Toon posts:

Win2k brak (met bootlog) na mobo crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken:

Enkele weken geleden kapte mijn mobo er spontaan mee tijdens wat recoden van een mpeg. Wat bleek: het bekende 4 rode LEDs probleem van de MSI k7T Pro met een TB 1ghz. Daarvoor in de plaats een MSI K7T Turbo 2 voor gekocht en vandaag geïnstalleerd. Alleen de hele system partitie is vernageld door die crash. Na wat geklooi met de repair functie op de install cd. Nu wil hij alleen in safe mode starten en dan vraagt hij nog steeds allemaal vage dingen te installeren en allemaal vage bestanden voor macafee. Maar dat zie ik later wel, want het ergste komt doodat in de boot heel veel niet wordt geladen. Is dit nog mogelijk om te repareren? en zo ja hoe? En dan ga ik weer verder.

*knip*

Iemand ideen of kan ik mijn systeem gedag zeggen? :(

[ Voor 99% gewijzigd door momania op 01-03-2004 11:43 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Het is altijd aan te bevelen om bij een nieuw moederbor opnieuw te installeren omdat de pc nu bepaalde dingen mist, en wilt installeren.

Herinstallatie lijkt mij de enigste oplossing, je kan nu wel door blijven klooien maar dat zal de snelheid en stabieliteit van je pc niet bevorderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-03-2004 10:41 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb je lijst even weggehaald, want het is nogal een sloot aan info en bevorderd de leesbaarheid van dit topic niet echt ;)

Als je wel in safe-mode kan starten, heb je dan al geprobeerd om in safe-mode je oude mobo drivers te verwijderen en daar nieuwe te installeren.
Windows kan nml. niet echt goed tegen een mobo wisseling, omdat de architectuur vaak anders is en hij dan op verkeerde adressen de hardware probeerd aan te spreken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:44

@r!k

It is I, Leclerq

Installeer 2000 opnieuw, dit kan zonder allemaal data kwijt te raken. Op die manier kun je je data veilig stellen, daarna zou ik hem lekker formatteren en weer opnieuw installeren.

Maar het is al eerder gezegd, als je een nieuw moederbord in je pc hangt kun je echt het best de pc opnieuw installeren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn HD en Brander op het juiste kanaal te hebben gezet, opnieuw koelpasta te hebben aan gebracht op proc en geheugen in andere bankjes te hebben gezet ko0n ik er in. Vanuit start menu deden veel programma's het niet meer en mijn macafee moet opnieuw worden geïnstalleerd. Maar dat lukt niet want dat mag niet door de policies(?). Hij draait nu wel aardig, echter mijn event viewer zit het vol van de fouten. DUs dat wordt even klussen. Ik zie er wel tegen op de hele bende opnieuw te moeten installeren. Gelukkig zit veel data op een ander partitie en heeft mijn HD geen last van de crash. Ben benieuwd...Nog iemand tips?