Toon posts:

[TV-out] Storingen na verhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een perfect werkende TV-out op mijn vroegere woonst, maar sinds ik verhuist ben geeft het zware storingen (niet uit te maken wat op het scherm staat). Alles is hetzelfde gebleven: PC, TV, S-video kabel,...
Als ik de TV-kabel uittrek is er geen verschil te merken...
De tv heeft een s-video aansluiting, als ik een SCART gebruik is het iets beter beeld (ik kan zien dat ik op GoT zit ;), maar nog steeds niet wat het moet zijn)
Videokaart is een ATI 9700 pro en de laatste drivers staan erop.
Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt

Gilius_Caesar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je geaarde stopcontacten? Het kan namelijk zijn dat de ruis komt door aardlussen, dan krijg je erg slecht beeld.

Verwijderd

Topicstarter
De TV is niet geaard, de computer weet ik niet... Zit wel aardpin in, dus ja zeker?

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Dan zou ik dus eerst maar eens proberen te zorgen om alles geaard te krijgen, als dat de enige echte verandering is die is opgetreden sinds je verhuizing. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat er bij de verhuizing een beschadiging is opgetreden, maar het lijkt me sterk dat dan alleen je TV-out minder gaat presteren... :P

Verwijderd

misschien dat je tv-out kabel langs een storingsbron loopt (adapters,opladers etc)
en een randaarde is ook niet verkeerd anders heb je een zwevende aarde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:09:
misschien dat je tv-out kabel langs een storingsbron loopt (adapters,opladers etc)
en een randaarde is ook niet verkeerd anders heb je een zwevende aarde.
Ze loopt niet langs iets iets wat enigzins zou kunnen storen. Wat is een randaarde? (sorry, ben niet zo thuis op deze vlakken...)

Het beeld is nu om onbekende redenen iets beter geworden (ook met tv s-video ingang). Nu zijn alle kleuren vrij helder (rood springt eruit) maar heb vanboven nog steeds een 'ribbel'. Het beeld in het algemeen is veel grijzer/donkerder...

PC zal wel gaard zijn, maar TV kan je toch niet aarden? of zit ik mis?
Pagina: 1