Bind9, View en MX-record(s)

Pagina: 1
Acties:

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik heb op het moment een mail applicatie op *NIX (geen open source :-( die alleen kan mailen middels DNS lookups voor MX-records (en direct afleveren op destination) of een MTA/Relay server opgeven.
Ik wil dus eigenlijk geen van beide, maar ik zou dit willen:
DNS lookup voor MX-record welke voor één specifiek domein een IP ophaalt en de rest/overig op een MTA/Relay moet afleveren (voor security reasons).

Ik heb al met view lopen spelen in bind9, maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand een idee?

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
UTMachine schreef op 29 februari 2004 @ 21:23:
Ik heb op het moment een mail applicatie op *NIX (geen open source :-( die alleen kan mailen middels DNS lookups voor MX-records (en direct afleveren op destination) of een MTA/Relay server opgeven.
Ik wil dus eigenlijk geen van beide, maar ik zou dit willen:
DNS lookup voor MX-record welke voor één specifiek domein een IP ophaalt en de rest/overig op een MTA/Relay moet afleveren (voor security reasons).

Ik heb al met view lopen spelen in bind9, maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand een idee?
Misschien een idee om (extra) op dezelfde machine een SMTP daemon te draaien die de mail voor je aflevert? Als die app van jou toevallig op poort 25 draait, draai je de SMTP server gewoon op een hogere poort.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik heb al aan zo'n configuratie zitten denken, maar gaat volgens mij ook niet lukken, door de inflexibiliteit van het programma'tje :-(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je maakt specifieke MX-records aan voor de domains die je rechtstreeks wilt benaderen en een wildcard MX record voor de overige domains wat naar je mail relay verwijst

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==