Toon posts:

[cam/prob]FujiFilm S304 blijft resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is iemand dit probleem al eens eerder tegen gekomen.
Ik heb het echter niet in de Search terug kunnen vinden.

Het probleem:
We hebben hier een Fujifilm camera S304. En wanneer we deze aan zetten (camera stand) blijft hij (waarschijnlijk softwarematig) resetten.
Dat wil zeggen:
De lens wordt uitgezet, het 'aanzet' piepje klinkt, de lens wordt ingetrokken, en het gehele ritueel speelt opnieuw af. (lens uit, piep, lens in)

Dit alles is (waarschijnlijk) gekomen nadat de camera door een detectie scanner is gegaan in een rechtbank (zo'n x-ray ding voor tassen e.d.)

Misschien (her)kent iemand dit probleem en weet de oplossing?

Anders zal het denk ik een RMA worden.

Waarom ik het hier post als er nog garantie op zit?
Mijn ervaring dat Fuji nog wel eens 2 maanden wil klooien alvoor ze met de camera aan de gang gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fxd op verzoek :)

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

dit probleem is bij mij in zoverre bekend, dat mijn s304 na het switchen van de kijk stand (waar je je foto's kan bekijken dus) naar de foto maak stand (of andersom) heel vaak gewoon uit gaat... dan moet je 'm eerst uit zetten en daarna weer aan, waarna je pas weer foto's kan maken (soms heel irri)

soms heb ik het gevoel dat er iets niet goed is met die firmware, maar die kan je vast niet zomaar updaten... :/

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal het denk ik niet zijn . . .
Gezien het niet uit maakt wat de vorige stand van de cam was (uit / view) hij blijft 'resetten'

Ook na een nieuwe set batterijen, nieuw geheugenkaartje, geen geheugen, blijft hij dit euvel tonen.