als ik aan het downloaden ben wordt er data gewist

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ik heb een Western digtal 160GB 7200RPM 8MB cache schijf. ik heb deze maand windows al 4 keer opnieuw moeten instaleren. :r
eerst had ik geen idee waarom maar er misten een hoop progjes enzo. tijdens een lan party dit weekend was ik stevig aan het downloaden naar de E: partitie en op een gegeven moment kon ik weer een aantal dingen niet opstarten tot op een gegeven moment de pc spontaan opnieuw opstartte en er geen OS meer te vinden was :? . ik alles weer opnieuw instaleren en ik kon het niet laten om verder te downloaden dus ik kreeg snel weer een berichtje dat windows iets niet meer kon vinden. en nu ik thuis kom krijg ik het berichtje dat mijn D: partitie nog niet geformateerd is en of ik dat nu wil doen. :X :'( en telkens als ik dan het fout opsporings progje van WD de schijf laat onderzoeken komt dat ding op 0 errors :? .
hoe kan dit? want ik baal er echt stevig van.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Twee dingen komen bij me op:
1. Virus?
2. Is het een S-ATA disk? Zo ja: istie aangesloten op een Silicon Image Si3112? Dan kan dat ook je probleem zijn.

Maar een virus lijkt op dit moment de meest waarschijnlijke optie.

Verwijderd

Heb je je hdd al eens aan een grondige virus scan onderworpen. Dit lijkt naar mijns inziens namelijk op een virus

• J2S
  • Nu online
ik zal mijn virusscanner dan nog maar weer es instaleren. en nee het is geen s-ata schijf. het is een ata-100 schijf.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb iets soortgelijks ondervonden op mijn a7n8x mobo met een wd 160 gieg 7200rpm drive.Als hij boven de 100 gieg (ongeveer, heb nooit verder uitgezocht hoeveel precies) kwam, werd de fat overschreven, alsof hij weer aan het begin verder ging met schrijven.Ik ben er nooit achter gekomen wat er precies misging ;(
Misschien moet je je schijf eens aan een andere controller hangen (promise kaartje ofzo) en hem eens volgooien met nutteloze bestanden om te zien wat er gebeurt (wel ff alles backuppen wat wel van belang is ;) ).
Bij mij was het zeker geen virus, ik had norton draaien en heb hem ook nog eens met andere scanners getest op virussen, niks gevonden.
Bij mij werd het vanzelf opgelost omdat ik van w2k sp2 overging op w2k3.

[ Voor 26% gewijzigd door blobber op 29-02-2004 20:08 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• J2S
  • Nu online
pc cillin en avg hebben beiden geen virussen gevonden dus dat kan het niet zijn. ik weet niet of het aan mijn moederbord (epox ep-8rga+) ligt. ik heb zonet win xp sp1 geïnstalleerd en ik hoop dat het het nu doet. ik zal strax mijn 2e schijf terug vragen en wat bestanden op mijn 1e schijf zetten en kijken of ik nu over die 100GB kan komen zonder dat windows of iets anders verwijdert word.

Verwijderd

5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren. In sommige gevallen werkt dat zelfs niet, dan zul je een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en doe eventueel de volgende reghack. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.
^^ dit is eigenlijk meer voor blobber maar misschien is dit de probleem van TS ook?

dit is allemaal na te lezen in FAQ. TS wordt je hdd goed weergegeven?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 09:09 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:08:
[...]

^^ dit is eigenlijk meer voor blobber maar misschien is dit de probleem van TS ook?

dit is allemaal na te lezen in FAQ. TS wordt je hdd goed weergegeven?
Verrek, ik dacht dat je er met w2k sp2 erop en de reghack er al was,, blijkt dat je w2k sp3 of hoger moet hebben |:( Dat verklaart misschien het een en ander :X
Wel bizar, windows zag hem wel als 160 gb, maar handelde er niet naar :?
Anyway, weer wat bijgeleerd :D

[ Voor 80% gewijzigd door blobber op 01-03-2004 14:32 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Als je een OS installeert, is na al je drivers de volgende actie toch windowsupdate :? Dan was hij automatisch langs gekomen. Waarschijnlijk loop je dan ook nog flink wat security updates achter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 14:40 ]

Pagina: 1