[XP] Geen (goed) Beeld bij games / rest werkt prima

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Als ik bv. WC3 opstart zie ik de eerste keer na de installatie gewoon het filmpje maar als ik daar voorbij ben blijft het scherm zwart , ik hoor wel gewoon de geluiden en de functie toetsen van het spel doen het ook gewoon waaruit ik opmaak dat de rest van het spel gewoon goed werkt.
ik kan ook gewoon alt+f4 drukken om zonder problemen weer normaal terug te komen in Windows.
na het lezen van de faq op de blizzard site heb ik wc3 opgestart met -opengl hierbij zie ik een beetje wazig het menu maar verder niets.
ik heb bij alle andere spellen ook een soortgelijk probleem, bv. bij WolfET hoor ik gewoon de geluiden en kan ik makkelijk terug komen in windows via de console met /quit maar het beeld is niets meer dan lichtgroene/witte vericale strepen.

ik heb om dit te proberen op te lossen al windows opnieuw geinstalleerd en alle drivers etc. goed geinstalleerd, hier licht het probleem dus ook niet.

omdat er verder helemaal geen problemen zijn in windows (films afspelen etc. doet het gewoon prima) en het probleem zich alleen lijkt voor te doen bij full screen 3d dacht ik dat het mischien aan de videokaar zelf lag, maar deze werkt perfect in een ander systeem.

ik heb ook de bios gefashed en meerdere settings geprobeerd in de bios.

het gaat hier om het volgende systeem:
AMD Athlon XP 1700+
Geforce 2 MX220
DFI ad70-sc (via chipset mobo)

alle tips zijn zeer welkom want ik kom er zelf niet meer uit, ik heb echt veel geprobeerd en ben geen n00b met dit soort problemen.
alvast bedankt:)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 11:03
klinkt als precies het zelfde probleem als wat ik ooit heb gezien bij iemand.
Die kon het intro filmpje zien van CivIII, maar voordat het spel zelf was opgestart zxat hij weer terug in windows, of kreeg hij zwart beeld.

probleem bij hem was hardwarematig, Ik heb zijn videokaart vervangen en het probleem was opgelost

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
welke drivers voor je videokaart heb je geprobeerd?
ook oudere zoals de 23.11? (zie bijv. www.guru3d.com voor alle geforce drivers)
deze werk(t)en namelijk heerlijk met de geforce 2 serie :)

en welke versie van directx heb je geinstalleerd?

[edit]
trek er anders ook een keer voor de zekerheid detonatordestroyer overheen zodat alle oude driverfiles verwijdert worden

[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 01-03-2004 11:21 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*