videobestanden opdelen

Pagina: 1
Acties:

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik wil graag een videobestand van +/- 700mb .avi .mpg of andere extenties opdelen in stukken zodat ik er videocd's van kan maken. Wie kan mij de naam van een programma geven die zoiets kan.

Ook heb ik een vraag van een vriend van mij. Hij neemd via zijn tv-tuner programma's op het tv op. Deze brand hij daarna op een dvd of cd. Hij heeft al met verschillende programma's gebrand maar elke keer loopt het geluid achter op het beeld. Hij hoorde van vriende dat meer mensen een probleem hiermee hebben, is hier een oplossing voor?

Thx aan degenen die deze vragen kunnen beantwoorden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

met virtual dub kun je dit gewoon doen.

• pascaldv
Ik heb dat virtual dub gedownload maar ik kom er niet helemaal uit hoe je een film van 700mb in 2 delen kan splitsen ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pascaldv schreef op 29 februari 2004 @ 22:31:
Ik heb dat virtual dub gedownload maar ik kom er niet helemaal uit hoe je een film van 700mb in 2 delen kan splitsen ;(
Als je een bestand geopend hebt kun je er gewoon een stuk vanaf knippen en dat renderen. Als je het eerste stuk als bestand 1 rendert en het tweede als bestand 2 heb je hem dus gewoon gesplitst.
gewoon proberen en de helpfile/manual gebruiken dan kom je er vast wel uit.

Als je een redelijke pc hebt zou je ook eens kunnen kijken naar adobe premiere
of probeer een proggie als avichopper als het om een .avi gaat.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Toch niet moeilijk?
- open familiefilmpje.avi
- knip de helft er uit
- sla op onder familiefilmpje deel 1.avi
- open familiefilmpje.avi en knip de andere helft er af
Al wil je daar even goed opletten op wat zaken.

Maar in de SA FAQ hier bovenaan staan wat sites die het haarfijn uitleggen: SA FAQ: multimedia <-- check dat dus even :)

Overigens welkom op GoT :Y)
Omdat je nieuw bent: lees FAQ Forumgedrag even ajb :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pascaldv
oke, bedankt

• pascaldv
Ik heb een paar dingen geprobeerd maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb eerst met zo'n programma de audio losgehaald en toen met een ander programma de avi samen met die audio op omvormen gezet. Maar na 3 uur kapte hij ermee met een foutmelding en toen had ik een videobestand van 2 gig ...
Ik snap d'r nu geen donder meer van, ik wil gewoon een 700mb avi zo opdelen dat je er VCD van kan maken. In die faq's heb ik ook gezocht (daar heb ik die eerste poging uit gehaald)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pascaldv schreef op 06 maart 2004 @ 12:35:
Ik heb een paar dingen geprobeerd maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb eerst met zo'n programma
welk programma?
de audio losgehaald en toen met een ander programma
welk programma?
de avi samen met die audio op omvormen gezet. Maar na 3 uur kapte hij ermee met een foutmelding
welke foutmelding?
en toen had ik een videobestand van 2 gig ...
Ik snap d'r nu geen donder meer van, ik wil gewoon een 700mb avi zo opdelen dat je er VCD van kan maken. In die faq's heb ik ook gezocht (daar heb ik die eerste poging uit gehaald)
Als je dit doet in vdub, je knipt de eerste helft eraf en slaat deze op, dat doe je ook met de tweede helft wat lukt er dan niet?

Het is overigens aan te raden om veel hhdruimte te hebben, files willen wel eens groot worden namelijk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zorg natuurlijk wel dat je niet gaat hercoderen -> maar dat staat erg uitgebreid uitgelegd in de help van vdub en op vele websites.
Je kunt trouwens ook iets als TMPGenc gebruiken om MPEG2 files te maken.

Maar dat staat dus allemaal uitgelegd op de DivX / VCD / DVD sites. Lees een tutorial of twee en het zou moeten lukken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pascaldv
Ik heb er vdub en tempc voor gebruikt en alle punten van vdub opgevolgt
Pagina: 1