Verhuisbaarheid ADSL

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik weet dat bij Chello kabel niet zomaar te verhuizen omdat er wat omgeschakeld moet worden in de kast.

Maar hoe zit het met ADSL? Stel dat ik volgende week van ene plaats naar andere plaats wil en weer op ouwe wijze (uiteraard in ADSL gebieden) aansluit.

Zal de internet dan gewoon werken? Of moet je weer hiervoor bellen met provider of KPN en die schakelt dan signaal om voor je?
En hoe duur is omschakelen?

Ik ben erg nieuwsgierig naar verhuisbaarheid van ADSL lijn.
Want ik weet dat er o.a. @home ADSL pakketten zijn, waar je na wat bellen zo aan de slag kan. Aldus, zo lijkt het. Of vergis ik me?
Moet KPN inderdaad ook speciaal voor ene adres signaal omschakelen?
Is er een telefoonnummer aan gekoppeld?

Deze tekst staat nog niet in FAQ. Dus vraag ik maar hier even.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 10:37
omschakelen is gratis en moet je 3 weken van te voren opgeven bij je provider en bij KPN.
die maken je nieuwe lijn dan klaar voor adsl. als je op tijd opgeeft, heb je 2 dagen na het opleveren van je nieuwe telefoonlijn weer adsl

TheS4ndm4n#1919

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alleen adsl van kpn kan je voor een normaal bedrag verhuizen, het is niet gratis maar kost 35 euro en kan alleen als je ook de telefoonlijn verhuist (en dat kost 11,50). Je kan dus niet bij je ouders weggaan, een nieuwe telefoonlijn aanvragen ergens anders en daar je adsl signaal heen verhuizen.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 29-02-2004 22:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Adsl wordt speciaal op een bepaalde telefoonlijn gezet. (en dus niet op het nummer maar op de kabels erbij). Dus zomaar je modem verhuizen zal niet echt werken.

Alleen ADSL van KPN verhuist redelijk gemakkelijk.

Bij bbned is het verschillend per provider.....

Zo is het na je eerste jaarcontract gewoon opzeggen en opnieuw aanvragen. En bij somige providers is het ook mogelijk om binnen het eerste jaarcontract te verhuizen (zijn wel kosten aan verbonden omdat je eigenlijk een contract hebt voor adsl op die lokatie).

Rest van de netwerken weet ik niet (versatel & babyxl (nu tiscali-wholesale)).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Het was mijn gedachte om ADSL-lite aan te schaffen en die dan te gebruiken voor lanparty. Ik weet dat ik wel even tijdje aan gebonden ben, maar omdat ik ook kabel heb, kan ik gerust even 'switchen' van te voren naar de lanparty locatie die telefoonlijn heeft. Ruim van te voren bij KPN.

Het is beetje raar idee van me. Ik heb eerst geprobeerd met wireless netwerk daar. Met flinke 21 dbi antenne, dat wel aardig prijskaartje aan hangt, kan ik richten op de paar huizen daar. Maar ik merk dat niet iedereen zo vrijwillig is om internet te laten delen voor een lanparty. Ik weet dat hun netwerk niet zichtbaar is (alleen inet doorvoer is instelbaar), maar ik word wel beetje moe van. Bovendien moet de router vlakbij de antenne opgesteld worden zelfs in de regen en kou.

Ik dacht daarom, waarom geen adsl lite nemen voor lanparty? Geen nat pak, geen moeite met richten, geen weigerende mensen daar, meteen klaar.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ADSL & Kabel is niet echt te doen voor een lanparty 1x per jaar op een lokatie. Simpelweg omdat je voor een minimaal jaar moet afnemen overal. En er zal niemand zijn die dat voor een kortere periode doet ...

Je kan wel iemand zoeken die toch al adsl-lite wilde hebben, en dan eerst daar aanvragen en later laten verhuizen naar de adsl-lite-willer.

Zou het toch gewoon proberen om iemand te vinden met een i-net lijn en die middels wireless bruggen naar het pand.

Je hebt namelijk ook geen enkele garantie vaak over de oplevertermijn van adsl of kabel.....

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 29-02-2004 22:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 09:51

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb een vraagje die in dit topic wel op zijn plaats is:

Ik zit nu nog thuis, en heb internet via Planet, mijn ouders zijn met een normale telefoonlijn aangesloten bij KPN, en dus betalen zij voor mij het kpn deel.

Maar nu ga ik volgend jaar waarschijnlijk op kamers, en wil graag mijn adsl abbo meenemen (in het geval ik een telefoonaansluiting op mijn kamer/appartement heb. Ik ben echter niet van plan om een vaste telefoon abbo te nemen, heb toch al een mobiele telefoon.

Nu is mijn vraag: kun je van adsl gebruik maken als je niet een abbo hebt op de vaste lijn?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
greatgonzo schreef op 01 maart 2004 @ 12:43:

Nu is mijn vraag: kun je van adsl gebruik maken als je niet een abbo hebt op de vaste lijn?
Voor zover ik weet niet nee. Dat is namelijk de reden dat er nog vrij veel kabelaars zijn, dan heb je geen KPN nodig.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1