Garantie: nodig of niet? Soorten, ervaringen...

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107509

Topicstarter
Als je tegenwoordig iets wil kopen en je wil ook garantie hanteren als criterium, zie je al snel het bos niet meer door de bomen. De verschillende producenten verlenen verschillende soorten garanties, verschillende tijden en bovendien al helemaal een verschillende service.

Zo heb je send-in, collect and return, ...
Garanties van 1-2-3 jaar, ...
Bij sommigen is je toestelletje gemaakt binnen de paar dagen, anderen hebben de pech om meer als een maand te moeten wachten...

Misschien is het daarom eens handig om in dit draadje de verschillende garanties van de verschillende producenten eens naast elkaar te zetten, want velen begrijpen al lang niet meer wat hun garantie nu precies inhoud.
Ook ervaringen kunnen dan hier vermeld worden, want van sommige producenten (vb. Acer) is het bekend dat de service niet zo denderend is...

Tenslotte, wat vinden jullie nu van die garantie (voornamelijk wat mij betreft ivm laptops)? Is dat allemaal wel nodig? Is het best om genoeg garantie te nemen of kan je evengoed de 3 jaar garantie van Dell omzette in 1 jaar en daarmee een hoop geld besparen?

Een hele hoop stof om over na te denken...

Superman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En om ineens van start te gaan al de allerl-basic-rules:
(correct me if i'm wrong )

Send-in garantie = jij moet de kosten betalen voor het opsturen van je toestel (en dit is soms ettelijke duizende franken)
==> ik dacht dat dit zo was bij onder andere Acer

Collect-and-return: de producent zorgt dat het toestel terug bij hem geraakt (of hij betaald alleszins de kosten)

Ervaringen:
De garantieservice van GSC (Aldi-stuff) is zeer degelijk. Je hebt altijd lange tijd garantie en als er iets is wordt je meestal snel geholpen. Je kan het toestel opsturen per Taxipost (GSC betaald dit als je klacht terecht blijkt te zijn) of je kan het ook zelf gaan afleveren, soms wordt je dan ineens al verdergeholpen... (dat hangt er natuurlijk ook wel vanaf)

Wat ik mij zelf nog afvroeg:
Wat is nu juist "Next Business Day On-Site"-garantie van Dell?
Wat is dat meer dan collect and return?

Superman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

.1 Je hoeft niet overal je naam onder te zetten, we zien wel wie je bent.
.2 Ik heb in mijn hele leven nog nooit gebruik hoeven maken van garantie. Als je zelf een beetje handig bent en zo slim bent eerst grondig te onderzoeken voor je iets koopt dan hoef je niet van garantie gebruik te maken. (Tenzij iets kapot gaat bij aankoop maar dat is zeer zelden als je onderzoek gedaan hebt naar kwaliteit van product en winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:53
Wat ik mij zelf nog afvroeg:
Wat is nu juist "Next Business Day On-Site"-garantie van Dell?
Wat is dat meer dan collect and return?
lijkt me heel logisch toch? dell zorgt ervoor dat er een mannetje binnen een dag aanwezig is om het probleem voor jou op te lossen

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Laptops gaan best vaak stuk, dus (extra) garantie kan nooit kwaad. Het is misschien wel zo dat je zoiets hebt als een verwachte levensduur van een product waardoor je eigenlijk geen garantie zou hoeven bijkopen, maar voor de snelheid van je reparatie is het handiger om het van tevoren goed te regelen. Als je een rechtzaak aan moet spannen om je gelijk te krijgen, ben je wel een jaartje (zonder laptop) verder :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Moarten:

Ik ben inder daad van plan om een laptop te gaan kopen en twijfel nog wat tussen een Dell en een Acer.

In de topic "ERvaringen Dell Inspiron 8600" en "Acer Travelmate" kwam ik al heel veel over garantie(problemen) tegen en vandaar dat ik deze topic precies opstart, omdat ik toch wel wat zekerheid wil kennen hierover.

@ Pieter
Hoewel je kwaliteit materiaal kan kopen, kan het altidj mislopen natuurlijk (zeker als je een hele laptop koopt van Acer, Dell, ...: je kan niet alle onderdelen apart kiezen natuurlijk!! Enkel het globale resultaat.
Dan is het de vraag of de kosten voor een garantie-uitbreiding opwegen van de eigenljike reparatiekosten (wat in het geval van laptops vaak toch wel het geval is denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Anoniem: 107509 schreef op 29 februari 2004 @ 21:01:
@ Moarten:

Ik ben inder daad van plan om een laptop te gaan kopen en twijfel nog wat tussen een Dell en een Acer.

In de topic "ERvaringen Dell Inspiron 8600" en "Acer Travelmate" kwam ik al heel veel over garantie(problemen) tegen en vandaar dat ik deze topic precies opstart, omdat ik toch wel wat zekerheid wil kennen hierover.
Dell's service is gewoon perfect... 3 jaar on-site garantie kost wat, maar je notebook word wel snel en zonder extra kosten gerepareerd...

Bij Acer is de standaardgarantie gewoon te kort (1 jaar), maar voor 200 euro kun je daar 3 van maken, maar dan zit je nog steeds aan die lange reparatietijden vast, en bovendien moet je het spul naar hun opsturen ipv dat zij het komen of ter plekke fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

Moartn schreef op 29 februari 2004 @ 21:33:
[...]

Dell's service is gewoon perfect... 3 jaar on-site garantie kost wat, maar je notebook word wel snel en zonder extra kosten gerepareerd...

Bij Acer is de standaardgarantie gewoon te kort (1 jaar), maar voor 200 euro kun je daar 3 van maken, maar dan zit je nog steeds aan die lange reparatietijden vast, en bovendien moet je het spul naar hun opsturen ipv dat zij het komen of ter plekke fixen...
Wij verkopen acers met 2 jaar garantie, standaard. 1 jaar internationaal daar nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

2 jaar was eerst standaard, maar sinds 1 oktober 2003 levert Acer nog maar 1 jaar garantie helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Beste lezers,

Aangezien ik vele jaren als bijbaantje verkoper in een elektrawinkel heb gestaan weet ik als redelijk wat sjit over garantie.
Van de meeste producenten kun je de garantie voorwaarden gewoon op hun site vinden. Lees deze informatie goed aangezien dat vast staat.
Bijvoorbeeld:
Probleem: Het beeldscherm van mijn laptop heeft een dooie pixel.
Antwoord: Bij de meeste laptops moet het beeldscherm MEER dan 5 geheel dooie pixels hebben!
Dit zijn afspraken die je dus maakt met de producent van het product op het moment dat je de koop aangaat!

Er zijn echter een paar wetten waar je je bij sommige problemen achter kan verschuilen. Dit zijn afspraken met betrekking op de duurzaamheid van een product. Men mag er namelijk van uitgaan dat als je een laptop koopt en na 1,5 jaar de optical drive niet meer functioneert (dit is dus buiten de GAR) je niet een foutloos product hebt gekregen. Je mag er immers van uitgaan dat zo’n duur product in zijn geheel langer mee zal gaan dan 1 jaar.
Dit is in de Europese afspraken vastgelegd als de “3 jaar GAR termijn duurzame goederen”.

Dan heb je nog de verlengde garantie (die is meestal 1, 2 of 3 extra jaar). Dit is dus een garantie die je als je terug kijkt naar de Europese afspraken onnodig is. Je betaald hier dus voor garantie die je eigenlijk al hebt. Het voordeel van zo’n garantie is echter wel dat je hier niet met de producent van het product over in discussie hoeft.
Er moet wel bij gezegd worden dat verlengde garantie voor de verkoper meestal een winst percentage oplevert van 95%!!!!! Daarbij komt nog dat als jij de laptop terug brengt bij de verkoper die hem meestal ook weer terugstuurt naar de producent zonder voor de reparatie te betalen aangezien hij terugvalt op de Europese afspraken!!! Eigenlijk is al deze garantie sjit dus echte kwats maar voor wie zekerheid wil wel handig.
Met vriendelijke groet,

Bram

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ bramtl:

Het lijkt me dus beter om maar niet te rekenen op die wettelijke verplichtingen maar gewoon toch maar bij te betalen hiervoor (ondanks de relatief kleine kans dat er iets misloopt en dus het grote bedrag dat ik eigenlijk "schenk" aan de producent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb (helaas moet ik wel zeggen) ervaring met mijn 3 jaar next businessday on site garantie op mijn laptop. In de tijd dat ik de laptop nu heb (laat het ongeveer 1 jaar zijn, hij is 2e hands) heb ik 2 maal een beroep moeten doen op de garantie:

1. Defecte tft display (15" 1600x1200, geen gangbaar modelletje dus)
2. Defecte HD (20gb, niet de duurste, wel enorm vervelend)

Bij 1.
Als ik geen garantie meer had gehad, maar zelf had moeten betalen voor de reparatiekosten + nieuwe monitor, had ik een aanzienlijke som Eurootjes moeten betalen....

Bij 2.
Bij veel harde schijven is het tegenwoordig zo dat je 3 jaar garantie hebt.
Helaas is het wel zo dat je deze dan vaak 3 tot 6 weken kwijt bent.
Ik belde op maandag naar Dell, dinsdagochtend een nieuwe HD. Dus het is als je je laptop veel gebruikt / voor je werk nodig hebt is het zeker geen overbodige luxe.

Natuurlijk kun je zeggen: ik gebruik een laptop maar 1 jaar, dan zien we wel weer. Het is helaas zo dat laptops bepaalde mankementen aan de tft kunnen krijgen, die erg prijzig zijn als je overgaat tot vervanging. Ook komt er een stukje gemak bij kijken, ik heb nl binnen 1 werkdag een persoontje met een vervangend onderdeel op de stoep. Als je je laptop serieus veel gebruikt, maar niet elk jaar een nieuwe haalt, is 3 jaar garantie geen weggegooid geld . Laten we voor het gemak zeggen dat het 500 Euro kost. Meestal is dat bedrag er in 2 defecte onderdelen wel uit te halen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

bramtl schreef op 01 maart 2004 @ 10:04:
Beste lezers,

Aangezien ik vele jaren als bijbaantje verkoper in een elektrawinkel heb gestaan weet ik als redelijk wat sjit over garantie.
(...)
Dit zijn afspraken die je dus maakt met de producent van het product op het moment dat je de koop aangaat!
mjaja. die hoor ik ook niet voor het eerst, maar het klopt toch niet.

als je iets koopt bij een winkel heb je een deal met die winkel. met de fabrikant heb je in principe helemaal niets te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wegens een financiele meevaller zit ik nu ook te twijfelen of ik toch niet die 416,50 (ofzo) extra moet betalen voor die 3 jaar next business day on site garantie, ik bedoel: je leest toch van alle merken veel ellende de laatste tijd, laat ze maar langs komen (vind ik). En dat Dell niet moeilijk doet over garantie weet ik, dat heb ik ook al vaak gehoord. Bovendien: als ze langs komen kun je een dag later alweer werken, met collect&return moet je veel langer wachten (duurt zo een week of 2 vrees ik)

Ik heb overigens gehoord dat een TFT vervangen normaal, buiten garantie, 900 (!) euro kost :X

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2004 11:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47676

[...]

hmmz... gister werd er op radar iets heel anders verteld.
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news//533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
Grrrrrene schreef op 02 maart 2004 @ 11:32:
Wegens een financiele meevaller zit ik nu ook te twijfelen of ik toch niet die 416,50 (ofzo) extra moet betalen voor die 3 jaar next business day on site garantie, ik bedoel: je leest toch van alle merken veel ellende de laatste tijd, laat ze maar langs komen (vind ik). En dat Dell niet moeilijk doet over garantie weet ik, dat heb ik ook al vaak gehoord. Bovendien: als ze langs komen kun je een dag later alweer werken, met collect&return moet je veel langer wachten (duurt zo een week of 2 vrees ik)

Ik heb overigens gehoord dat een TFT vervangen normaal, buiten garantie, 900 (!) euro kost :X
Als je je laptop absoluut niet kunt missen is Next Business-day de perfecte oplossing.. als je vóór 16:00 belt staan ze de volgende werkdag bij je voor de deur, & in een noodgeval nog dezelfde dag als je voor 11:00 belt. Probleem met On-site garanties is dat de monteur precies moet weten wat er vervangen moet worden.
Stel; de helpdeskmedewerker stelt vast dat het moederbord vervangen moet worden, dan staat de monteur de volgende dag bij je met alleen een moederbord, blijkt nu dat ook bv je videokaart kapot is dan moet je weer een nieuwe afspraak maken.

Ikzelf heb (uit ervaring) een Collect and Return garantie van 3 jaar genomen voor het feit dat ze hem op de werkplaats testen & eventuele andere mankementen meteen meenemen.
Met een CAR ben je je Laptop nooit langer dan een week kwijt, meestal een dag of 4. (soms 3 soms 5).

Als ik m'n Ultra-XGA+ (1600x1200 met 176 graden inkijkhoek) van m'n Inspiron 8200 moet vervangen buiten garantie dan kost het me rond de 500 dollar, maar dan natuurlijk niet via Dell Nederland - daar staat'ie in de partslist voor rond de 1000 euro - maar check ik ebay, of het us dell forum voor adresjes.

Volgende maand bestel ik de Inspiron 9100 _/-\o_

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk toch wel dat die negatieve ervaringen bij Dell veel zeldzamer zijn dan bij sommige andere producenten. Iedere producent zal natuurlijk wel af en toe een steekje laten vallen maar bij Acer denk ik dat er bijvoorbeeld veel meer klachten zijn van slechte (en vooral heel heel trage) service zijn.

Ik heb ondertussen wel begrepen uit jullie reacties dat 3 jaar garantie geen echte overbodige luxe is. Ik zal hier dan toch maar best voor bijbetalen denk ik.

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben met de Dell collect-and-return garantie, hoelang duurde het bij jou vooraleer je het toestel terug had (want een paar dagen kan ik hem nu wel missen, zolang dit niet echt langer als een week is. Liever niet natuurlijk he, maar ik wil niet bijbetalen om hem iets sneller gerepareerd te hebben, dat is niet zo belangrijk voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
3 jaar garantie op een laptop is geen overbodige luxe, zeker als je een duurder modelletje neemt...
Ik heb oa een Insp8200 met een P4 2,2Ghz, UXGA+, 60GbHD, etcetc van september 2002.. met 3 jaar CAR; na 15 maanden ging m'n HD stuk, volgende dag had ik een nieuwe...

Onderdelen die een gebruiker kan vervangen (HD, RAM, Mini-PCI, CDRW, Batterij etc) worden bij CAR garantie via koerier de volgende dag omgeruild.
Met CAR ben je hem maximaal 1 week kwijt, en mijn ervaring is - zoals ik al zei - dat je hem binnen 3-5 dagen weer terug hebt (ik heb t/m dec 2002 voor Dell gewerkt...).
NBD garantie is natuurlijk het meest luxueuze, bij twijfel kun je hem ook gewoon laten innemen als een CAR zodat hij op de werkplaats getest etc kan worden.
Het verschil tussen 3 jaar CAR & 3 jaar NBD is geloof ik maar 100 euro.

1 advies: Zorg dat je laptop verzekerd is, want een barst in je scherm of schade die is onstaan doordat hij is gevallen of omdat er bier in je laptop terecht is gekomen valt niet onder CAR/NBD garantie.. dus als je veel met je laptop onderweg bent...
Ook via Dell:
CompleteCare Accidental Cover + Collect & Return/NBD Garantie

Het enige 'probleem' met Dell is dat ze nooit kunnen vertellen hoelaat ze komen; dus ergens tussen 9:00 & 17:30. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door rabor op 03-03-2004 15:14 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die accidental Cover regel ik zelf bij mijn bank, ik krijg dan (Rabobank) nog korting ook, hoe meer verzekeringen daar bij hun lopen. Ik wil m'n laptop gewoon allrisk verzekerd hebben met 3 jaar garantie en dan heb ik die 100 euro extra wel over om de volgende dag een monteur thuis te hebben, ik schat m'n eigen kunnen wel goed genoeg in dat ik het juiste onderdeel aanwijs dat kapot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Grrrrrene schreef op 03 maart 2004 @ 15:34:
ik schat m'n eigen kunnen wel goed genoeg in dat ik het juiste onderdeel aanwijs dat kapot is :)
Nu de helpdeskmedewerker nog even overtuigen... ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als de helpdeskmedewerker ook niet zeker weet wat er kapot is, dan neem ik aan dat hij voor de zekerheid 2 onderdelen meestuurt, zodat de monteur ook niet voor niks komt? Voor hun is het ook goedkoper als hij in 1 keer klaar is met repareren, bovendien komen ze hun belofte van "binnen 1 dag gefixed" dan na :)

Maar ik heb er dus niet op bezuinigd, hoewel ik het niet nodig hoop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 13:43
Garantie is alleen een marketing term bij fabrikanten! Als consument heb je het recht om een goed product te hebben, zelfs naar 2 of 5 jaar! Afhankelijk van de technische levensduur van een product. Bijvoorbeeld van een tv moet je kunnen verwachten dat hij 10 jaar meegaat. Als hij nu naar 4 jaar kapot gaat heb je nog steeds recht op gratis reparatie! Zo staat het nu eenmaal in de WET! Bijkopen van garantie is dus pure oplichterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Nou, die 200 Euro is 150 Euro. Je notebook is meteen verzekerd, dus als je um uit je handen laat vallen is er niks aan de hand. Bovendien komen ze next business day het ding bij je ophalen. Alleen op het scherm zit een eigen risico van 100 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

Ik heb geen problemen met Dell gehad
hmm tsja ik heb maar 1 jaar Pickup and return genomen want vond die garantie voor 3 jaar best wel onzinnig hoor...ok je laptop kan over 3 jaar wel kapot gaan maybe maar ja misschien heb je tegen die tijd allang een andere laptop gekocht.
416 euro kan je beter besteden aan wat extra upgrades zoals een beter proc/grotere HD.

ik heb 2x iets besteld bij Dell en allebei werd het zeer netjes afgeleverd _/-\o_
kijk zo hoort het ook...ik heb nog niet stuk ofzo maar van vele gehoord dat het opzicht wel mee valt als je dat door geeft aan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
wrcveen schreef op 06 maart 2004 @ 16:15:
Garantie is alleen een marketing term bij fabrikanten! Als consument heb je het recht om een goed product te hebben, zelfs naar 2 of 5 jaar! Afhankelijk van de technische levensduur van een product. Bijvoorbeeld van een tv moet je kunnen verwachten dat hij 10 jaar meegaat. Als hij nu naar 4 jaar kapot gaat heb je nog steeds recht op gratis reparatie! Zo staat het nu eenmaal in de WET! Bijkopen van garantie is dus pure oplichterij!
Ja, klinkt allemaal heel leuk, maar zo werkt het niet helemaal in de praktijk. Neem nou een TV van Sony (om maar een merk te noemen). Als die na 4 jaar kapot gaat, kun jij claimen en zeuren wat je wil, maar Sony betaalt je reparatie niet.

Ik heb het hele verhaal 's laten uitleggen door iemand die er dagelijks mee te maken heeft. Het zit volgens hem zo: Als jij met je TV terug gaat na bijvoorbeeld 2 jaar en er is iets kapot, dan valt dat onder je 2 jaar garantie. Maar kom je nou na 5 jaar terug met hetzelfde probleem, dan krijg je dat vergoed, omdat dat de vorige keer bijvoorbeeld niet goed genoeg gerepareerd is. Kom je na 5 jaar met iets totaal anders terug, dan krijg je geen garantie.

Ik neem iig het zekere voor het onzekere met m'n garantie. Dan kun je zeggen dat dat niet nodig is, maar ik heb niet de illusie dat ik zonder veel gezeik bij Dell garantie krijg als ik 1 jaar on site neem en na 2 jaar iets kapot heb. Ik wil dan gewoon zonder gezeur de volgende dag een monteur op de stoep hebben, niet met eerst 30 dagen procederen via m'n rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 13:43
Grrrrrene schreef op 06 maart 2004 @ 16:31:
[...] Ja, klinkt allemaal heel leuk, maar zo werkt het niet helemaal in de praktijk. Neem nou een TV van Sony (om maar een merk te noemen). Als die na 4 jaar kapot gaat, kun jij claimen en zeuren wat je wil, maar Sony betaalt je reparatie niet. .
Dan zou je een advocaat kunnen nemen en een proces aanspannen, die win je dan geheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tuurlijk win je dan... Maar dan ben je dus minimaal een half jaar (zonder TV of laptop) verder... Nee, daar zit je op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Inderdaad, plus dat het flink wat kost, dat procederen, ook qua tijd, daar heb ik dus echt geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe, idd daar hebben we geen zin in! :|

Maar natuurlijk toch wel smerig gespeeld van die producenten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, zij zijn groot en wij zijn klein, da's niet eerlijk. Voor hun is die enkele consument die wel een keer een beroep doet op zijn/haar rechtsbijstandverzekering niet echt duur ofzo, hoogstens lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110187

Ik heb een rechtsbijstandverzekering afgesloten via http://www.rechtsbijstanddirect.nl. Simpele deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, gefeliciteerd, maar wat wil je daarmee zeggen? Dat je dan net als ik de volgende dag een monteur op de stoep hebt staan om je laptop te repareren? Je recht uiteindelijk krijgen is leuk, maar feit blijft dat dat langslepend gedonder is waar je niet op zit te wachten. Als mijn laptop kapot gaat, wil ik de volgende dag een werkende laptop hebben, dat krijg jij niet voor elkaar met je rechtsbijstandverzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, het is allemaal idd niet eerlijk maar zo werkt het nu eenmaal;

Wij als kleine consument hebben niets te zeggen en ik denk dat je dus best gewoon betaald voor garantie als je er wil hebben.
Ondanks onze wettelijke rechten heb je er niet veel aan wanneer je eerst een half jaar moet strijden om die garantie te krijgen!!!
Pagina: 1