Toon posts:

[MFC/C++] 8 bits bitmap uit resource?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het volgende probleem. Mijn programma moet de inhoud van een CDC (device context) kunnen opslaan naar file van bmp formaat. Er wordt eerst een bitmap uit de resources geladen, op de DC geblit, aanpassingen gedaan en dan weer weggeschreven.

Nou heb ik in de diepste krochten en spelonken van MSDN een routine gevonden die de contents van een CDC naar file kan schrijven, en dit lijkt goed te werken. Allemaal goed en wel maar nu het volgende: Mijn specs stellen dat de output file van bitmap formaat moet zijn, met een 8-bits kleurenpallet. De code die ik uit MSDN heb, ondersteunt dit, het probleem zit hem in het inladen vanuit resource.

Ik vermoed dat het resource loading mechanisme kijkt naar de systeeminstellingen en de bitmap navenant converteert. Voor mij betekent dat, dat hij er een 32 bits bitmap van maakt en dus ook zo wegschrijft naar schijf. En dat moet dus niet.

Mijn vraag is dus: Kan ik een 8-bits bitmap inladen vanuit resource, zonder hem te converteren naar de huidige systeemkleur instellingen. Doet dit probleem zich ook voor als ik niet met resources werk, maar hem direct van file inlaad?

Iemand een idee?

(Ik werk met MSVC++ 6 en Win2K)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 22:46 ]