a7v8x-x wilt niet stabiel op 166fsb met amd xp 2800+

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb voor een vriend een computer gebouwd met een a7v8x-x met daarop een amd xp 2800+ met 1x512 mb ddr3200 pc400 maar als ik bij de bios een fsb wil nemen hoger dan 150fsb krijg ik een waarschuwing en als ik toch nog steeds 166 neem hangt de systeem bij spellen en etc. de multiplier is wel 12.5.
bij me andere vriend heb ik een zelfde systeem gebouwd maar daar gaat het gewoon wel op 166mhz. het is trouwens een barton zoals te zien aan de multiplier

Verwijderd

Volgens mij kun je op dat moederbord in de bios gewoon voor 2200 MHz kizen en hoef je zelf daarna niets meer in te stellen. Dat is de bovenste optie in het advanced menu, hij zou het dan gewoon moeten doen.

• FlipFlink
  • Niet online
jep zo had ik het ook eerst gedaan maar ik krijg het zelfde resultaat

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Memtest gedraaid?

• FlipFlink
  • Niet online
nee dat nog niet gedaan omdat ik niet zo vaak naar hem kom maar ik zal het een keertje uitvoeren, verder nog wat?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
*schopje*

Ik heb hetzelfde probleem, iemand een idee? 2600+jes draaien altijd prima op deze bordjes. Ga voor de zekerheid de cpu verwisselen vandaag. Mem heb ik al verwisseld.

Zijn er nog andere mensen met problemen? fsb van 133 werkt hij perfect. Maar zo gauw die op 166 staat -> bsods bij winxp setup. usb, irq not less or equal of hij hangt gewoon bij het installeren van de setup files.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 08-03-2004 09:43 ]

Mijn V&A

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Het zou mij niks verbazen als het aan het moederbord zelf ligt. De uitval bij dit type mobo is nl ERG hoog...

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Probeer us een bios-update misschien dat ut helpt.
Pagina: 1