Toon posts:

Hardwarematige Audio Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek een betaalbare digital audio server om mijn mp3`tjes, internetradio e.d. via mijn netwerk aan te sluiten op mijn Onkyo TX-SR501E A/V-receiver.
Zoiets als de MusiCast van Yamaha maar dan betaalbaar.
Ik wil nl. geen pc naast mijn tv hebben staan, maar een simpel kastje wat ik op de receiver kan zetten en wat ik kan aansluiten op een WiFi-gateway.
Misschien is het ook wel mogelijk om zo`n ding zelf te maken? Wie heeft hier ervaring mee?

mvrgr,
PingMaN

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
// edit : ff correctie :
Het is de Hauppauge Media MVP. :)
Specs mag je zelf opzoeken en bij Dynabyte kost ie 160 euro.

Een goedkopere oplossing zou ik niet weten als het geen PC mag zijn. :)

[ Voor 83% gewijzigd door -=bas=- op 01-03-2004 16:39 ]

Senile! Senile Oekaki

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
In de ct van deze maand stonden een aantal van dit soort dingen vergeleken (mp3 stick tot server)
Hier stonden ook een aantal van dit soort kastjes in.

Als ik dit stuk moet inscannen ofzo moet je me even mailen: powermage op dorpsstraat.com
(momenteel op mn werk en heb de ct niet bij de hand)

Join the club

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Misschien dat je wat hebt aan deze thread op Designtechnica.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips.
Ik las net in de CID een stukje over de Pinnacle ShowCenter, dit is eigenlijk wat ik zoek. Kost € 299,= en speelt Audio en video af (mp3, wma, divx, xvid e.a.).
Linksys heeft ook zoiets maar dan allen maar voor mp3, wma en jpegs. Deze kost € 190,= (WMA11b = Wireless Media Adapter).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze morgen gelijk ff kopen.
Thanx.
Powermage schreef op 01 maart 2004 @ 16:41:
In de ct van deze maand stonden een aantal van dit soort dingen vergeleken (mp3 stick tot server)
Hier stonden ook een aantal van dit soort kastjes in.

Als ik dit stuk moet inscannen ofzo moet je me even mailen: powermage op dorpsstraat.com
(momenteel op mn werk en heb de ct niet bij de hand)

Verwijderd

hallo,

ik heb afgelopen week de wireless media adapter gekocht van Linksys. model wma11b-de. heb het nog niet aangesloten maar kost maar 30 € bij de V&D momenteel.

wellicht een idee dus...

greetz Remco

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

is het bij al deze (prachtige) apparaten niet zo dat je als nog een pc aan hebt staan ?

lijkt mij ook mooi om een apple nano in een docking station te gebruiken.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:20:
hallo,

ik heb afgelopen week de wireless media adapter gekocht van Linksys. model wma11b-de. heb het nog niet aangesloten maar kost maar 30 € bij de V&D momenteel.

wellicht een idee dus...

greetz Remco
Zou je je bevindingen willen posten als je hem hebt aangesloten. Voor dat geld ben ik ook wel geinteresseerd.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:35:
[...]

Zou je je bevindingen willen posten als je hem hebt aangesloten. Voor dat geld ben ik ook wel geinteresseerd.
Ik heb hem ook aangesloten staan nu, ik ben er wel enigzins over te spreken, voor dat geld krijg je iig een hoop spullen, kabeltjes voor composiet aansluitingen, audio kabeltjes, s-video kabeltje, ethernet kabeltje en uiteraard dat ding. Het opzetten van het apparaat moet je via de AB doen die erbij zit of met een crosscable aan je pc hangen of met een straight aan je netwerk. Als je hem dan kan benaderen kan je de WiFi instellen.

Als je dat allemaal gedaan hebt en dat ding heeft link is het verstandig even je AP te resetten en dat ding te resetten, als je dat gedaan hebt, heeft dat ding een link. Nu moet je op een PC uiteraard wel HOST gaan spelen en daar muziek gaan sharen via de tool die erbij zit (dit vind ik wat minder).
Als je dat gedaan hebt gaat die tool je gesharde dir inspecteren en flikkert daar een *.db file neer zodat je op je tv eindelijk muziekjes ziet verschijnen.

Probleem waar ik tegenaan gelopen ben is dat de eerste MP3 die ik af ga spelen even 5 seconden hapert als een melijer, daarna gaat het goed, soms wil me list met 8000+ mp3's ook wel eens voor problemen zorgen :+ Daarbij is het raadzaam al je muziek te voorzien van juiste ID3-tags.

Meer vragen moet je maar in dit topic stellen, voor 30 euro kan je je er geen buil aan vallen. Ik gebruik het apparaat inmiddels na 1 dag niet meer aan me TV, maar aan een los klein 7" LCD schermpje wat ik van iemand heb gehad die dat niet meer gebruikte in zijn auto, werkt nog ff leuker.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 15:46
Ik heb laatst een Lacie Silverscreen gehaald, een 80 gig harddisk die ook audio, video en foto's kan afspelen op je tv/stereo. Bediening via een afstandsbediening en aansluiten op de tv. Op zich een aardig ding maar erg traag als er grote lijsten moeten worden geladen, en de geluidskwaliteit was erg teleurstellend. Ik had hem digitaal aan mijn DA-converter aangesloten en hij klonk veel slechter dan een Airport Express aan dezelfde DAC. Een hele nare digitale vervorming, volgens mij heet dat jitter.
Aangezien ik hem voornamelijk voor muziek zou gebruiken heb ik hem teruggebracht.

Als alternatief gebruik ik nu een Airport Express om muziek van m'n laptop naar de stereo te streamen. Klink zeer goed maar omdat m'n computer boven staat en m'n stereo beneden nogal lastig als je een ander nummer wilt kiezen. Om dat op te lossen heb ik Remoteamp aangschaft, een softwarepakketje dat draait op XP (server) en Pocket PC (client). Ik kan nu met m'n wifi pocket pc vanuit de huiskamer m'n iTunes op de laptop boven besturen.

Nadeel: Laptop moet aanstaan. Voordeel: Ik hoef m'n mp3's niet te synchroniseren met een hd-speler, hoewel dat laatste ook weer als voordeel kan worden gezien kan worden want dan heb je gelijk een backup.

Ik heb ook gekeken naar de Hifidelio van Hermstedt. Dat is een bijna perfecte oplossing als je een hardwarenmatige oplossing zoekt. HD speler met wifi, je kunt er ook cd's mee opnemen maar ook analoge input (lp's!). Je kan je iTunes content ook streamen of importeren op de hd.

De enige nadelen zijn de prijs (vanaf 700 eu) en geen WPA ondersteuning. Ik heb net m'n hele wifi gedoe op WPA gezet en heb geen zin op terug te gaan naar WEP.

[ Voor 3% gewijzigd door nineball op 28-09-2005 18:37 ]

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:23
Ik heb hem dus vandaag ook gehaald voor E30,- Echt geen geld voor alle material die al meegeleverd worden. Vandaag maar eens flink experimenteren.

Verwijderd

heb hem ook maar ff gehaald vandaag, voor die 30 euro kan je dat toch niet laten liggen!
(normaal iets van 80 euries)

Heb hem aangesloten (Wifi) en werkt perfect. gewoon netjes geluid en scherp beeld.
je moet helaas wel client software op je pc installeren en daar dan de mappen selecteren waarin je mp3/foto;s staan.

gr
jasper
Pagina: 1