Hallo ik heb een fetchmail geinstalleerd met een acount die mail ophaalt, als ik dit test dan zegt hij dat er een smtp error is naar localhost. op google las ik dat je dan smtp niet zou draaien op localhost, om te testen probeer ik dan natuurlijk
dus hij draait wel localhost.
ik heb postfix ook geprobeerd om alleen localhost te draaien, of gewoon alles, maakt niets uit, ik kan ook gewoon met een client een mail versturen via SMTP.
Misschien 1 ding ter informatie, in postfix maak ik gebruik van een smart relay van planet. omdat zij niet direct poort 25 toelaten.
De server zit achter een router in een netwerk, met portmappings en
DNS in eigen beheer (dus er draait een .nl domein naam op)
Moet ik misschien ergens duidelijk maken bij fetchmail wat mijn eigen domein is, en zoja hoe?
in de Hosts staat localhost als 127.0.0.1 lijkt me ook wel goed
code:
1
2
3
4
5
| telnet localhost 25 Trying 127.0.0.1... Connected to localhost. Escape character is '^]'. bla bla |
dus hij draait wel localhost.
ik heb postfix ook geprobeerd om alleen localhost te draaien, of gewoon alles, maakt niets uit, ik kan ook gewoon met een client een mail versturen via SMTP.
Misschien 1 ding ter informatie, in postfix maak ik gebruik van een smart relay van planet. omdat zij niet direct poort 25 toelaten.
De server zit achter een router in een netwerk, met portmappings en
DNS in eigen beheer (dus er draait een .nl domein naam op)
Moet ik misschien ergens duidelijk maken bij fetchmail wat mijn eigen domein is, en zoja hoe?
in de Hosts staat localhost als 127.0.0.1 lijkt me ook wel goed