan software begint te rommelen
of ben ik nou wappie geworden :?

Verwijderd

Topicstarter
jup ik zal alles 100 x opnieuw te installeren ik vraag aan me begeleider een cross kan ik het helpen dat ie me alsnog een utp in me handen drukt.... je mag er tog wel vanuit gaan van iemand die er verstand van heeft dat hij je ook een goed kabeltje geeft.

Moet nu internet erop zetten om me update uit te voeren en vervolgens door te kunnen gaan met de updates :D

weet iemand wat floppy is in linux???

mount/ nog wat ....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 14:35 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
127.0.0.1 = loopback address...die kun je pingen om te controleren of je NIC werkt.

en vertrouwen is leuk, maar je leert vanzelf wel dat controle beter is (vooral bij problemen, alle mogelijke dingen nagaan)

Veel plezier met ipcop

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
jup heb ik net geleerd het staat allemaal al op dns te draaien en heeft al een gateway.....

heb extern en intern verbinding :)

zit zelfs al op ipcop zelf te snuffelen :) snap er nog niet veel van ;)

groetjes me

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 16:19 ]

Pagina: 1