In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Who is John Galt?
En met een auto-increment kolom kom je in de problemen als er een record wordt toegevoegd met een waarde2 die ergens moet tussen passen. De volgnummers moeten zich dan allemaal aanpassen.
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Kan je je recordset niet gewoon sorteren op die waarde2 ?
https://fgheysels.github.io/
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
In een kaft worden controleformulieren gesorteerd op een nummer. Om gemakkelijk alle controleformulieren te zoeken die over een bepaald artikel gaan, moet er vanvoor in de kaft een rapport komen dat ongeveer het volgende overzicht geeft.
1
2
3
4
5
6
7
| Artikel 1 Controleformulier 152 pagina 3 Controleformulier 959 pagina 8 Artikel 2 Controleformulier 52 pagina 1 Artikel 3 ... |
Het zijn de paginanummers die ik wil genereren. En op het rapport moet gesorteerd worden op artikelnummer, maar de paginanrs zijn gebaseerd op controleformuliernummers...
Volgens mij is er geen andere mogelijkheid dan een subquery te gebruiken:-Klimaks- schreef op 01 maart 2004 @ 09:42:
Ik heb de volgende SELECT-query
code:
1 SELECT waarde1, waarde2 FROM detabel ORDER BY waarde1 ASC;
waarbij volgnummer gegenereerd wordt op basis van een sortering van waarde 2.
Momenteel heb ik dit opgelost met een VBA-functie, maar dit is simpelweg te traag.
Met een duw in de goede richting zou ik al flink geholpen zijn, want ik weet nu gewoonweg niet waar te beginnen.
1
| RowNum: (SELECT Count(*) FROM detabel AS tmp WHERE [tmp].[waarde2]<[detabel].[test2])+1 |
[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 01-03-2004 10:50 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nu krijg ik echter een foutmelding op het betreffende rapport als ik een groepkoptekst of voettekst wil laten zien. Ik kan gewoon groepeerniveaus aangeven, maar vanaf ik een kop of voettekst laten zien opzet, kan ik het rapport niet meer openen wegens de volgende foutmelding:
1
| GROUP-BY component met meerdere niveaus is niet toegestaan in een subquery |
Is inmiddels opgelost door First() rond de subquery te plaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door -Klimaks- op 01-03-2004 11:58 ]