Toon posts:

[XP] Bestanden encrypted met EFS - PC crashed - hoe recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,.. ik heb een behoorlijk probleem: :( :'(

Ik heb ergens gelezen dat het beter is je bestanden en mappen te coderen. Dus ik heb dat gedaan, zo'n beetje mijn hele D:/ schijf. Maar toen ging er ergens anders iets mis mee en kon ik hem niet meer opstarten. Dus dat betekent dat ik windows ( xp pro ) weer opnieuw moest installeren. Maarr... nu kan ik die bestanden (zowat mijn hele D:/ schijf) niet meer openen omdat die alleen toegankelijk zijn voor mijn oude Beheerdes account. Nu heb ik al gezien dat de vingerafdruk er iets mee te maken hebt (oftewel het User ID, geloof ik) Maar hoe kan ik nou de user id hetzelfde maken als die oude, die heb ik GELUKKIG :S nog opgeslagen op weer een andere schijf. Weet iemand dat? Ik hoop het, want ik ben nu een heel hoop bestanden kwijt. _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jij hebt inderdaad een behoorlijk groot probleem ja.

Je hebt je D:\ encrypted met EFS dus?
Die "vingerafdruk" die jij bedoelt is niet de SID (security identifier, dat S-xxx nummer) of username maar je EFS recovery Agent.
Hopelijk heb je wel de aanwijzingen op de verpakking gevolgd en deze Recovery Agent veilig gebackupped (en niet op je d:\ ), anders ben je de sjaak en kan je niet meer bij die bestanden komen.

Met alleen de username c/q SID kom je nergens, aangezien een username alleen maar een makkelijk "verwisselbaar etiket" is voor de SID.
Die SID is uniek en kun je ook niet eventjes aanpassen naar de oude om hetzelfde effect te krijgen.

zie ook de FAQ:

FAQ: Windows Operated Systems > Windows XP/2000 veelgestelde vragen > Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

EFS is niet te kraken (tot nu toe).

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2004 07:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :) (was: user id)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 maart 2004 @ 07:15:
Jij hebt inderdaad een behoorlijk groot probleem ja.

Je hebt je D:\ encrypted met EFS dus?
Die "vingerafdruk" die jij bedoelt is niet de SID (security identifier, dat S-xxx nummer) of username maar je EFS recovery Agent.
Hopelijk heb je wel de aanwijzingen op de verpakking gevolgd en deze Recovery Agent veilig gebackupped (en niet op je d:\ ), anders ben je de sjaak en kan je niet meer bij die bestanden komen.

Met alleen de username c/q SID kom je nergens, aangezien een username alleen maar een makkelijk "verwisselbaar etiket" is voor de SID.
Die SID is uniek en kun je ook niet eventjes aanpassen naar de oude om hetzelfde effect te krijgen.

zie ook de FAQ:

FAQ: Windows Operated Systems > Windows XP/2000 veelgestelde vragen > Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

EFS is niet te kraken (tot nu toe).
:'( :'( Oke, dan denk ik dat ik zo maar 400 mp3's, 150 foto's en nog een heel hoop ga formateren :'( en ik heb het gewoon gecodeerd met Rechtsklikken/eigenschappen/geavanceerd |:( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 08:55 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

bestaat het oude userprofiel op de c partitie nog? als het goed is zit hier namelijk het certificate in dat je nodig hebt om EFS te "Unlocken". Indien je de c partitie geformateerd hebt is het inderdaad format d: