Hallo,
ik heb een formulier gemaakt om een bericht in een database te zetten.
nu heb ik het zo gemaakt dat ie het bericht verdeeld in veldjes van 255 karakters.
maar als ik een bericht wil versturen naar de database krijg ik de volgende fout :
Warning: InterBase: Dynamic SQL Error SQL error code = -104 Token unknown - line 1, char 189 blaaaa in d:\phpdev\www\public\forum_nieuwprobleem2.php on line 56
het script :
blaaaa was het 2e woord dat ingevuld werd in de textarea
als ik bijv alleen 1 woord doe : test
dan geeftie ipv het 2e woord een , aan in de foutmelding
als ik dat doe :
'$bericht1','$bericht2','$bericht3','$bericht4'
krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding
als ik doe :
'". $bericht1 ."','". $bericht2 ."' etc
ook dezelfde foutmelding
ik heb een formulier gemaakt om een bericht in een database te zetten.
nu heb ik het zo gemaakt dat ie het bericht verdeeld in veldjes van 255 karakters.
maar als ik een bericht wil versturen naar de database krijg ik de volgende fout :
Warning: InterBase: Dynamic SQL Error SQL error code = -104 Token unknown - line 1, char 189 blaaaa in d:\phpdev\www\public\forum_nieuwprobleem2.php on line 56
het script :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? $back="<br><br><a href='javascript:window.history.back()'><b>Vorige</b></a>"; if (empty($_POST['add_onderwerp'])) { echo "Je moet een onderwerp invullen! $back"; exit; } if (empty($_POST['add_bericht'])) { echo "Je moet wel een bericht invullen! $back"; exit; } $conn=ibase_connect("localhost:c:\phpdev\www\public\db\knowledgebase.gdb", "usern", "pass"); if (!$conn) { echo "Access Denied! $back"; exit; } $bericht = $_POST['add_bericht']; $bericht1 = substr($bericht, 0, 255); // laat 255 karakters zien vanaf het 0e karakter $bericht2 = substr($bericht, 255, 255); // laat 255 karakters zien vanaf het 255e karakter $bericht3 = substr($bericht, 510, 255); // laat 255 karakters zien vanaf het 510e karakter $bericht4 = substr($bericht, 765, 255); // laat 255 karakters zien vanaf het 765e karakter $query="INSERT INTO FAQ (FAQ_NR, WN_ID, FAQ_TITEL, RT_ID, PROG_ID, APP_ID, FAQ_TEKST1OPLOSSING, FAQ_TEKST2OPLOSSING, FAQ_TEKST3OPLOSSING, FAQ_TEKST4OPLOSSING) VALUES ('".$_POST['add_nr']."','".$_POST['add_gebruikersnaam']."','".$_POST['add_onderwerp']."','".$_POST['add_reactietype']."','".$_POST['add_programmeertaal']."','".$_POST['add_applicatie']."',$bericht1,$bericht2,$bericht3,$bericht4)"; $result=ibase_query($conn,$query) or die; } echo "Je bericht is verstuurd! $back"; ibase_close($conn) ; ?> |
blaaaa was het 2e woord dat ingevuld werd in de textarea
als ik bijv alleen 1 woord doe : test
dan geeftie ipv het 2e woord een , aan in de foutmelding
als ik dat doe :
'$bericht1','$bericht2','$bericht3','$bericht4'
krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding
als ik doe :
'". $bericht1 ."','". $bericht2 ."' etc
ook dezelfde foutmelding
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 10:01 ]