Toon posts:

Oude Sony speakers geven geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sony SS-A209
Deze box geeft bij aansluiten op een kenwood krf-v6010 geen kik.
Ik heb hem opengvezen om te zien of er een draadje loszat maar dat bleek niet het geval. Zoals er is te zien zit er een klein deukje op onderste woofer. Kan zon klein deukje heel de speakers lamleggen?

Verwijderd

Het lijkt me heel raar dat een deuk(je) in de baswoofer, andere woofers doen zwijgen? Doen de hoge en middentonen het ook niet?

Verwijderd

Nee dat deukje in de stofkap heeft er absoluut niks mee te maken.

Probeer de grootste woofer eens aan te sturen zonder het filter er tussen. Dat is vaak de boosdoener dus kijk even of het daar aan ligt. De tweeter kun je zo ook testen, maar alleen op een heel laag volume, anders heb je grote kans dat je hem opblaast.

Verzin voortaan trouwens een wat betere topictitel -> titelfix

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem inderdaqad zo getest en hij blijkt het te doen.
Ik heb dus nu de kabel tussen de versterke ren de luidspreker rechtskrees aan de subwoofer aangesloten die dit dan weer doorlust naar de twee andere boxjes.
Bedankt

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 18:26
Ik heb zelf 2 SS-A701's gehad, die zagen er bijna hetzelfde uit als jou luispsprekers, alleen waarschijnlijk hogere belastbaarheid. Ze staan nu in een hoekje van mijn kamer stof te verzamelen nadat ze vervangen zijn door twee magnat zuilen.

Maar goed, weer ontopic.

Bij mij doen van alle twee de luidsprekers de tweeters niks. De tonen die weergegeven zouden moeten worden door de tweeters worden echter wel door de middentoonspeaker weergegeven. Ikzelf vermoed dat die tweeters gewoon dummy's zijn.

Heb jij die luidsprekers van jou wel eens werkend gehoord? Deden jou tweeters wel wat? Anders ga ik binnenkort die boxen van mij eens openmaken (wat niet zal meevallen want volgens mij is alles gelijmd en niet geschroefd.

Catch a smile out there!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:08:
Sony SS-A209
Deze box geeft bij aansluiten op een kenwood krf-v6010 geen kik.
Ik heb hem opengvezen om te zien of er een draadje loszat maar dat bleek niet het geval. Zoals er is te zien zit er een klein deukje op onderste woofer. Kan zon klein deukje heel de speakers lamleggen?
Hou eerst eens een multimeter op de aansluiting. Normaliter moet dit een weerstand opleveren van 4-8 Ohm. Zo niet, hou de multimeter rechtstreeks op de speaker aansluiting. Zo kun je constateren of het in bekabeling, of in de speaker zelf zit.

Pat

Carpe Diem

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

offtopic:
Maak dat plaatje eens wat kleiner, 2.2 MB! Denk niet dat alle tweakers daar zo blij mee zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 02-03-2004 23:27 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1