Toon posts:

muziek omzetten naar mp3-speler op hoogstmogelijke kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,
Dit is misschien een verwarrende Titel-naam, maar kon niks beters verzinnen.

Ik zocht naar een programma dat handig is voor mijn MP3-Speler.

Ik zet altijd muziek om naar een bepaalde kwaliteit, maar ik wil altijd zo hoog mogelijk.
Dus zoek ik een programma dat als ie ziet dat mijn speler 256mb ruimte heb (mag ook zelf opgegeven worden) en dat ik mijn lijst met muziek heb gemaakt dat ie het omzet naar een mp3/wma formaat zodat ie precies past op mijn MP3-speler en dat ie net vol is.

Bijv. ik heb 30MP3's wat ik erop wil en ik heb 256mb vrij dat ie em op gemiddeld 230kbit/s per mp3 omzet.
Dus dat ie em goed indeeld.
Dit is maar een voorbeeld hoor.. het ligt er natuurlijk ook aan hoelang die nummers zijn, maar dat moet dat programma ook kunnen berekenen enzo ;)

Ik weet niet of zo'n programma bestaat.
Maar zoja, kan iemand me plz een link verwijzen of de programma naam geven?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 19:45 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk (weet wel 90% zeker) niet dat zoiets bestaat, ik zie ook niet echt het nut hiervan. Je kunt natuurlijk zelf een soort bitrate calculator maken die je wav's omzet in mp3's van de juiste bitrate.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 29 februari 2004 @ 19:46:
Denk (weet wel 90% zeker) niet dat zoiets bestaat, ik zie ook niet echt het nut hiervan. Je kunt natuurlijk zelf een soort bitrate calculator maken die je wav's omzet in mp3's van de juiste bitrate.
Ik zet om de 3 dagen nieuwe nummers erop ;)
En ik heb heel vaak dat ik ruimte overhoud, maar dat de kwaliteit wel beter kan.
Ik luister nu met WMA'tjes van 64kbit/s (2-pass vbr) en heb zo'n 80mb over

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je hebt al mp3's, waarom nog een keer omzetten?
Ik neem dan wel aan dat die mp3's met --preset insane ofzo gemaakt zijn, want anders ga je er alleen maar op achteruit...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 29 februari 2004 @ 19:50:
Ik neem dan wel aan dat die mp3's met --preset insane ofzo gemaakt zijn, want anders ga je er alleen maar op achteruit...
Het zijn MP3-tjes van VBR 256-320kbit/s
En een aantal lossless nummers
Fair enough ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 19:52 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Paul Nieuwkamp schreef op 29 februari 2004 @ 19:50:
Als je Mp3's als bron gebruikt (of wma), dan wordt het ALTIJD slechter als je ze opnieuw codeerd. Heeft dus totaal geen nut. Als je ze iedere keer van CD haalt kan het natuurlijk wel hanig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 29-02-2004 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 29 februari 2004 @ 19:52:
[...]

Als je Mp3's als bron gebruikt (of wma), dan wordt het ALTIJD slechter als je ze opnieuw codeerd. Heeft dus totaal geen nut. Als je ze iedere keer van CD haalt maakt het natuurlijk niets uit.
Het ligt er ook aan welke kwaliteit dat is.
Ik gebruik als bron ook CD's alleen ik heb meer MP3's van de bovengenoemde bitrate (256-320) en lossless nummers.

Mijn MP3-speler is zo vol dus ik moet alsnog converten ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, als je MOET converteren omdat het anders niet past dan moet je het verlies in koop nemen. Logisch natuurlijk dat je dan nog altijd het maximale eruit wil halen ;)

Denk dus echt dat je dan zelf wat moet gaan schrijven... kan niet zo lastig zijn lijkt me..

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 29 februari 2004 @ 19:58:
Tja, als je MOET converteren omdat het anders niet past dan moet je het verlies in koop nemen. Logisch natuurlijk dat je dan nog altijd het maximale eruit wil halen ;)

Denk dus echt dat je dan zelf wat moet gaan schrijven... kan niet zo lastig zijn lijkt me..
Heb nooit een programma geschreven dus begin er ook nie aan ;)
Misschien kan jij het wel voor me doen :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zoals gezegd in de eerdere replies is het vanuit kwaliteitsoogpunt onverstandig om mp3's te recoderen. Als je het toch zonodig wil, zul je eerst even de target bitrate moeten berekenen. Dit zou je gemakkelijk bijvoorbeeld in Excel kunnen doen.
Stel T is totale tijdsduur van je muziek in seconden, C is de capaciteit van je speler in MByte. Je target bitrate B (in kbits/s) wordt dan B=C*8*1024/N
Je kunt dan bij voorkeur met LAME (>=3.93) een ABR (average bitrate) bestand maken met de commandoregel --preset B
Kies deze B iets lager (bijvoorbeeld 5 kbps) om eventuele afwijkingen op te vangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 29-02-2004 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 29 februari 2004 @ 20:03:
Zoals gezegd in de eerdere replies is het vanuit kwaliteitsoogpunt onverstandig om mp3's te recoderen. Als je het toch zonodig wil, zul je eerst even de target bitrate moeten berekenen. Dit zou je gemakkelijk bijvoorbeeld in Excel kunnen doen.
Stel T is totale tijdsduur van je muziek in seconden, C is de capaciteit van je speler in MByte. Je target bitrate B (in kbits/s) wordt dan B=C*8*1024/N
Je kunt dan bij voorkeur met LAME (>=3.93) een ABR (average bitrate) bestand maken met de commandoregel --preset B
Kies deze B iets lager (bijvoorbeeld 5 kbps) om eventuele afwijkingen op te vangen.
Okey sorry maar ik krijg dit niet echt voor elkaar.
Kan je het uitleggen vanaf het begin in stappen plz?? 8)7
Pagina: 1