Centrino Pentium-M, heeft koel software nog zin?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 14:49

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb een Dell 8600 met een Pentium-M.
In de ruststand loopt hij maar op 600MHz en blijft erg lang 'koel' (fan blijft uit).

Heeft het met een Pentium-M nou ook nog zin om koelsoftware te gebruiken? (zoals Rain of CPUcool etc.)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Is maar wat jouw gedachte is achter "zin hebben". Wil je de temperatuur nog verder zien dalen, dan ja, give it a try :z Doet de CPU-temperatuur er geen donder toe, dan heeft het geen zin, nee :P

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Moet je niet slapen ofzo? :)

Ik bedoel of het werkt op een Pentium-M of dat het niks uithaalt, wellicht omdat de Pentium-M geen 'halt' functie heeft ofzo of omdat 600MHz al zo weinig is dat er geen eer meer te behalen valt (lees: minuten op de batterij)

[ Voor 81% gewijzigd door Tijgert op 01-03-2004 06:24 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neuh, ik ben om 5 uur opgestaan, heb om half 6 mijn Bella gepakt en om 6 uur arriveerde ik op mijn werk :) Maar vanwaar deze vraag? Voldeed mijn reply niet :?

edit:
Ah, je hebt alweer wat bij ge-edit .. Nou, give it a try zoals ik al zei. Post wel de resultaten hier, zodat iedereen kan zien of 't nou eigenlijk zin heeft :P

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 01-03-2004 06:26 ]

Verwijderd

Slapen? Wat een nonsens :+

Een Pentium-M is een moderne CPU, dus ik neem aan dat je ook een modern OS draait, zoals Windows 2000 of XP. Deze sturen beide hlt-commands naar je CPU als deze niks te doen heeft waardoor de toegevoegde waarde van programma's zoals Rain tot nihil wordt gereduceerd.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 06:26:
Slapen? Wat een nonsens :+

Een Pentium-M is een moderne CPU, dus ik neem aan dat je ook een modern OS draait, zoals Windows 2000 of XP. Deze sturen beide hlt-commands naar je CPU als deze niks te doen heeft waardoor de toegevoegde waarde van programma's zoals Rain tot nihil wordt gereduceerd.
Ik heb het voor de gein eens even uitgeprobeerd op mijn winxp bak met twee 2600+ athlons onder de kap en je hebt helemaal gelijk.

Het haalt geen graden van me procs af, het enige is dat er nu continue 100% in gebruik is, meer niet.

Resumé voor de TS: Als je Win2k of WinXP gebruikt heeft het gebuik maken van een prog als Rain en CPUIdle Pro (getest alhier) geen zin.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

NT4 kan het ook geloof ik. Wellicht Linux ook maar dat weet ik allemaal niet :P

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dan ga ik het toch ook eens proberen met CPUcool.
Dat programma snoepte er bij mijn 2600+ en XP toch een aantal graden vanaf...

En idd, andere programma's hadden 0,0 effect, maar CPUcool wel... staat het ook om bekend.. resultaten volgen nog...

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 06:53:
NT4 kan het ook geloof ik. Wellicht Linux ook maar dat weet ik allemaal niet :P
Met de Temperatuur iets doen is vanaf Red HAt 9 pas ingebouwd om die gegevens (vanuit de distro.) uit je mobo te halen. ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh ja, dit hoort eerder in CSL, aangezien het een Laptop betreft B)

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eh... Pentium-M's worden in laptops toegepast, maar nergens weet men meer van proc's af dan in Mobo's en Proccen.

Bovendien, als ik een video probleem heb ga ik het toch ook vragen in Beeldkannonnen sectie.

[ Voor 36% gewijzigd door Tijgert op 01-03-2004 13:48 ]

Pagina: 1