Ik zit met het vervelende probleem dat mijn maxtor (6Y120L0) altijd naar multiword dma 2 springt ipv udma5. Dit is vooral lastig omdat de snelheid van mijn hd nu verschrikkelijk laag ligt (16Mb/sec vs 100Mb/sec).
Ik heb al een andere kabel geprobeerd maar noppes (natuurlijk een 80 aderige).
Moederbord is abit kg7, met laatste biosversie (maar verder nog nooit problemen mee gehad)
Primary hangt een hitachi 7k250, en secondary dus de maxtor.
Als ik het primair ide kanaal verwijder in apparaatbeheer, is de snelheid wel goed na een herstart, maar na een paar dagen is het weer van dat...
Ik had ergens gelezen dat windows automatisch de udma mode verlaagt bij fouten, maar in het systeemlogboek kan ik geen foutmeldingen vinden daarover...
Ook de tips om in maxblast iets in te stellen hebben me niet kunnen helpen, want ik heb hier maxblast3 voor windows en meer als een partitie maken, of een schijf kopieren kan je daar niet mee...
Ik hoop nu dat iemand mij kan helpen
thx!
Ik heb al een andere kabel geprobeerd maar noppes (natuurlijk een 80 aderige).
Moederbord is abit kg7, met laatste biosversie (maar verder nog nooit problemen mee gehad)
Primary hangt een hitachi 7k250, en secondary dus de maxtor.
Als ik het primair ide kanaal verwijder in apparaatbeheer, is de snelheid wel goed na een herstart, maar na een paar dagen is het weer van dat...
Ik had ergens gelezen dat windows automatisch de udma mode verlaagt bij fouten, maar in het systeemlogboek kan ik geen foutmeldingen vinden daarover...
Ook de tips om in maxblast iets in te stellen hebben me niet kunnen helpen, want ik heb hier maxblast3 voor windows en meer als een partitie maken, of een schijf kopieren kan je daar niet mee...
Ik hoop nu dat iemand mij kan helpen
thx!