Toon posts:

[JS] - variabele in location.href

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
function MailProcessor() {
  var Comment = Mform.formComment.innerText;
  var Name = Mform.formName.innerText;
  var Email = Mform.formEmail.innerText;
  var Phone = Mform.formPhone.innerText;
  window.location.href="mailto:mail@mail.nl?Subject=TEST MAIL - '"+Name+"'+ &body='+Comment+'";
}

Ik heb dus een formuliertje met een steltext velden, maak er een variabele van voor de handigheid, en prop ze dan vervolgens naar een href.mailto.

Ik krijg alleen de waarden van de variabele er niet uit :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 09:22 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

code:
1
window.location.href="mailto:mail@mail.nl?Subject=TEST MAIL - '" + Name + "'+ &body=" + Comment;

[ Voor 21% gewijzigd door André op 01-03-2004 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ik krijg nu nogsteeds de niet de waarden uit de variabele in mijn subject. ..
Hij blijft gewoon leeg ...

• André

André

Analytics dude

Weet je zeker dat "Name" en "Comment" niet leeg zijn?

probeer anders eens:

code:
1
var Comment = document.forms["MForm"].elements["formComment"].value;

Verwijderd

Topicstarter
hee, nu doettie het wel..

Ik heb echter alleen nog nooit van de bovn genoemde manier gehoord, het werkt, alleen zal ik nog eens wat onderzoek doen naar de manier waarop het nou is gedaan. Dan kan ik er in de toekomst mischien zelf ook meer mee ..

Thanx a lot ;)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 10:10:
hee, nu doettie het wel..

Ik heb echter alleen nog nooit van de bovn genoemde manier gehoord, het werkt, alleen zal ik nog eens wat onderzoek doen naar de manier waarop het nou is gedaan. Dan kan ik er in de toekomst mischien zelf ook meer mee ..

Thanx a lot ;)
De manier die ik aangeef is DE manier om informatie uit formulieren op te vragen :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
André schreef op 01 maart 2004 @ 10:12:
[...]

De manier die ik aangeef is DE manier om informatie uit formulieren op te vragen :)
Daar ben ik het niet mee eens; het is wel een manier die ALTIJD werkt, maar niet DE manier (niet voor mij, dus zeker niet voor iedereen). Als ik een standaard formulier heb gebruik ik 'document.dataform.dataveld.value', puur omdat het korter te schrijven is en volgens mij net zo standaard. Pas wanneer ik reserved words als veldnaam gebruik, zoals 'action', en wellicht ook formname (want dat lijkt me dus hier de fout te zijn? misschien zelfs IE-only >:)), of complexe formulieren maak met arrays van elementen (id[1], id[2], ...), dan is het gebruik van de geformaliseerde manier noodzakelijk.

• André

André

Analytics dude

sjroorda schreef op 01 maart 2004 @ 10:18:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens; het is wel een manier die ALTIJD werkt, maar niet DE manier (niet voor mij, dus zeker niet voor iedereen). Als ik een standaard formulier heb gebruik ik 'document.dataform.dataveld.value', puur omdat het korter te schrijven is en volgens mij net zo standaard. Pas wanneer ik reserved words als veldnaam gebruik, zoals 'action', en wellicht ook formname (want dat lijkt me dus hier de fout te zijn? misschien zelfs IE-only >:)), of complexe formulieren maak met arrays van elementen (id[1], id[2], ...), dan is het gebruik van de geformaliseerde manier noodzakelijk.
Daar ben ik het niet mee eensch, ten eerste: dat mijn manier ALTIJD werkt geeft aan dat het DE manier is. En ten 2de: de korte manier die jij gebruikt doet het wel maar is gewoon niet netjes want zoals je zegt moet je er altijd rekening mee houden dat je geen reserved words gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door André op 01-03-2004 10:22 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34
de fout lag hem ook in het gebruiken van .innerText op een form object, dat moet .value zijn

denk ik dan

[ Voor 16% gewijzigd door bakakaizoku op 01-03-2004 10:24 ]

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
mattttt schreef op 01 maart 2004 @ 10:23:
de fout lag hem ook in het gebruiken van .innerText op een form object, dat moet .value zijn

denk ik dan
Aha, ik ging er van uit dat de inhoud van een form element gewoon via innerText te benaderen was ...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ff offtopic, Matt, neem eens kijkje op [spam]. Mijn eigen homegrown DnB :D Is niet niet af, ben er nog hard mee aan het werk, maar houd het in de gaten ...

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2004 11:33 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 10:39:
[...]

Aha, ik ging er van uit dat de inhoud van een form element gewoon via innerText te benaderen was ...
Dat kan ook wel, maar jij bent niet de inhoud van een element nodig, maar de inhoud van een attribuut van een element ;)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 01 maart 2004 @ 10:42:
[...]

Dat kan ook wel, maar jij bent niet de inhoud van een element nodig, maar de inhoud van een attribuut van een element ;)
Tes, das waar idd ... Ik ging er even van uit dat het innerText is, maar dat geld alleen voor elementen waar de inhoud word ook weer word afgesloten door een </ end> tag ;). Wat met een <input type=text> element natuurlijk niet het geval is
Dom dom dom

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 10:47 ]

Pagina: 1