[AUDIO] Home Cinema Slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Goedemorgen,

Sinds enige tijd heb ik een Beamer op mijn slaapkamer staan.
Kamer is 4 * 5 M en ik denk dat ik hier nog 2 jaar moet overleven voor ik op me zelf zal wonen.
Wel wil ik nu een nieuw audio set gaan kopen, zodat ik die alvast hebt.
Ik heb nu 4 huis - tuin speakers staan. Dit gaat wel hard maar klinkt niet genoeg.
Mijn ogen zijn nu gevallen op het volgende setjë:
http://www.magnat.nl/magnat-home/cinema/needle-cinema.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/cinema/needle-group.jpg

Is dit een goede set voor op een slaapkamer of is dit veelste te veel overkill.
Hou dan ook verhuizen in je achterhoofd.

Versterker moet ik nog uitzoeken. Iemand ideen en of opmerkingen?

Verwijderd

Als je toch al een sub neemt, kan je ook bookshelves als fronts nemen. 4x5 is nog best aardig groot hoor, maar wie zegt dat je als je op jezelf woont iets van die grootte weerkrijgt?

Ga je en huisje nemen of op kamers? Want kennelijk heb je nogal een verkeerde voorstelling van (betaalbare) kamers ;)

Ik heb iets dergelijks (minder van kwaliteit, maar vergelijkbaar qua performance) staan in een kamer van 3.5x4 en het is prima zo. Ik heb het ook redelijk optimaal op kunnen stellen, maar ook dat is niet gegarandeerd :)

Verwijderd

kun je anders eens een foto van je beamer situatie enz maken :D :9~

• midget
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:59:
kun je anders eens een foto van je beamer situatie enz maken :D :9~
Foto kan ik nemen, maar ik denk dat ik dan wordt uit gelachen.
Kan wel even snel een schets maken aangezien ik nu aan het verbouwen ben.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/p_zwet/1.JPG

Zo wordt denk de nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/p_zwet/2.JPG

Speakers wil ik in duistland halen aangezien dat stukke goedkoper is.

Als ik op me zelf ga wonen wordt het so-wie-so groter anders blijf ik gewoon thuis.
Verdien best redelijk dus dat komt wel goed.

• midget
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:58:
Als je toch al een sub neemt, kan je ook bookshelves als fronts nemen. 4x5 is nog best aardig groot hoor, maar wie zegt dat je als je op jezelf woont iets van die grootte weerkrijgt?

Ga je en huisje nemen of op kamers? Want kennelijk heb je nogal een verkeerde voorstelling van (betaalbare) kamers ;)

Ik heb iets dergelijks (minder van kwaliteit, maar vergelijkbaar qua performance) staan in een kamer van 3.5x4 en het is prima zo. Ik heb het ook redelijk optimaal op kunnen stellen, maar ook dat is niet gegarandeerd :)
Twee pilaren geven juist wat meer extra aan het gadget gehalte en de geluidsopbrengst vind ik.
En als je het doen, moet je het eigenlijk goed doen of denk jij dat de geluidskwaliteit er niet beter op wordt

Verwijderd

Ben het eens met "gadgetgehalte" en "als je het al doet..." :)

Maar kwaliteit heeft niet zoveel te maken met hoe groot alles is. Je hebt zat 2 weg speakers die mooier klinken dan mijn 3 weg zuilen van de Aldi (maar ik ben er tevreden mee).

Daarnaast is het zo dat een bookshelf niet per se kwa bereik onder hoeft te doen voor een zuil, het hangt er maar net vanaf wat voor drivers erin zitten en wat voor rendement die hebben. Ik denk dan ook niet dat je per definitie kan zeggen dat zuilen bij 5.1 nonsens is. Maar ook niet dat het een must is. Verschilt van set tot set en het is maar net wat voor spul erin zit. Dus nja, als je een 5.1 hifiset tegenkomt met zuilen als fronts en het klinkt mooi, go for it ;)

Tip is trouwens de Mediamarkt, kan je heel veel hifisets beluisteren. Bij sommige audioboeren ook wel maar die moeten terplekke alles ompluggen. Voel je je al gauw bezwaard en is het niet meer zo vrijblijvend.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zelf van die speakers, maar dan alleen maar de allerkleinste. En daar dan vijf van. De sub heb ik van Klipsch. Die grote fronts zijn totaal overbodig, omdat al het echte laag toch al naar de sub gaat. Verder zitten in die 3-weg fronts allerlei extra filters ten opzichte van een 2-weg die het geluid er nooit beter op maken. (Maar ze zien er wel mooi uit.. :-) )

Een speciale midden-speaker vind ik onzinnig, maar da's vooral persoonlijk omdat ik toch geen magnetisch afgeschermde nodig heb. (Jij ook niet, want je hebt ook een beamer en geen TV of monitor).

Siditamentis astuentis pactum.

• midget
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 10:25:
Ben het eens met "gadgetgehalte" en "als je het al doet..." :)

Maar kwaliteit heeft niet zoveel te maken met hoe groot alles is. Je hebt zat 2 weg speakers die mooier klinken dan mijn 3 weg zuilen van de Aldi (maar ik ben er tevreden mee).

Daarnaast is het zo dat een bookshelf niet per se kwa bereik onder hoeft te doen voor een zuil, het hangt er maar net vanaf wat voor drivers erin zitten en wat voor rendement die hebben. Ik denk dan ook niet dat je per definitie kan zeggen dat zuilen bij 5.1 nonsens is. Maar ook niet dat het een must is. Verschilt van set tot set en het is maar net wat voor spul erin zit. Dus nja, als je een 5.1 hifiset tegenkomt met zuilen als fronts en het klinkt mooi, go for it ;)

Tip is trouwens de Mediamarkt, kan je heel veel hifisets beluisteren. Bij sommige audioboeren ook wel maar die moeten terplekke alles ompluggen. Voel je je al gauw bezwaard en is het niet meer zo vrijblijvend.
Media-markt ben ik ze ook vanplan te halen.

Wel inDuitsland scheelt heel veel eurie's ten opzichte van de nederlandse +/- 200 de speaker :).

De fonts ga ik denk toch halen ik vind ze er zo mooi uit zien en als je alleen cd's luistert luister ik ook namelijk veel zal ik me sub uit laten. Af en toe blazen met de sub is gek zat.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Kijk eens naar een speakerset van Canton.
Ik heb nu al bijna 3 jaar een Canton Movie MX10 naar volle tevredenheid.
Deze set is veelvuldig zeer goed getest.
5 sattelieten en een subwoofer.
www.canton.de
Ik heb hem destijds besteld bij www.elektronica24.de
Eerst ben ik bij zeker 3 zaken wezen luisteren.
Nu is de set beschikbaar als MX10-II, met een grotere center speaker.
Geeft mooi geluid. Als versterker hangt er een Onkyo TS-DS494 achter.
Aanbevolen door Canton: Versterker 2x zo zwaar als speakers.
4 Van mijn vrienden/bekenden zijn al overstag en hebben ook zo'n set.
Ga voor de gein eens luisteren in Duitsland bv., aangezien het merk in Nederland niet zo heel bekend is.
www.pick2pay.nl verkoopt hem ook.

Pat

Ps. Canton staat in Duitsland en de VS HOGER aangeschreven als Bose.
En in Duitsland noemen ze Bose: Akusti-schrot. (Of zo-iets dan...)

[ Voor 10% gewijzigd door Patten op 01-03-2004 23:05 ]

Carpe Diem

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Patten schreef op 01 maart 2004 @ 23:02:
Ps. Canton staat in Duitsland en de VS HOGER aangeschreven als Bose.
En in Duitsland noemen ze Bose: Akusti-schrot. (Of zo-iets dan...)
Niet alleen in duitsland is dat zo. Ook in Nederland is Bose de crap-de-la-crap onder de speakers :+ Check hier maar eens op het forum wat er allemaal over Bose te melden valt.

Ik kan je echter wel aanraden om grotere fronts te nemen, zeker als je ook veel stereo luisterd! Het klinkt echt wel beter. Zeker als je straks gaat verhuizen en je meer plaats hebt zul je er denk ik nog eens extra blij mee zijn. Ga echter wel eerst goed luisteren, want misschien bevallen je andere sets wel veel beter...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1