[2K] CRC problemen bij download lange bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 17:48
Specs:
Hard:
Sig :P

Soft:
Windows 2k (geheel uptodate)
nForce 3.13
Cat 4.2 (Omega)
WinRar 3.2 en 3.3 gaven de zelfde

Elke keer als ik een bestand download wat erg groot is zoals iso's, exe enz zijn die zowat altijd corrupt.

Vandaag bijvoorbeeld heb ik 2x America's Army gedownload en allebei de keren was in de ArmyGame.cab 1 bestand corrupt.

Paar maanden geleden ben ik naar een lan geweest en toen had ik nergens last van. Toen heb ik heel wat lange bestanden gedownload en die werkten allemaal.

Een maand geleden heb ik er een nieuwe netwerkkaart in gepropt omdat het onboard ding van mijn mobo erg veel cpu tijd vraagt; een 3com 3C2000.

Verder staat windows 2000 er ook al tijdje op dus zou het daar aan kunnen liggen? of ligt het aan mijn internet provider (zeelandnet)?

Verder ligt het denk ik niet aan mijn overklok, hij is 10 uur prime95 stabiel en bijvoorbeeld de iso van Need For Speed Underground (Welke ik legaal in mn bezit heb, maar een hd is nou eenmaal sneller als een cd) heeft hij totaal geen problemen mee.

De search leverde ook niet veel antwoorden op, juist alleen meer vragen ;(.

[ Voor 5% gewijzigd door tmotd op 29-02-2004 19:45 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gebruik je een downloadmanager of heb je deze ooit gebruikt? Welk protocol gebruik je om te downloaden? HTTP/FTP?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tmotd
Ik heb DAP gebruikt, maar er afgegooid en via de windows downloader gedownload [HTTP]. Maar kwam er op neer dat de bestanden allebei corrupt waren.
Voor [FTP] gebruik ik meestal SmartFTP wat de zelfde problemen gaf.

Ik hang achter een router, ik weet niet wat dat voor problemen kan geven?

[ Voor 16% gewijzigd door tmotd op 29-02-2004 20:07 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

tmotd schreef op 29 februari 2004 @ 19:57:
Ik heb DAP gebruikt, maar er afgegooid en via de windows downloader gedownload [HTTP]. Maar kwam er op neer dat de bestanden allebei corrupt waren.
Voor [FTP] gebruik ik meestal SmartFTP wat de zelfde problemen gaf.
Klinkt als netwerkproblemen? Hang je achter een router of proxy?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat et OS in je topic titel staat - zie de Windows Operated Systems Policy :)

• tmotd
Al iemand enig idee of het aan mijn router kan liggen of is het wat anders?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat voor router heb je en is deze voorzien van de nieuwste firmware ? Via ftp/http/p2p allemaal het zelfde probleem begrijp ik. Zeker vervelend. Al eens op een andere pc geprobeerd hetzelfde bestand te downen ? Of zonder de router ertussen ? Misschien eens proberen om het bestand vanaf een andere locatie te downloaden :) Doet het dan wel wat het moet ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1