Hoe linux servertje opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 02:10
Hallo mede forummers,

Na mijn vakantie(tje) wil ik een linux server op gaan zetten.
Heb er alleen niet zo heel veel verstand van en misschien dat hier iemand is die mij kan helpen.

Ik heb de search al gebruikt, maar dan krijg ik zoveel dat ik er geen wijs meer uit kan.

Wat ik wil dat erop draait:

- Mailserver (die mijn pop-box leeg kan trekken bij mijn provider en die webmail ondersteund)
- Firewall
- Antivirusscanner voor mailserver (zit misschien al in de mailserver zelf?)
- FTP-server
Misschien weet iemand nog andere leuke features die ik erin kan proppen?

En ik wil wel de grafische versie gebruiken.

Welke distro voor Linux kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb hier al een aantal voorbij zien komen (SuSE, Mandrake, die zijn het makkelijkste heb ik gelezen). Alleen er zijn tig topics over, dat ik er geen wijs meer uit kan.
Ik heb wel Mandrake 9.2 gedownload en geïnstalleerd, ben met deze dus al een beetje aan het knutselen.

Iemand die suggesties voor mij heeft hoe ik dit het beste op kan zetten??

Alvast hartelijk bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Cafun op 29-02-2004 20:17 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor je vraag welke distro je het beste kunt gebruiken hebben we Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 :)
En voor de rest is het in deze vorm te algemeen ben ik bang, er zijn 1001 manieren om zoiets op te zetten, en ik ben bang dat ik je voor het opzetten van de services toch moet verwijzen naar de search en google, er zijn talloze howto's te vinden over van alles en nog wat. Zie ook FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 en NOS policy - updated 01/04/03 voor allerlei nuttige informatie over linux en dit forum.

Dit topic is gesloten.